Waterkoeling

vbimport

Ok voor alle mensen die hier altijd vragen of waterkoeling echt werkt en wat het effect is! Hier een plaatje van hwmonitor, mijn nieuwe waterkoel systeem koelt een 1,2 Ghz. Athlon TB op 1,66 Ghz.

En dit is het resultaat:

Cool :cool:

is dat nou echt de moeite waard zo’n koeling?

wat voegd dat voor 'n extra waarde toe aan mijn systeem?

:confused:

Ziet er heeel erg goed uit!!! Wat voor mobo heb je? En wat voor koelsysteem? (welk waterblok etc)

Hmmmm is dat niet een beetje extreem…kan me niet voorstellen dat jij em ff met 440MHZ he t overgeklokt…volgens mij kan dat niet eens.

maar uhhhMurphy23x…natuurlijk is het de moeite waard als je daardoor je CPU een paar honderd MHz harder kan laten lopen!! :rolleyes:

Originally posted by Sorcerer
[B]Ok voor alle mensen die hier altijd vragen of waterkoeling echt werkt en wat het effect is! Hier een plaatje van hwmonitor, mijn nieuwe waterkoel systeem koelt een 1,2 Ghz. Athlon TB op 1,66 Ghz.

En dit is het resultaat:

[/B]

Is dit stabiel lopen op een langere tijd ? Ben namelijk ook aan het denken om een waterkoeling te zetten :cool:

Originally posted by -=HeadLesS=-
[B]Hmmmm is dat niet een beetje extreem…kan me niet voorstellen dat jij em ff met 440MHZ he t overgeklokt…volgens mij kan dat niet eens.

maar uhhhMurphy23x…natuurlijk is het de moeite waard als je daardoor je CPU een paar honderd MHz harder kan laten lopen!! :rolleyes: [/B]

Dude, ask wookie die heeft een 1,0 athlon op 1,4 draaien met alleen maar luchtkoeling!
Ik heb een waterkoeling met top producten en ik kom zelfs op 1,8 alleen begint ie dan wat instabiel te worden!

[B]

Dude, ask wookie die heeft een 1,0 athlon op 1,4 draaien met alleen maar luchtkoeling!
Ik heb een waterkoeling met top producten en ik kom zelfs op 1,8 alleen begint ie dan wat instabiel te worden! [/B]

Ik weet dat Wookie em op bijna 1400 heeft draaien met luchtkoeling, maar koeling is ook niet de bottleneck…meer gewoon de max van het cpuutje…en hij heeft toevallig de CORE die het hoogste te OCen is.

Ik ben benieuwd welke Core jij dan hebt!?..1,8 stabiel???..denk niet dat je dat gaat lukken!!!

Volgende producten gebruikt:

Koelblok: Dangerden MAZE-2
Radiator: Black Ice II (proto)
Reservoir: Home Made
Pomp: Eheim 1250 Centrifugal Pump

En natuurlijk nog wat slangetjes maar het maakt niet uit welke je gebuikt als ze maar flexibel zijn en goed afsluiten. Zo niet ff wat klemmetjes erop zetten!

[B]Volgende producten gebruikt:

Koelblok: Dangerden MAZE-2
Radiator: Black Ice II (proto)
Reservoir: Home Made
Pomp: Eheim 1250 Centrifugal Pump

En natuurlijk nog wat slangetjes maar het maakt niet uit welke je gebuikt als ze maar flexibel zijn en goed afsluiten. Zo niet ff wat klemmetjes erop zetten! [/B]

Hmmm ja zijn wel goeie A-class products maar kwa koeling is het ook niet onmogelijk…wat ik al zei…de bottleneck is eerder de proc die niet verder kan lijkt mij!

Originally posted by -=HeadLesS=-
[B]

Ik weet dat Wookie em op bijna 1400 heeft draaien met luchtkoeling, maar koeling is ook niet de bottleneck…meer gewoon de max van het cpuutje…en hij heeft toevallig de CORE die het hoogste te OCen is.

Ik ben benieuwd welke Core jij dan hebt!?..1,8 stabiel???..denk niet dat je dat gaat lukken!!! [/B]

Ik zei 1,8 wordt ie instabiel, als ik dan winamp of zo opstart hangt het kut ding al!
Maar 1,6 houdt ie ongeveer 3 dagen vol!
Op 1,5 blijft ie gewoon altijd goed!

B.T.W. ik heb dezelfde core als wookie alleen heb ik een 1,2 Ghz en hij een 1,0 Ghz origineel!