We gaan staaaaaaken!

vbimport

De prijsstijgingen van de laatste tijd behoren tot de populaire gespreksstof... iedereen heeft het erover.

Zonet ontving ik een mailtje (dat ik her en der al op het net tegenkwam) met de volgende inhoud:

Oproep Consumentenstaking in verband met de Euro!

Zoals wij steeds in onze beurs merken is sinds de invoering van de Euro alles duurder geworden!.
Voorheen kon je nog voor de kleine koter een ijsje kopen voor een gulden, nu betaal je een Euro!.
Duidelijk merkbaar is de prijsstijging aan de benizinepomp, parkeerautomaten, horeca, supermarkten, enz..
Had je voorheen met 20 gulden een leuk avondje uit, nu rekent zich dat in 20 Euro.

Er heerst een gevoel van: men heeft het Gulden-teken eenvoudig verwisseld met het Euro-teken.
Daar moet nu een einde aankomen, wij roepen tot een consumentenstaking op en wel op 1 juli 2002 !!
Op deze dag kunnen wij een teken geven, waaraan iedereen mee mag en moet doen, ook jij !!
Het zou geen enkel probleem moeten zijn, een dag geen geld uit te geven, geen levensmiddelen inkopen, niet tanken, geen cafebezoek, etc.
Het zal geen enkel effect hebben als 1 persoon dat doet, maar als wij allemaal hieraan meedoen, draagt elke consumentenstaking eraan bij dat de verantwoordelijken de ogen geopend worden.
Stel je eens voor: heel Nederland koopt een dag lang helemaal niets !!
Als wij dan nagaan dat eenieder van ons gemiddeld 10 Euro per dag uitgeeft, is dat bij 16 miljoen Nederlanders een effect van 160 miljoen Euro !!

Dat moet toch een duidelijk signaal zijn !!
Help mee deze actie te verspreiden en kenbaar te maken, stuur deze mail aan iedereen die je kent, en praat erover met hen die geen e-mail hebben.

DUS OP 1 JULI OM 0.00 UUR BEGINT DE STAKING !!
HET GAAT ONS ALLEMAAL AAN
OOK JOU !!!!!!

Ondanks het feit dat de inhoudt van dit mailtje niet erg proffessioneel overkomt, ben ik toch van mening dat dit wel eens een goed plan kon zijn. Sommige prijsstijgingen zijn immers van de zotten!

Nu zeg ik niet dat je de bakker op de hoek moet boycotten omdat het brood 5 cent duurder is geworden, maar eens een dagje geen pilsje op het terras pakken of parkeren in de parkeergarage is wellicht geen slecht idee!

Had deze eigenlijk willen in de thread over die euro…maar ja, zo kan het ook :wink:

Op zich is dit niet zo moeilijk voor me…broodtrommeltje mee naar het werk en ik geef geen cent uit die dag…ben op mijn werk voor de winkels open gaan en ben pas weer thuis als de winkels dicht zijn (afgezien van Appie Heijn, althans ik hoop toch dat ik pas na 8 uur begin en voor 22 uur weer thuis ben :wink: )

Ik doe mijn boodschappen maar ongeveer 1 keer per maand. Ik staak dus al zo’n beetje 30 dagen :slight_smile: Verder is de auto terug gekomen van de grote beurt en ik heb niet zo heel veel meer om uit te geven , dat staakt ook automatisch :slight_smile:

Maar serieus… Dit heeft toch geen enkele zin ? Een hele dag niet kopen… nou joepie joepie… en de dag daarop gewoon vrolijk verder kopen. De economie zal er echt niet om lijden hoor.

Dat alles in prijs gestegen is sinds de invoering van de euro ben ik het mee eens ,maar een staking in deze vorm heeft geen zin in mijn ogen. Beter dat er een goed onderzoek voor komt.

Laatst haalde ik nog een kleine friet zuurvlees … goddomme 2 euro 80. Dat moeten gouden frieten geweest zijn.

Originally posted by Mr. Belvedere
Ik doe mijn boodschappen maar ongeveer 1 keer per maand.

Lekker gezond eet jij dan! :stuck_out_tongue:

He,

Hadden we niet zolang geleden ook met die benzineprijzen, een dag niet tanken. Sta je de volgende dag in de file voor het tankstation.

