Websitebuilding

vbimport

Welke programma’s gebruiken jullie om websites te maken? Ik zag er al een paar mooie van cd freaks members :wink: en vroeg me af hoe ze het deden.

Greetz
scooby2

Theedoeek maakt alles in Alleaire Homesite :slight_smile:

Met Flash en Dreamweaver kun je ook mooie sites maken

Met notepad en Paint. Ik kan niet overweg met DreamWeaver, Flash en dat soort dingen. Heb ik geen geduld voor en met notpad kun je lekker puzzelen. Vind ik wel leuk :slight_smile:

Adobe golive 5.0

greets stratenboek

Hangt er vanaf, ik gebruik nl. nogal veel !
Je kan eigelijk websites maken in 2 verschillende categoriën plaatsen. 1) grafisch en 2) professioneel
Als ik een puur graische site wil maken gebruik ik meestal flash 5 en om eerder professionele site te maken netobjects fusion. Als je eerder eerder zeer grafische sites wilt maken raad ik je ook aan om eens te kijken naar programmas gelijk paint shop pro 7 en photoshop 5, hoe meer je er mee bezig bent hoe handiger die worden ! geloof me maar !
Zelfs al hoef je geen ultra coole flashy site te maken, zijn dergelijke programmas altijd handig.
Het is trouwens ook handig om HTML te kennen, alhoewel programma’s gelijk netobject fusion alles voor je doet,is een beetje HTML kennis zeer handig. Als er later zich een probleem voordoet enz…
Als dat nog niet genoeg is moet je aan PHP beginnen. Dit is geen programma zoals outlook ofzo maar een taal zoals HTML. Met PHP kan je nl. veel meer dan HTML. De site van cdfreaks is zo bv. in PHP…

PHP doe je in Notepad of gelijke (UltraEdit heeft bijvoorbeeld meer opties van copy/paste en regelnummers etc)

Zelf gebruik ik Dreamweaver UltraDev en in het verleden ooit nog Frontpage 2000 gebruikt. Frontpage is makkelijk om snel een website in elkaar te draaien, maar mijn ervaring is dat je dan handmatig nog flink wat tags moet editen omdat FP ruim met de tags omgaat.

Maar ben zo goed als gestopt met die business…beetje uitloop nu nog qua onderhoud(scontract)…

graphics: Photoshop 6.0
interactie: Flash 5.0
code: Allaire Homesite 4.5.2

Hier ook gewoon notepad of gelijke (Araneae) +
Photoshop +
Flash 4 (5 sucks)

Wil je echt professioneel bezig gaan zijn, dan moet je gewoon HTML kunnen.

kijk ook maar eens op

http://www.hccnet.nl/kennis

en dan webdesign
kan je nog wat van opsteke mischien

vriend van me heeft mijn intopagina gemaakt met photosjop en flash