Weer een concurrent voor Napster: Scour Exchange

vbimport

geript van het www

<BLOCKQUOTE><font size=“1” face=“Verdana, Arial”>quote:</font><HR>[b]De nieuwe Napster-variant is een product van Scour.net, een zoekmachine voor multimediabestanden. Scour Exchange (SX) is niet zoals Napster beperkt tot MP3-tjes. Gebruikers kunnen elk soort multimediabestand uitwisselen.

De functies van SX zijn wel nagenoeg gelijk aan die van Napster en de andere programma’s voor het uitwisselen van bestanden. Gebruikers kunnen zoeken op bestandsnaam en –type, de zoekresultaten laten weergeven op verbindingssnelheid en het verloop van downloads bijhouden.

Om te beter concurreren is Scour.net van plan de software uit te breiden. Zo zijn er plannen voor een chatfunctie, een verbinding met de Scour.net-zoekmachine en mogelijkheden offline bestanden te delen.

Scour.net is niet bang voor de platenindustrie. Volgens Travis Kalanick, verantwoordelijk voor de bedrijfsstrategie bij Scour.net, is alles gedekt. De software zou vallen onder een "safe-harbor’ voorwaarde uit de Amerikaanse Copyrightwet. “Wij zijn gewoon een zoekmachine, we hebben software gebouwd die de zoekfunctie verbetert.”

Scour Exchange is open source. De makers nodigen iedereen uit de software te verbeteren. Nog deze maand zal een Linux-versie van SX verschijnen.

Gnutella is niet van internet verdwenen toen America Online een stokje stak voor het initiatief van Nullsoft-medewerkers, meldt Wired. Het project is opgepakt door allerlei open source activisten. Deze week zal op een site versie .56 van de software beschikbaar worden gemaakt.
<HR></BLOCKQUOTE>[/b]

Links in dit verhaal zijn: http://gnutella.nerdherd.net/ http://www.scour.net/

grtz
R-N

gaan we ff proberen!!!

Als je dan je bevindingen even hierzo post dan weten de rest van de freakers ook weer meer.

dank u

't zal nog wel in z’n beta schoenen staan zeker, de file die je moet downloaden veroorzaakten een kleine error. No proplemo, dan maar gewoon zoeken dacht ik, maar dit was echter zonder resultaat. Ik heb namelijk gezocht op avancado - go (m*therfuc$kers jump remix) spijtig zonder resultaat, weet iemand per toeval dit nummertje staan?
Of kan je me het mailen, dat zou pas echt bangelijk zijn.
GRTZ

CuteMX is trouwens geen Beta meer! Versie 1 is uit! Dit is volgens mij wel 1 van de beste file-sharing proggies die er nu is…