Staan we 2 juli met z’n allen in de file voor de kassa…ach ja dat doen we hier toch al aangezien er bezuinigd wordt op de personeelskosten. Kan er wel aan meedoen, denk alleen niet dat het helpt.

Grtz

Originally posted by Wookie

Lekker gezond eet jij dan! :stuck_out_tongue:

Ik heb zo’n steekwagentje en een paar van die klapkratten. Die laad ik in de auto , ga naar de Aldi , koop daar voor 100 euro boodschappen (Daar zitten ook gezonde dingen). Dan pleurt ik alles in die kratten , op de steekwagen zo naar boven (ik woon in een flat). Anders ben ik de hele dag bezig voor wat van die boodschapjes. Vers fruit en zo heb ik inderdaad nooit , dat blijft altijd te lang liggen.

Vers fruit en zo heb ik inderdaad nooit , dat blijft altijd te lang liggen.

Ik heb het nog nie eens over fruit, ik dacht meer aan de melk & brood op die 30e dag! :stuck_out_tongue:

Houdbare melk? Brood in de vriezer?

Moet toch prima kunnen 1 x in de maand boodschappen doen.

Is geen oplossing voor mij want ik wil niet 30 dgn vooruit bedenken wat ik ongeveer ga eten!

:wink:

Originally posted by Wookie

Ik heb het nog nie eens over fruit, ik dacht meer aan de melk & brood op die 30e dag! :stuck_out_tongue:

Oh , als ik eens thuis kom ( zo rond half zeven 's avonds) ,ligt er toch geen brood meer in de winkel. Dus mijn bammekes en melk koop ik dan wel op het werk. En een halfje bruin gaat best lang mee in een vriezer hoor. En melk is behoorlijk lang houdbaar als de verpakking nog heel is. Meestal gaat een liter melk ook binnen een dagje of twee op (paar glazen voordat ik in de auto stap en 's avonds een paar glazen , en dan is ie al weer ver op).

Dit heeft dus geen enkele zin.
Nu koop je het dus de dag ervoor of de dag erna.
Wat ze wel zouden merken is als iedereen 1 dag niet eet, drinkt, auto rijd… kortom 1 dag niets consumeren. DAT merken ze. :cool:

Originally posted by iammadaboutwarez
Dit heeft dus geen enkele zin.
Nu koop je het dus de dag ervoor of de dag erna.
Wat ze wel zouden merken is als iedereen 1 dag niet eet, drinkt, auto rijd… kortom 1 dag niets consumeren. DAT merken ze. :cool:

Klinkt als een nationale rammadan

[B]

Klinkt als een nationale rammadan [/B]

Rammadan is toch als de zon schijnt niet eten maar daarna jezelf volstoppen…
Omzet van voedsel blijft dan toch gelijk ?

wat een bullshit plan, we kopen 1 dag niets, om vervolgens de volgende dag 2x zoveel te kopen nou nou dat zullen ze voelen…pfff kinderachtig.

ik wil maandag gewoon verse groenten eten (zeker na het weekend met al z’n ongezonde meuk) dus ga ik zéker bij de groenteman langs, “staking” of geen “staking” (eventuele activisten mep ik wel aan de kant ;). ik moet zeggen, zo’n actie heeft toch wel een zeker Groen Links/Milieudefensie/Volkert van der Graaf/andere mafketels/…/-gehalte, genoeg reden voor mij om er niet aan mee te doen)

Heb gisteren gewoon wat bij de DA gekocht…
Weinigen hebben aan de oproep gehoor gegeven…

oh fuck was het gister al?

sorry ik ging met wat collega’s van de HJS (Haarlemse Jongeren Raad) bij de Mic wat eten…

ik heb me er niet aan gehouden. sorry

ik heb lekker chinees gehaald gister :slight_smile:

Originally posted by Upp3rd0G
[B]Is geen oplossing voor mij want ik wil niet 30 dgn vooruit bedenken wat ik ongeveer ga eten!

:wink: [/B]

Hoezo…?!:confused: Tis toch Iglo of evt. Iglo…? :wink: