Wat voor brander heb jij?

Ik heb op het moment

Mitsumi2801TE
Plextor24/10/40U

Mijn Mitsumi gaat al jaren mee en doet trouw zijn dienst, al brand ik zelf erg weinig omdat ik het te druk heb met de site zelf :wink:

Wat hebben jullie staan en hoeveel brand je gemiddeld ?

ik heb een heuse HP

hp-cd0writer 9300 series
10/4/32

ik heb ook nog een ouwe Mitsumi CR-2801 TE! (jeugdsentiment zou ik het haast noemen, 2x speed en alleen TAO branden is niet echt meer bijdetijds)

Verder een HP9110i (8x4x32), prima ding i.c.m. de juiste software (CloneCD, Nero, CDRWin). Goed, de snelheid is misschien niet meer je-van-het maar ik vind het vlot genoeg, vanmiddag nog 4 DivX’en gebrand van allemaal rond de 700 Mb in een uurtje ofzo.

De Mitsumi gebruik ik nog wel eens voor backups van mijn harddisk, voor de rest doet de HP zijn werk.

Plex.

Ik heb de Plextor 8/20 en de Plextor 12/4/32 allebei scsi heb er veel meegebrand. De laatste tijd brand ik alleen nog audiocdtjes voor mijn dochter een stuk of 6 per week.

Totaal gehad

Traxdata 4x SCSI
Philips 2x IDE
Philips 2x SCSI
Philips 2x SCSI
Plextor 12x IDE

Nu nog over

Traxdata 4x SCSI
Plextor 12X IDE

De rest heb ik weggegeven.

sony 140e (8x4x32) gebruikt het voornamelijk voor het branden van muziek cd’s en voorzie ze dus van CD-TEKST, das rete handig want dan zie je ook wat je hoort, ook gemakkelijk om later nog eens in databasjes te verwerken (nee nog steeds geen goede database programma gevonden voor me cassettebandjes) wilde nog me circa 300 bandjes over zetten op cdr, maar bij 1ste ben ik al afgehaakt, titels geven, databasje raadplegen, knippen en plakken, loudness erover heen jassen, 3 dagen mee bezig geweest, komt nog wel een keer dus…

over de Sony ben ik trouwens DIK tevreden, heb ook een plextor 8x2x40 maar die gebruik ik zelden of nooit, alleen als ik copy protected cd’s brandt en dat kom ook de laatste tijd zelden voor. Brandt circa 1 cd per week (voor me zelf) en misschien 10 voor andere (fam en vrienden) en verdien daar geen cent aan (opzoeken van muziek mogen ze zelf doen en cdr’s betalen ze SOMS ook zelf)

ik heb een plextor 24/10/40

Plextor 8/4/32a

Werkt perfect, 10 min vind ik snel zat…
brand toch niet zo vaak

Ik heb een Lite-on 24x en een philips 3610 doen het prima :smiley:

een plex 8x4x32x is goed genoeg voor me :slight_smile:

Plextor 8/4/32A :smiley:

Ik heb zelf momenteel 4 branders:

1. Plextor 12/10/32 SCSI
  2. Yamaha 8/8/24 SCSI
  3. Yamaha 4/4/16 SCSI
  4. Philips 4/4/? IDE

Ook heb ik nog een Plextor 12/4/32 SCSI en een Philips CDD3610 gehad, maar da’s verleden tijd :).

De Plex gebruik ik zowat altijd, dat ding is gewoon retefijn.
De 8x Yamaha ook af en toe, maar dan vaker als lezer (leest perfect DAE). De 4x Yamaha heb ik in een andere comp zitten en wordt eigenlijk alleen gebruikt indien ik iets op die comp zou willen branden (tot nu toe is dat 1x voorgekomen ofzow).
Dan hebben we nog de Philips. Aangezien ik een behoorlijke hekel aan dit merk heb en ik er toch geen doel voor heb (ik bedoel, ik heb al 3 branders waarvan ik er 2 amper gebruik), heb ik deze maar in de computer van mijn zus gestopt. Die blij dat ze een brander heeft, ik blij dat mijn zus blij is ;).

Hoeveel ik brandt? Dat hangt er maar vanaf. Momenteel ben ik druk bezig met het overzetten van oude LP’s op CD voor een zeer goede kennis van mij, dus brandt ik wat meer.
Soms brandt ik een week nix, soms ook redelijk wat per week (ik kan me herrineren dat ik mijn harde schijf helemaal leeg moest hebben omdat ik met spoed moest formatteren :))…

En wat ik brandt? Hoofdzakelijk backups (neej niet van games, maar veelal ghosts van mijn eigen hdd) en audio…

sony cd-u928E 2/12 IDE
Plexwriter 4/12 SCSI (momenteel mijn primaire brander)
Yamaha 8/4/40 SCSI (DOA)

en wat ik brand is heel erg varierend soms maar 1 cd per 3 dagen, maar meestal toch wel een cdtje of 3 per dag.

Plextor 16/10/40a en druk er gemiddelt 10cds per week door heen.

Heb een pc bij me girl staan waar een Mitsumi 4801 (gloof ik) in zit. Hij kan 4x rec en geen RW.
Hier werk ik met een Plex 2410a. Me Plex 1210a heb ik aan me ma verpatst.

Fik zo’n 20 cd’s/week hangt ervanaf hoeveel free/shareware ik down! :stuck_out_tongue:

Nadat mn HP8100+ de geest had gegeven, zag ik het licht… en heb toen een plextor Plextor24/10/40a aangeschaft en een paar weken later via via :wink: 2 LiteOn 24x fikkers. (ik heb een hekel aan wachten)

cds branden… tja wie niet!! :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue:

Lite-On LTR24102B (firmware revisie 5S54). :slight_smile:

+/- 15 per week.

Plextor 24/10/40A.

Gehad: Hp7200, Sony CRX140e, Sony CRX140s.

Ik brand de ene week haast nix, de volgende rustig 20 cd’s. Bijna allemaal voor mezelf.

Philips 8x4x32

Brand ongeveer 10 CDtjes per week…