Webserver

Hallo,ik had even een vraagje.
Ik wil graag een eigen webserver draaien op mijn eigen pc.
Ik heb via ontheweb.nl een domeinnaam aangevraagd en deze doorgelinkt naar het vaste ip adres van mijn router.Ik heb een router van thompson,een speedtouch.In deze router kan ik poorten forwarden.De router is ingesteld op DHCP,waarbij mijn pc altijd hetzelfde ip adres terug krijgt,namelijk 10.0.0.150.Op mijn pc heb ik de webserver van abyss draaien.De local host heeft adres 127.0.0.1.Als ik dit adres in tik in mijn browser,krijg ik de website te zien.wat moet ik nu nog doen om er voor te zorgen dat als mensen …ontheweb intikken,ze mijn website te zien krijgen ? Waar moet ik poort 80 naar forworden ? Of moet ik een andere poort gebruiken ? Weet namelijk niet of wanadoo deze blokkeert.Moet ik ook nog wat wijzigen bij netwerk eigenschappen,dns server ofzo ?

Ik hoop dat iemand een antwoord heeft.
groeten Ed.

Om de buitenwereld je website te laten bezoeken moet je idd port forwarden.

Voor iedere router zijn de benamingen wat anders maar het komt er op neer dat je je interne ipadres moet invullen (10.0.0.150), je interne port (als je de standaard instellingen gebruikt) 80. Externe port is voor http altijd 80.

Als je DHCP server jou telkens hetzelfde ip adres geeft moet dit geen probleem zijn. Anders zul je toch een statisch ip adres moeten instellen voor je pc.

Succes ermee iig

misschien handig om op je router ook loopback te activeren (mits hij dit ondersteund)anders kan het zijn dat je website niet vanaf het externe adres te benaderen is voor je zelf.