We willen op vakantie, waar houden we rekening mee?

vbimport

Ik en me vriendinnetje hebben besloten dat we zin hebben om op vakantie te gaan :). Allemaal leuk en wel, maar waar moeten we rekening mee houden?

Ten eerste willen we een auto huren (kleintje maar hoor) en naar Zuid Frankrijk (Argeles sur mer) afzakken. Daar 2 weken met de tent op de camping staan…

Waar moeten we allemaal aan denken wat verzekeringen etc etc betreft? Tis allemaal nieuw voor ons (een vakantie organiseren) dussuh… alle hulp is wenselijk :slight_smile:

Sowieso een reisverzekering. Als je deze reis boekt een annuleringsverzekering (zo als ik je dit hoor vertellen is dit een impulsieve vakantie dus niet geboekt ergens) maar goed zorg dat je ziektekosten verzekering in orde is.

Das zijn ff mijn tips voor vandaag.
mzzl

Ow yeah niet te vergeten condooms en/of de pil (niet voor jou uiteraard maar voor je girl) :wink: das namelijk de verzekering dat je over 9 maanden niet met klein grut zit

Als je een klein budget heb VEEEEEL DRANK anders koop je het daar.

Kijk uit dat je niet geript wordt langs de snelweg in Frankrijk :frowning:

Of als je net aankomt en bij een supermarkt ff wat koopt; het geld in de auto laat zitten en wegloopt, zodat ze een gaatje in je deur boren en ALLES er uit halen (hoorde ik van iemand gisteren). Reserveren ergens is beter; omdat veel campings toch wel vol zitten en je vast niet op een camping municipal wilt zitten…
Ff tussendoor: die condooms/pil is idd wel handig denk ik ja :slight_smile: (alleen ben jij volgens mij al ‘wat ouder’ en zal je girl ook wel aan pil zijn:)) Mijn girl komt ook 2 weekies langs op mijn vakantie (en ja is aan de pil:p)

Dan euh… …ja vraag eens bij de ANWB als je toch zo’n vakantieverzekering blabla moet regelen. Als je leuke dingen wilt doen; koop wat boekjes bij de boekhandel over de omgeving zodat je coole dingen kan doen daar (soms is iets bezoeken ook wel leuk:)) want anders is er weinig leuks te vinden.

Meer weet ik zo snel niet :slight_smile: Als ik nog wat heb zal je het wel horen :wink:

rekening houden met ;

-het weer.
-maximale snelheid,
-reisverzekering
-bereikbaarheid ( abo in je foontje want prepay werkt niet altijd)
-verzekering voor de auto met bijv. vervangauto zodat je als
ie kaduuk gaat ook nog terug kunt.
-buitenlandse geld niet alleen voor het land waaar je heen gaat
maar ook voor de landen waar je doorkomt, voor bijv. benzine.

• op cdfreaks te melden waneer je vertrekt…

zo dat was het wel weer…prettige reis daaaaaaaaaaag.

zorg dat je uitkijkt met wat je eet en drinkt want in frankrijk is vooral de waterkwaliteit slecht namelijk door veel chloor :wink:

zorg dat je het polisnummer van zowel je ziekenfonds als reisverzekering bij je hebt en stop je geld op verschillende plaatsen of pin niet teveelinens…betaalt wel aan de andere kant 7,50 per keer dat je pint extra :frowning: Kan dus goed oplopen…)

waardevolle spullen bij je houden en niet in tent laten liggen e.d.
Ook met auto die je huurt uitlijken want dieven zien vaak aan de auto of je tourist of fransman bent (sticker e.d.)

verder kan ik zo niet echt iets asap bedenken :slight_smile:
Meer dan een goede vakantie kan ik je niet wensen :wink:

als je naar frankrijk gaat raad ik je een ding aan !
neem geen drugs mee !ik zeg niet dat je dat doet maar stel …
anders zien we jullie nooit meer terug in nederland
verder heb je eigenlijk niet veel nodig… wat geld in franse francs en neem je bankpas mee en pin de rest daar …let bij verzekering goed op kleine lettertjes …bijv voor je auto die je huurt …als je schade rijd bijv. kan t wel eens zijn dat je eigen risico wel eens hoog kan uitvallen …dus kijk goed rond want de ene verzekering/verhuurder is de andere niet
Oh ja let op dat alles werkt van je auto en je gordels draagt want in frankrijk zijn ze dol op buitenlanders te beboeten!
kleine tip:de fransen zijn gek op heineken spullen en betalen gekke bedragen voor lullige dingen (althans zo’n 10 jaar geleden)
verder een prettige vakantie toegewenst …
ben zelf div. keren daar geweest en t beviel best!
bon! du pain boursin et du vin!

