Webcam

vbimport

Wat is de beste webcam die er te koop is???

Puur en alleen voor webcam?
Of moet deze ook als digitale camera te gebruiken kunnen zijn (dus met geheugen)?

Voor welke doeleidnen wil je em gebruiken? Je moet namelijk rekening houden voor online conferencing dat je een maximale upstream hebt. het is leuk als je op 1024x768 met Stereo geluid kunt streamen, maar dat trekt je bandbreedte nooit. Als je een heel ruim budget hebt koop je gewoon een digitale videocamera en sluit je die aan, heb je ook een webcam :wink:

Maar lagemeen, geloof dat de Creative Webcam Go Plus wel een goede is (en kun je ook meenmen onderweg). Zelf heb ik een Philips Vesta Pro (is intussen alweer opgevolgd door nieuwere modellen) en ik ben daar best tevreden over, voor dat geld.

Puur en alleen voor webcam…

De creative’s zijn goed, net zoals 3com (ja die maken ook webcams), Intel (zeer goed voor een redelijke prijs schijnt het), Logitech (Quickcam USB pro is erg goed, Express is zeer goedkoop en doet het een beetje he) en Philips (alhoewel ik het nooit aan zal bevelen).

Zelf heb ik een Logitech Quickcam Express USB. Oftewel de goedkoopste van Logitech (DM 49,-) en dat doet het wel. Jammer is de lage resolutie en lage shutter waardoor het beeld niet echt optimaal is. Maar wel ideaal voor bij lagere bandbreedtes en een klein budget…

Let bij de aanschaf wel op ondersteuning: drivers voor Win2k willen nogal graag voor problemen zorgen, om maar niet over Linux te spreken…

Thx, ik weet genoeg…

Post mag geclosed worden

Originally posted by skydyr
[B]Thx, ik weet genoeg…

Post mag geclosed worden [/B]

Euh als je het niet erg vind dan laat ik hem ff open want ik wil graag weten wat je hebt gekocht en hoe het bevalt…

[1] posts moeten nooit gesloten worden, omdat de persoon denkt dat ie genoeg weet. Er zijn nog vele andere gebruikers op dit forum…
[2] weet iemand iets van die goedkope logitech webcam, waar je ook foto’s mee kan maken? Schijnt erg goedkoop te zijn, maar kwaliteit weet ik niet. wil gewoon dat mensen kunnen zien hoe lelijk ik ben en fotootjes maken in huis van dingen die ik online wil verkopen (psx bijvoorbeeld ;))

ze hebben nog wel eens bij de Gamma (ja de gamma) hele goedkope webcams te koop > ik zou het daar eens proberen!

De logitech quickcam express maakt heel aardige foto’s , je moet er niet te veel van verwachten , maar de resolutie en de software bij het apparaat is heel goed in elkaar gezet. De foto’s zijn zo’n beetje 640x480 dacht ik. Anders moet je maar ergens even wat specs downloaden , www.logitech.com is daarvoor wel handig dacht ik zo.

De webcams van creative zuigen , ik heb ze eens getest toen ik nog bij de regenboog werkte , takke drivers en ongeloofelijk slecht beeld , veel slechter dan logipech.

Originally posted by Murphy23x
ze hebben nog wel eens bij de Gamma (ja de gamma) hele goedkope webcams te koop > ik zou het daar eens proberen!

Dat zeg ik… Gamma.

Ff een vraagje tussendoor:
Weet iemand een webcam chatprogramma dat echt werkt?
Webcamnow 3.0 werkt nie bij me, Bij webeye kom ik nie online.
Ik heb de Philips ToU XS cam, verder werkt hij perfect (behalve dat hij geen 640x480 doet, wat wel vermeld op de verpakking staat).
Maar ik wil graag online chatten met webcam en die programma’s die ik hierboven genoemd hebt, werken niet.

Je hebt toch zo’n ICQ variant daarvoor?
ICUC ofzo?! :confused: