Wat zou ik doen een plex 8 speed of 12 speed?

vbimport

ik heb redelijk geld genoeg (25 000 frank)
maar toch ik wil nie met geld smijten!
ik vraag me soms af of het nut heeft om een plex 12 te kopen? ik zit nu met een HP 2 speed en die moet echt wel vervangen worden hoor!maar een 8 speed schrijft 80 min cdz op 10 min en een 12 speed doet er 6.6 min over!
en een 8 speed heeft geen SCSI controller nodig en is nie veel trager en wel wa goedkoper denk ik?
wat zou ik doen?
ik kom meestal ook maar CDz tegen van 8 speed ten hoogste.12 speed heb ik nog nie eens gezien dus Tja ik weet het echt nie!
en sommigen zeggen dat een IDE belange niet zo goed is als een SCSI als je bij het burnen nog wat gaat internetten enzo!
wat moet ik doen?

ken ge hebt toch geld genoeg!!!koopt ou nen 12 speed!!!

ik zou de 8 pakken
ik heb hem zelf ook en werkt perfect
veel mensen met 12 speed zeggen dat ze veel cd’s verneuken

Pak gewoon de 12 speed, blijf je bij de tijd.
Ik heb hem nu een maand en nog GEEN cd verneukt.

Grietinx,
Minihoolie

wa is het nu???
prijs/kwaliteit?
ik moet zeker kunnen internetten en downloaden met zo een 200 kb/s en mails versturen en men writer mag geeen buffer underrun hebben!!!wat is dan het beste om te nemen?Ik heb een Athlon K7 650 AMD
128 ram en een 13GB western digital

koop toch gewoon niks, ga verder sparen en ga lekker op vakantie naar een warm oord!!!
Of stort wat geld voor de gedupeerden van de ramp in Enschede!!!

is da nou een grapken?
geld aan wa was het nu weer? geven dus.
neen daar heb ik geen goesting in
en in vakantie ook niet ik heb thuis vakantie!
neen ff serieus wa moet ik kopen?

koop gewoon een 8 speed,je zult wel ondervinden dat je zelfs het best op 4 speed schrijft,dit bespaart je veel copyfouten en errors.hou je gewoon bij plextor gewoon de beste.

Ik zou ook voor de Plex 8x gaan, heb ik zelf ook en draait bij mij ook op een een Athlon 650 en doet het perfect.

Ik zou de 12x nemen ( heb ikzelf ook )
je kunt dan altijd nog naar 8x gaan als er iets niet goed blijkt te gaan, andersom gaat het natuurlijk niet
qua prijsverhouding heb je gelijk, maar als je wilt internetten ed terwijl je brand en je bent bang voor buffer underruns dan zou ik zeer zeker voor SCSI gaan !

Succes met je keuze.

ik heb zelf ne 8* barnder van plextor
daar weet ik zeker van dat die perfect werkt
maar die 12*speed
zijn nog niet zo heel veel cd’tjes van die dat aankunnen

maar ja als je geld genoeg hebt
waarom geen DVD-writer ???

die heeft hij al???!!!

Stijn jongen ik heb die nog nie maar da komt nog wel!

<BLOCKQUOTE><font size=“1” face=“Verdana, Arial”>quote:</font><HR>Originally posted by carlo vaesen:
[b]ik heb zelf ne 8* barnder van plextor
daar weet ik zeker van dat die perfect werkt
maar die 12*speed
zijn nog niet zo heel veel cd’tjes van die dat aankunnen

maar ja als je geld genoeg hebt
waarom geen DVD-writer ???[/b]<HR></BLOCKQUOTE>

Tja ik weet niet maar euh
je zegt een DVD writer zou ik best wel willen hoor maar! , ten eerste ik denk niet dat een DVD writer gewone 74 - 80 min CDz kan burnen en ik ken da!Zoals men HP 2 speed ik koop een nieuwe writer en een jaar later komt er het eerste proggie zoals CloneCD en da is dan nie compatible met men writer
neen ik denk dat ik ga wachten voor een DVD writer tot als den PS2 uitkomt en dan kan ik backups maken van PS2 en dan zal hij weeral wat sneller zijn en goedkoper ook?

Ik heb de 12x

Heb twee keer een CD verneukt want die waren beveiligd, en dat werkt niet met Nero

Dat was mijn eigen stomme fout, voor de rest nog NOOIT een CD naar de kloten door loss of streaming dat soort bullshit.

Als je toch allerlei dingen gaat doen tijdens het branden zal het op 12x niet lukken dat is heel zeker, een kleine happering met je inet connectie en je cd is verneukt…koop gewoon een 8 speed is snel zat en je hebt wat geld over voor ander leuke dingen

Toch

Als je nog ff wacht is er de 12-10-32.
Deze heeft maar een 2Mb buffer maar komt waarschijnlijk met de Burn Proof techniek. Dat betekend dus dat je nooit meer een buffer underrun kunt krijgen omdat de schrijver kan onthouden waar het mis ging en dan daar weer vrolijk verder schrijft als hij weer data krijgt.

<BLOCKQUOTE><font size=“1” face=“Verdana, Arial”>quote:</font><HR>Originally posted by the_Matrix:
Als je nog ff wacht is er de 12-10-32.
Deze heeft maar een 2Mb buffer maar komt waarschijnlijk met de Burn Proof techniek. Dat betekend dus dat je nooit meer een buffer underrun kunt krijgen omdat de schrijver kan onthouden waar het mis ging en dan daar weer vrolijk verder schrijft als hij weer data krijgt.
<HR></BLOCKQUOTE>

wanneer komt dat beestje uit?
en het is toch een plextor he en is die compatible met CloneCD???

Vergeet niet PLEX = THE BEST

The MAzTER

[This message has been edited by The MAzTER (edited 21 May 2000).]

Wat een gezeik allemaal koop gewoon de 12 speed, je kan er zelf cd’s die max 4 speed zijn op 12x burnen bij Plex no problem die aangeduide schrijf snelheid is voor de gem. burner, kijk als je een philips burner hebt is het wel belangrijk om naar de cd snelheid te kijken .
En over die DVD-RAM je kan er ook gewone cd’s mee burnen (en kan natuurlijk altijd kijken of die RRAW ondersteund), maar je hebt 1 probleem die dingen zijn NERGENS te koop en de lege media is ontzettend duur.
In de Neckeman of Wekamp stond er volgens mij nog een (F2000,-) 5 speed DVD stond er bij
Als je er toch aan kan komen zal ik toch voor de DVD-RAM gaan MAAR let wel op wat je koopt (en als je een adres weet zet h’m hiet ff neer, ThanX)

Als je toch snel wilt en dan kan je natuurlijk ook voor de 16x gaan!!!

O, ja met de nieuwe yamaha burner schijnd dat als je je computer uitschakeld en weer aan zet onder het branden dat die gewoon weer verder gaat waar die gebleven was (Ik kan dit niet met zekerheid bevestigen dit heb ik ook van iemand gehoord die in een pc winkel werkten)

MAAR vergeet niet PLEX = THE BEST

The MAzTER