Website maken

Hallo,

ik wil beginnen met het maken van een website heb al wat html kennis,
en wil nu een page gaan maken in het programma Drweamweaver 8.

ik heb op de site van computerboek.nl al gezocht op dreamweaver 8 voor een goed boek als ondersteuning, maar er zijn er nog al wat,

Misschien kunnen jullie mij wat meer adviseren over de keuze van een boek :confused:

Omdat ik toch verder wil als ik het bouwen onder de knie heb met php ect…
weten jullie misschien ook waar ik een goede curcus/opleiding kan volgen, ook hier heb je keuze zat in zo als ik al ge googlet heb. graag ook hier advies in a i.v.m.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen, Alvast bedankt.

Groetzzzz,
:bow:

voor cursusje php zou je eens op deze pagina kunnen kijken http://www.w3schools.com/default.asp

oke bedankt voor de link, misschien nog een goede tip voor een goed boek op computerboek.nl ?

Zelf ben ik altijd te spreken over de “voor dummies” boeken, daar deze op een duidelijke, gestructureerde manier informatie op een nuttige manier overbrengen. Zo is er ook een Dreamweaver boek voor dummies. Ik ken het boek zelf niet, maar gezien mijn eerdere ervaringen met de “voor dummies” boeken, lijkt me dit geen slechte keus te zijn. Ook voor een wat geavanceerdere gebruiker zijn deze boeken vaak erg nuttig.

Wat PHP betreft… heb je toevallig al enige ervaring met programmeertalen? Wanneer je ooit in C (of een C-achtige taal) geprogrammeerd hebt, dan is de overstap naar PHP over het algemeen vrij snel gemaakt. PHP kan overigens wel met objecten omgaan (standaard ANSI-C niet).
Zelf maak ik regelmatig gebruik van Zend PHP studio. Deze Java applicatie is erg krachtig en maakt het ontwikkelen van PHP apps voor mensen met programmeerkennis, zonder ervaring met PHP, kinderspel. Nadeel is dat het pakket niet gratis is… maar het maakt een cursus overbodig…!

bedankt voor de re-play, het boek dummies bestaat voor dreamweaver, zal kijken of deze in de winkel leg. om is te kijken wat het is. :slight_smile:

thx