Wat voor indruk krijgen jullie hiervan?

Hoi!

Aangezien ik er zelf middenin zit, ben ik op zoek naar een wat nuchtere kijk op de zaak. En jullie lijken me wel een geschikt publiek :slight_smile:

De feiten; (voor zij die de moeite willen doen om het te lezen)

Een tijdje geleden vroeg J. (een goeie vriendin van me sinds jaren), of ik S. kon helpen met haar PC.
S. is een hele goeie jeugdvriendin van J. Ik had haar wel eens gezien, maar kende ze eigenlijk niet. Aangezien S. moest typen aan haar thesis en haar PC de gekste dingen deed, zei ik dat’k wel eens zou gaan kijken. Een virusscan en wat geknoei later, bleek dat formatteren niet te vermijden was. Opdat ze ondertussen verderkon, leende ik haar even een pc van mij en nam haar pc mee om die rustig in orde te maken. Dat verliep allemaal prima en we wisselden de pc’s terug uit. Ook m’n vriendin vond het geen probleem dat’k haar geholpen had.

Maar mijn vriendin begon wel ongerust te worden toen S. nog een aantal keer mijn hulp inriep (probleem met spellingcheck, DVD-speler,…) kleinigheidjes die de meeste leken niet zelf kunnen oplossen, al is het maar omdat ze de juiste cd’s niet had.

Ik stelde m’n vriendin gerust en zei haar dat S. er verder niks mee bedoelde. Ik voelde zelf ook helemaal niks anders aan, dan dat ze dringend een werkende PC moest hebben. Ze vroeg dat steeds aan mij, omdat ze in haar buurt verder niemand kende (dat was ook de reden waarom ze oorspronkelijk J. gevraagd had of zij iemand kende).
S. had ook nog een nieuwe monitor nodig (haar 14" stond veel te bol en was te oud om comfortabel uren aan een thesis te typen). Die ben’k dan ook mee gaan kiezen. Door onverwachte vertragingen en sluitingsuren, hebben we voor die monitor een aantal keer moeten afspreken, maar sinds gisteren staat hij netjes op haar studentenkot en werkt haar PC zoals het hoort.

Als bedankje voor alle moeite die’k volgens haar heb moeten doen, gaf ze me een envelop mee en ik mocht hem pas openen als ik “thuis” was. In de envelop stak een kaartje met 2 filmtickets en ze schreef dat ze met dat kleinigheidje toch een deel kon terugdoen. Ze schreef ook, dat ze eigenlijk J. moest bedanken, want dat ik niet alleen met haar PC geholpen had, maar dat ze ook nog “een heel leuk iemand” had leren kennen.

Nadien op msn heeft ze ook nog laten vallen “of zij ooit op m’n kot zou komen”.

Zo, puur “tastbaar” is er geen vuiltje aan de lucht (als ze het door een winkel had laten doen, dan had het haar veel meer gekost dan de tickets). Maar nu vraag ik me dus af, had m’n vriendin gelijk denken jullie? Zoekt S. meer dan wat PC-hulp? Of kan ik haar in de toekomst nog verder helpen, zonder vervelende situaties te scheppen? S. weet dat ik al een tijd een vriendin heb en ik geef ook geen signalen dat dat niet goed zou gaan ofzo.

Ik heb er al aan gedacht om het haar rechtuit te vragen/zeggen, maar ik denk niet dat het zo’n goed idee is. (de manier waarop ik het vraag, zal haar sowieso alles doen ontkennen, aangezien ze niet het type lijkt dat graag toegeeft dat ze afgewezen wordt)

Alvast bedankt om tot hier te lezen :wink:

Ik hoor graag jullie meningen :slight_smile:

Wannez

Lijkt me simpel… Ze koopt twee kaartjes zodat jij samen met je vriendin naar de film kan… Leuk toch? Hier gelijk iets achter zoeken lijkt me een beetje overdreven, wellicht stelt ze je hulp op prijs en is zij op zoek naar nieuwe vrienden. Als je dus zelf geen relatie zal hebben kun je dus nooit een vriendschap opbouwen met iemand die reeds een relatie heeft, immers zou je dan altijd een bedreiging zijn voor de partner…!?! Nah, dat lijkt me onzin… En als ik het fout heb, dan ben jij gewoon 1 van die 3 mensen die een affaire heeft… :wink:

Wat Marsz-=FX zegt!

Prima, dan was m’n gevoel toch juist (namelijk dat’k niks aanvoelde :)). En m’n vriendin dus een beetje te paranoia, maar da’s ook geen ramp.

Mogelijk is er niets aan de hand en is het allemaal zo onschuldig als dat jij in eerste instantie denkt/dacht.

Je kunt haar natuurlijk bedanken voor de kaartjes en voorstellen om een double date te doen. Daarmee geef jij aan dat je met je vriendin bent en tegelijkertijd geef je aan dat jij verwacht dat zij een eigen date (dus niet jij) heeft/regelt.

Anders geef je haar het nummer van Tax*…geloof dat hij nog steeds op zoek is naar een leuke meid :wink:

Als er straks ‘Banned’ onder mijn naam staat dan weet je van wie het komt :smiley:

Ik kan het standpunt van je vriendin wel begrijpen. Ze zal zich bedreigd voelen omdat je samen met een andere meid naar de bioscoop gaat (een plek die door veel mensen, niet alleen jeugdigen, gezien wordt als een bij uitstek ideale locatie te nemen om een persoon te overmeesteren). Natuurlijk kun je stellen dat je er voor zult zorgen dat er niets zal gebeuren (en als alles goed is, zal je vriendin dat ook blindelings van je aannemen), maar of dat haar gerust stelt weet ik niet.

Zelf zou ik nooit een “bezette” persoon van het andere geslacht naar zulk een plaats mee uit durven vragen, om dit soort situaties te vermijden. Dan zou ik eerder de persoon + partner uitnodigen voor een etentje oid. Zoals onze smartass al zegt: maak er een dubbel date van. Indien die S. echt niets voor je voelt, zal ze er neem ik aan weinig bezwaar aan hebben indien je vriendin mee gaat. Alhoewel ik het me ook weer voor kan stellen dat S. dan het idee krijgt dat je vriendin ter controle meekomt…

Moeilijke situatie waar waarschijnlijk nooit iedereen tevreden uitrolt… en ongeacht de keuze, jij (Wannez) de klos bent…

Dankjewel!

Aanvankelijk was ik niet van plan om S. mee te vragen naar de bios, maar die double-date is inderdaad geen slecht idee.

Een ander ideetje schoot me ook net te binnen. Deze avond gaan we uit en J. is er ook bij. Ze zal het me dus zeker vertellen moest S. haar “uitgevraagd” hebben over mij, of wat dan ook. Indien het niet het geval is, dan is het weer een indicatie dat m’n vriendin spoken zag :wink:

kzag spoken in de tekst en moest dus reageren :slight_smile:

Mjah zal wel niets zijn hoor, maar ben wel blij dat ik niet zon vriendin heb die paranoia is dus mocht die ene nou eens niets te doen hebben geef haar mijn meel maar dan help ik haar wel met haar pc probjes :slight_smile:

Veel vrouwen zijn snel jaloers. Wanneer ze dat niet meer doen, moet je je pas zorgen maken :wink: Of neem die S. gewoon mee naar een film over huiselijk geweld en zeg dat jij een aanhanger bent van de “man-is-de-baas-in-huis-en-slaagt-wanneer-hij-daar-zin-in-heeft” methode. Je zult er dan wel van verlost zijn.

De makkelijke en allergoedkoopste weg zou natuurlijk zijn , dat de dames eens met elkaar op stap gaan zonder jezelf er bij. Mocht de een de ander wantrouwen , dan krijg je dat vanzelf te horen :smiley:

Of dat in dank wordt afgenomen betwijfel ik wel een beetje. Ik ben het wel eens met wat Mars-=FX typte.

De meest voor de hand liggende optie heb ik nog niet gehoord: TRIO, TRIO, TRIO!! :stuck_out_tongue: :wink:

Go Wannex, go Wannez, go Wannez. :bow: :stuck_out_tongue:

'k Heb het haar wel eens voorgesteld (niet met S.), maar m’n huidige vriendin is er helaas niet zo voor te vinden :stuck_out_tongue:

Originally posted by Wannez
'k Heb het haar wel eens voorgesteld (niet met S.), maar m’n huidige vriendin is er helaas niet zo voor te vinden :stuck_out_tongue:

Jammer hé!! :wink:

Originally posted by Wannez

Lijkt mij ook niks… met z’n 2en je vriendin jeweetwellen. :wink: