Wat zijn jouw favorieten?

Zo’n 10 jaar geleden, moest je werken vanaf de Dosprompt, iets wat mij redelijk goed lukte. Hoe kreeg ik die cd-rom, video- en geluidskaart werkend, vaak gewoon het boekje lezen van product en je kwam er wel uit (op zich allemaal niet zo moeilijk, denk ik nu)

Het is er allemaal erg makkelijk op geworden tegenwoordig, XP ondersteund al standaard diverse kaarten, iets wat je bij Win3.1 wel kon vergeten, op zich had dat ook zo zijn charmes, maar ben toch wel blij dat alles voor me ingesteld wordt (heb ik weer tijd voor andere dingen :p) Trouwens vreemd dat Raid NIET wordt ondersteund (is toch redelijk standaard aan het worden) bij het XP OS.

Maar goed, doorbordurend op het gemak…

De laatste tijd ben ik op jacht gegaan naar handige (vaak kleine) programma’s die het instellen of helpen bij taken, vergemakkelijkt, denk hierbij dan aan het navigeren op je partities, vele gebruiken gewoon de windows die je openklapt in “Mijn Computer” maar ik prefereer toch Servant Salamander 2.00 wat te vergelijken is met Norton Commander 4/5/5.5 (wat ik jaren gebruikte in de Dos tijd) alleen jammer genoeg is dat geen freeware :frowning:

Om niet al te gek te worden in het structuur van me partities, en vaak bepaalde folders regelmatig bezoek (edonkey, newsgroups folders enz.) gebruik ik FastOpen v2.2 heeeel handig is nu dus ook een vast onderdeel bij de installatie. Je kunt ook eigenlijk niet meer om Winamp heen (klein, snel en voorziet in de standaard behoefte) Grabit is mijn favorieten news programma (snel en gemakkelijk) De Popupkiller vond ik ook een uitkomst (tijdje geleden hier het revue gepasseerd) Ook Kazaa is een niet weg te denken element geworden.

Nieuwsgierig als ik ben, vraag ik me af, wat jouw favorieten zijn als het gaat om Freeware programma’s.

Allerlei handige programma’s kun je overigens hier vinden, een site die ik zeer vaak bezoek!

Hmmm intressante topic!

Ik zal even een lijstje opstellen van mijn favo’s die ik zo 1-2-3 weet op te noemen…

[ul]
[li]Winamp
[/li][li]mIRC
[/li][li]ICQ
[/li][li]WinAce
[/li][li]ACDSee (alleen al vanwege de naam ;))
[/li][li]IsoBuster
[/li][li]NameWiz
[/li][/ul]

WinAmp
Statbar
Pop-up Killer
AudioGrabber
Binary News Reader
MirC

winamp
windowscommander(zelfde als norton commander, hier kan ik echt niet zonder is het eertse dat ik altijd installeer, en een van de enige dingen die ik altijd naar andere toeneem als ik wat moet doen. zonder windows commander is het gewoon KUT)
flash fxp
winrar

en dat waren ze wel dacht ik

Originally posted by SoulShower

Nieuwsgierig als ik ben, vraag ik me af, wat jouw favorieten zijn als het gaat om Freeware programma’s.

Voor CD Freakers is toch alles Freeware? :smiley: :stuck_out_tongue:

mIRC is eigenlijk ook geen freeware, net als Winrar (als ik het goed heb)…
dat je ze gewoon kunt gebruiken als de trial periode over is wil niet zeggend dat het freeware is.

Winamp
Mirc
Windows Commander
Ad-aware 5.6
Winace

:slight_smile:

ACDSEE ( inderdaad de naam telt ook mee )
D.A.P.
WinAce
CD.PS
Windows XP

Tja nog uit de ouderwetse tijd de oude Norton Commander staat bij mij op een.Dat is het eerste proggie wat ik altijd na OS installeer.en voor de rest:
winamp
nero
clone
edonkey
acdsee
picture it (geen shareware dacht ik)
kazaa
direct connect
divx encoder
en sinds kort een firewall nu dat ik kabel heb.
Tja en de rest zijn geen shareware maar dit zijn wel de eersten die installeer.:stuck_out_tongue:

winamp
acdsee
clonecd ( in comb. with clony )
flashfxp + grim’s ping
netbrute
msn / irc / soms icq
buttsniff
win32dasm
softice

bekke veel eigenlijk mokom da is een ( klein deel )

ik noem gewoon even mijn handige tooltjes op , sommige zijn helaas niet uit zichzelf freeware geworden , sommige wel.

