Wave file uitfilteren

wie kan helpen ?
Heb een gesprek opgenomen via antwoordapparaat,maar het probleem is dat de persoon met wie ik het gesprek voer zeer zwak spreekt,plus aan de andere kant krijg ik een zware brom te horen.
Dus wie zou kunnen de brom eruit filteren en de gesprekspartner zijn spraak versterken.
heb dit nodig als bewijs van leugens en laster te kunnen weerleggen.
Dus aub in naam van mezelf en als hulp ter rechtvaardiging ten voordele van mijn dochtertje vraag ik dit wanhopig.
Ik kan deze per PM sturen als wave file.
Van harte
:bow:

Dit gaat het beste met CoolEdit denk ik; daarmee kan je verschillende filters gebruiken om ruis (brom) weg te halen. Bovendien heb je een heleboel amplify-functies om (een deel van) een geluidsspoor te versterken.

Veel succes!

Of probeer Sound Forge, kijk op de analyzer om er achter te komen op welke frequentie de brom zit, vervolgens filter je dat bereik eruit d.m.v. par EQ. Daarna expand je de range naar de volledige bandbreedte. Normalize het geluid naar 0Bd en dan moet het gesrek goed te volgen zijn zonder dat je eigen stem totaal over de zeik gaat…

Wellicht dat steinberg Clean 5.0 ook gemakkelijk gaat, kun je ook nog even proberen!

good luck!:stuck_out_tongue:

bedankt voor de reactie ,heb geprobeerd maar de kwaliteit blijft te slecht teveel achtergrondbrom,dit gesprek is de andere kant waarschijnlijk beantwoordt met telefoon met aanstaande meeluisterfunctie.
Dus ik denk dat ik misschien hulp moet zoeken in een profesionele muziek/opnamestudio iemand suggesties die dit als hobby doet ? wel omgeving belgie/oost-vl.
Thanx.:bow: