Webwereld houdt interview met virusmaker

vbimport

Hier is het artikel te vinden van webwereld's interview met de virusschrijver Benny van het eerste .NET virus.

Wat vinden jullie ?

arresteren die jongen of prijzen ?

Hoe leuk het ook is Microsoft aan de schandpaal te nagelen ; Ik houd er niet van als systeembronnen aan mijn kant dit soort virussen moet gaan tegenhouden. Ook al kan het , dan vind ik niet dat je virussen moet gaan schrijven om een schreeuw om aandacht te krijgen bij verschillende instanties.
En de antivirusmakers maar gniffelen.
Dan zijn er nog die mongolen die de broncode bekijken en nog gevaarlijker varianten gaan maken.

Als je een kwetsbaarheid wilt aantonen dan doe je dat naar de ontwikkelaars van het product en niet jegens onwetende computergebruikers.

Ik zou er persoonlijk voor zijn om makers van Viri aan te klagen en de veroorzaakte schade op hen te verhalen. Aangezien een dergelijk beleid niet afdoende is (straffen werkt nu eenmaal minder dan belonen) zal dit beleid ondersteund moeten worden door het belonen van het melden van zwakheden in de software.

Het probleem is alleen dat de makers hiervan daar voor open moeten staan, terwijl bij het verhalen van de schade de overheid (Openbaar Ministerie) en de slachtoffers betrokken zijn, de makers van de software blijven dan vaak geheel buiten schot.

Mensen die moedwillig schade veroorzaken zullen hiervoor gestraft moeten worden, terwijl mensen die het goed menen hiervoor beloond moeten worden.

Mensen die virussen met gevaarlijke payload in het wild los laten met de bedoeling om schade aan te richten moeten gestraft worden!

Mensen die virussen ontwikkelen vanwege de aandacht die ze hierdoor krijgen… tja, beetje zielig…

Mensen die ‘vernieuwende’ virussen ontwikkelen zonder gevaarlijke payload en die meteen doorsturen naar anti-virus-bedrijven moeten geprezen worden!

Mensen die virussen ontwikkelen om aan te tonen dat Micro$oft .NET helemaal niet zo veilig als Micro$oft doet overkomen moeten geprezen worden!

Mensen die besluiten om geen virus te schrijven omdat iemand anders er wel eens iets ‘slechts’ mee kan gaan doen zijn dom want als zij het niet doen doet iemand anders het wel!

Mensen die denken dat ‘full-disclosure’ slecht is zijn dom want de echte ‘black-hat’-hackers vinden deze bugs toch wel en kunnen dan ongemerkt hun hack/crack-activiteiten uitvoeren!

Tenminste, dit alles is mijn persoonlijke mening.

:smiley:

Originally posted by Upp3rd0G

Mensen die besluiten om geen virus te schrijven omdat iemand anders er wel eens iets ‘slechts’ mee kan gaan doen zijn dom want als zij het niet doen doet iemand anders het wel!

"als ik het niet doe doet iemand anders het wel "

aan die stelregel heb ik een broertje dood.

dit is GEEN motivatie om toch even lekker iets illegaals te doen.

Het kan nu natuurlijk wel zijn dat een uitvinding of ontdekking zowel bijdraagt als nadelen kan hebben , kernenergie en buskruit bijvoorbeeld. Hierin is inderdaad de gebruiker verantwoordelijk hoe hij/zij er mee om gaat.
Maar ook daar zijn wetten voor die nageleefd dienen te worden.

Originally posted by Mr. Belvedere
[B]

"als ik het niet doe doet iemand anders het wel "

aan die stelregel heb ik een broertje dood.

dit is GEEN motivatie om toch even lekker iets illegaals te doen.
[/B]

Uiteraard heb je helemaal gelijk! Maar je kan toch, neem ik aan, niet ontkennen dat de praktijk zo werkt… En zover ik weet is het niet illegaal om een virus te schrijven…

Het is ook niet illegaal vals geld te maken

het uitgeven ervan als echt geld is het wel

en dan is er nog het copyright

maar niemand verbiedt mij een briefje van 15 te maken

Dat het in de praktijk anders werkt ligt aan het kleine geweten van die personen.

Meeste van die Virus makers verdienen een nekschot.
Dan is het eens en voor altijd afgelopen met die onzin.
Niks rehabiliteren, in die luxe hotels euh… penitentiare inrichtingen waar ze Tv en Pc in de kamer/cel hebben staan. Geen wonder dat criminelen uit het buitenland hier naar toe komen om misdaden te plegen omdat hier,
a) De pakkans zeer gering is (flitsen is veiliger of niet oom agent)
b) Loop je tegen de lamp is de straf minimaal (of je wordt zonder COKE naar huis gestuurd dus nog geen straf)
c) De bajes is hier vergeleken met vrijwel alle andere landen een kuuroord
d) Als je bent uitgekuurd loop je gewoon naar buiten (zoals recent het geval was)

Onze ogen sluiten en dit land naar de klote laten gaan is het devies tegenwoordig. Zie http://krant.telegraaf.nl/krant/vandaag/teksten/bin.wijken.verkrachtingen.html

Dit soort dingen lees je elke dag en geen haan die er naar kraait.

Liet me even gaan…
Lucht wel op zeg.

virus schrijvers moeten geprezen worden, virus verspreiders moeten gestraft worden
het hangt er gewoon vanaf hoe je met je eigen geschreven virus omgaat
laat je het zien aan bedrijven zodat zei hun fouten kunnen herstellen is dat fantastisch
verspreid je het zodat je in de publiciteit komt en laat zien hoe goed jij wel niet bent om bij de grootste bedrijven schade aan te richten is natuurlijk weer iets heel anders…