Frans woordenboek: dix biere síl vous plait :stuck_out_tongue:
Iedere keer als je dat zegt kan je weer 2 uur verder :slight_smile:

Maar wat die drugs betreft: ook niet gewoon 1 zakje wiet ofzo meenemen; is net zo erg als een overvaller. Dat geld idd goed verstoppen.

(OT) Er is deze week iemand in Frankrijk opgepakt met 250 kilo HASJ in zijn caravan en vorige week in Italie iemand met een vr8wagen vol harddrugs…

uitkijken dat je niet in Euro’s afrekend…mits het nederlandse bedrag 2,2 keer zoveel is…:stuck_out_tongue:

muggenmelk je weet maar nooit , als je er geen bijhebt verzeker ik u dat ze er zijn en u levend leegzuigen.

Dat je in de buurt van een internet verbinding zit :stuck_out_tongue:

Je denkt altijd aan alles, alleen controleer ook even of je passport niet is verlopen.

Met een verlopen passport kun je namelijk geen geld opnemen bij de bank.

Is mijn vader een keer overkomen.

Kijk niet te veel naar de Franse schoonheden met je vriendin der bij. :wink:

paspoort niet vergeten

Ik ga met me girl ook 5 daagjes naar Parijs toe (oa Disney), maar ken geen woord van die (klere)taal!
Alleen “je m’appelle Wookie” maar weet nie of ze dat serieus nemen! :stuck_out_tongue:

Let idd op langs de snelweg, veel bandieten daaro! En ga zeker nie in de auto pitten op parkeerplaats ofziets! Die gasten laten je auto vollopen met slaapgas en beroven je terwijl je buiten westen bent! Is echt zo!!

Originally posted by Wookie
[B]Ik ga met me girl ook 5 daagjes naar Parijs toe (oa Disney), maar ken geen woord van die (klere)taal!
Alleen je m’appelle Wookie maar weet nie of ze dat serieus nemen! :stuck_out_tongue:

Let idd op langs de snelweg, veel bandieten daaro! En ga zeker nie in de auto pitten op parkeerplaats ofziets! Die gasten laten je auto vollopen met slaapgas en beroven je terwijl je buiten westen bent! Is echt zo!! [/B]

Wook, is niet zo erg dat je niks kent van die taal, zorg gewoon dat je 't goed kan uitleggen met je handen, deed ik vroeger in Tsjechië ook :wink:

kom je ook al heel ver mee

Originally posted by Mattel007
[B]

Wook, is niet zo erg dat je niks kent van die taal, zorg gewoon dat je 't goed kan uitleggen met je handen, deed ik vroeger in Tsjechië ook :wink:

kom je ook al heel ver mee [/B]

In principe zal dat idd wel in de meeste landen goed komen ja. Maar ik weet nie of jij weet hoe de fransen zijn!? Ik weet dat wel nm! :frowning:

Originally posted by Wookie

In principe zal dat idd wel in de meeste landen goed komen ja. Maar ik weet nie of jij weet hoe de fransen zijn!? Ik weet dat wel nm! :frowning:

ik weet dat ook :wink:
erg ongeduldig, ze gaan er vanuit dat jij hun taaltje kent en niet andersom, het zijn taalegocentrismistische mensen (lol)

Originally posted by Mattel007
[B]

ik weet dat ook :wink:
erg ongeduldig, ze gaan er vanuit dat jij hun taaltje kent en niet andersom, het zijn taalegocentrismistische mensen (lol)

[/B]

Ik kan dus echt geheel geen frans (alleen me buurman, die heet zo! :p), dus eten halen zal wel een probleem worden. Aangezien ik ook snel ongeduldig ben met zulke mensen zal het wel de laatste keer France worden! :wink:
We zien het wel weer. Met de auto erheen. Daar hotelletje langs de Seine. Op de 3e dag 's middags naar Euro Disney toe. Daarna nog 2 daagjes daar en 's avonds weer naar huis karren.