Windows :

ACDSee
Right Click Picture view ACD
Winamp
Windows Commander (Norton Commander voor Windows)
Maxllf (Low level formatteer programmaatje voor ide schijven)
LameEnc (mp3 encoder onder GNU public license)
Vidomi (divx encoder onder GNU public license)
Grokster (soort Kazaa)
Netsend for Windows NT/2K/XP (zelfde als NET SEND onder command prompt maar dan zie je alle pc’s in het netwerk , stukken handiger)
WinAce (veel beter dan rar en zip)
Trillian (msn/yahoo/icq messenger en irc in 1 programma)
Div-X:) 4.02 (zonder Tha Playa graag)
SmartRipper (DVD VOB files decoderen en regiovrij maken)
FlashFXP
LeechFTP
Notepad+
NeoPlanet
TMPGEnc
Ghost
Partition Magic

Ms-Dos :

TED (Tekst Editor van 2 kb onder dos)
CO/Directory Freedom (copy , formatter , edit , view , etc programmaatje van 8 kb)
Deluxe Paint Animator (gewoon beste tekenprogramma ooit)
4Dos
mapmem (beter dan MEM /C /D /P)
ramdrive.exe

Linux Rooie Hoed :

LameENC
Machine Commander
KDE in zijn totaliteit

en nog veeeeeel meer

alles is tegenwoordig “freeware” ja :stuck_out_tongue: alleen download je ut vaak omdat het te “hebben”

Norton Commander “clonen” zijn nog steeds populair, ik heb overigens Windows Commander geprobeerd, maar kan er niet aan wennen, ziet er iig wel zo uit als Norton (heb ik er ook nog op (versie 5.5))

Maxllf heb ik direct gedownload en EINDELIJK heb ik die 2,5 gb kunnen low-formatten die ik onderop een doos nog kon opvissen :slight_smile: bedankt Mr. Belvedere :slight_smile:

en Sorcerer, je moet echt eens Grabit (newsgrabber) proberen, is veel makkelijker…

Jullie zijn trouwens vergeten een korte omschrijving te geven van titels die genoemd zijn :stuck_out_tongue: (behalve Mr. Belvedere)

Originally posted by SoulShower

Maxllf heb ik direct gedownload en EINDELIJK heb ik die 2,5 gb kunnen low-formatten die ik onderop een doos nog kon opvissen :slight_smile: bedankt Mr. Belvedere :slight_smile:

Graag gedaan , ik gebruik dat kleine rotproggy al jaaaren… jammer dat het niet op scsi schijven werkt , maar ach , daar is het ook eigenlijk niet voor nodig , zit meestal op de controller wel zo’n proggy voor ingebakken.

Ik had vroeger veel meer tools dan nu, maar zelfs onder winxp wil ik nog graag “aparte” programma’s gebruiken… de meeste dingen worden trouwens steeds meer onder gnu public license gepubliceerd (zoals vidomi).

Ik was hem al helemaal vergeten mijn Kabel Internet Ultility van Major om directe kabel verbinding te krijgen en mijn download snelheid omhoog te krikken.

Me zus was hier 2 weken geleden, gaf haar een schroevendraaier en die HDD “wil jij zien hoe een harddisk er van binnen uit ziet?” je moet er niet aan DENKEN! want deze is gefixed tot maar lieftst 2350 mb! (kwam eerst niet verder dan 11% = 260 mb) dus ook namens haar bedankt (zit voor haar een pc samen te stellen maar moest deze aanbieden zonder hdd (moest ze zelf kopen, nu dus niet meer :)))

Originally posted by Mr. Belvedere

Ik had vroeger veel meer tools dan nu, maar zelfs onder winxp wil ik nog graag “aparte” programma’s gebruiken…

yups heb ik ook, vooral .bat bestanden draai ik eigenlijk nog constant (eentje om me temp dir te “legen” die recyclebin snelkoppeling te erasen en allerlei overbodig viezigheid) nog niet zo lang geleden was ik constant bezig met .bat bestandjes schrijven (niet al te complex hoor)

Ben nu zoveer met een (.bat)bestand te maken die zoekt of ik al iets specifieks heb geinstalleerd (ik reinstall eens per maand ongeveer) dat gaat dan met “if errorlevel 2 goto einde” etc (slaapverwekkend dus houdt ik het kort) een soort geheugensteuntje zeg maar.

FastOpen is trouwens wel erg makkelijk (dikke aanrader)

Balkie, zal Kabel Internet Ultility van Major ook werken met mijn UPC kabelboer en wat zijn eigenlijk jouw bevindingen omtrent de snelheid (kb/sec. b.v.)

Nou, ik vind…

[i][ul]- Partition Magic 7

• ACDSee 4 (3.1 ook goed genoeg overigens)
  • Swish 2.0
  • WinRAR 2.90
  • Norton Ghost 2002
  • pcAnywhere 10
  • Nero & CCD
  • mIRC (#CDFreaks rokt hevig!! :p)
    [/ul][/i]

… echt superrelaxte progjes om mee te werken! :smiley: