Wav naar mp3

vbimport

hallo
ik heb de search gebruikt maar geen echte oplossing gevonden!
ik wil graag enkele cd’s omzetten naar mp3, daar ik een autoradio heb gekocht die deze ook afspeelt.
als ikde cd in mijn pc steek een ik wil hem omzetten met ace-high
dan lukt dit niet hij vind geen wav bestanden op de cd!
als ik de cd verken en ik vraag de eigenschappen van een track op dan is die maar 44 bytes groot , en de hele cd 0 bytes
dit is een originele cd geen kopie!!
wie weet hoe ik dit zo simpel mogelijk(daar ik in dit nieuw ben) kan oplossen???

dank bij voorbaat
rafc

De beste oplossing voor het maken van MP3s van hoge kwaliteit is mbv de LAME encoder. In combinatie met het programma Exact audio copy kun je kwalitatief goede rips / mp3s maken.

Je vindt de software op de volgende adressen:
LAME
EAC

Eventjes installeren, als het goed is werkt het allemaal zeer snel :slight_smile:

(zou iets je niet lukken, vraag het gerust!)

die lame werkt niet hoor??
slechte link ofzo???

Originally posted by rafc
die lame werkt niet hoor??
slechte link ofzo???

Probeer het nog eens… hier werkt’ie namelijk prima!

ik heb lame geinstalleerd maar als ik die cd wil openen dan lukt dit niet hoor hij vind er geen wav files op

ik heb lame geinstalleerd maar als ik die cd wil openen dan lukt dit niet hoor hij vind er geen wav files op

Dat klopt, er staan namelijk geen .wav files op een CD.JE kunt de audiotracks van een CD wel omzetten naar .wav, daarvoor gebruik je het programma EAC.

Dit proces noemt men DAE (Digital Audio Extraction).

Je kunt EAC zo instellen dat van de geripte WAV bestanden, automatisch MP3 bestanden worden gemaakt. Aangezien EAC best gebruiksvriendelijk inelkaar zit, denk ik wel dat je snel de benodigde instellingen kunt vinden. Zoniet, vraag maar :slight_smile:

Let er wel even op, dat je de lame encoder selecteert in EAC.
Dit doe je onder EAC » Compression options » External Compression en browse hier naar de locatie waar je de lame encoder hebt uitgepakt.
Vervolgens geef je aan op hoeveel kbit/s je je mp3s wilt maken. Ik zou minimaal voor 192kbit/s gaan. In de regel geldt, hoe hoger, hoe beter het geluid. (of eigenlijk, hoe hoger, hoe minder het geluid verslechterd) Maar de mp3s worden er dan niet kleiner op uiteraard. :wink:

ik heb nu alles gedaan wat je verteld hebt
hoe kan ik nu de audio cd omzetten naar wav’s??
sorry als ik dom overkom maar dit is allemaal nieuw voor mij

dank bij voorbaat

Je doet de CD in je CD/DVD-speler en je selecteert deze speler in EAC. Vervolgens druk je op de MP3 button die je links ziet. Je kiest de bestemming van de backup en er zullen mp3s verschijnen op je harde schijf.

Sterkte ermee! :slight_smile:

Ik gebruik gewoon audiocatalyst.

Een paar metertjes die bewegen en klaar is Joop.

Originally posted by donfrabrizio
[B]Ik gebruik gewoon audiocatalyst.

Een paar metertjes die bewegen en klaar is Joop. [/B]

Audiocatalyst is makkelijk in het gebruik, dat is zeker. De geluidskwaliteit van EAC + Lame is echter met geen enkele commercieel product te evenaren…

het probleem is dat al die knoppen donker blijven en je ze niet kan aanklikken!!!

kan ik audiocatalyst ergens downen???

het probleem is dat al die knoppen donker blijven en je ze niet kan aanklikken!!!

Knoppen donker blijven? Dat is wel erg vreemd, er moeten gewoon icoontjes instaan…
(zie screenshot)

Kun je nog eens proberen het programma overnieuw te installeren?

alles staat er zo als op de afbeelding
maar je kan de inconen niet gebruiken omdat ze donker blijven(zoals op de tekening)

Audiocatalyst is hier te downloaden http://www.mpex.net/software/download/audiocat.html

neem daar de onderste link van de ftp want die andere werkt niet.

Als je met windows xp werkt dan heb je ook een aspi driver nodig.

En de aspi driver is hier te vinden:
http://sub2000.com/modules.php?name=Downloads&d_op=viewdownload&cid=1

gewoon aspi installeren en dan audiocatalyst latern draaien.

Om ervoor te zorgen dat je nooit van die lastige piepjes krijgt moet je in settings/general /aspi iets veranderen.

verander ripmode van buffered burst copy naar dynamic sync with , en je zal er geen last van hebben tenzij je er een cd inlegt waarmee je bent gaan skateboarden.

de link die je hebt doorgegeven is een trial versie waarbij deze funktie is disabled

de link die je hebt doorgegeven is een trial versie waarbij deze funktie is disabled

Als je voor kwaliteit wilt gaan zou ik het toch met EAC voor mekaar te krijgen.

Ik ondervond dat mijn Nec 1100a (DVD+RW) de audio CD in EAC niet wilde lezen. In windows werd wel gewoon een audio CD herkent. Heb de cd toen in een andere drive geprobeerd en dat ging wel goed.

Sorry voor de bad link , maar dat bestandje is echt moelijk te vinden.

Heb je al eens op kazaa geprobeerd?