Wat vinden wij van

vbimport

Tweakers…

Computers kunnen al enkele jaren rekenen op mijn interesse en probeer de ontwikkelingen een beetje bij te houden, je wilt toch een beetje weten waar je over praat (zeker als je die ‘krengen’ verkoopt :wink: ).

Tweakers.net is een leuke site die nieuwtjes hieromtrent bij elkaar verzamelt zodat je zelf niet alle sites hoeft af te struinen. Dit is ook niet zozeer de reden van deze post.

De reden van deze posting is meer het forum en de reacties van mensen die zichzelf een tweaker noemen. Ja, er zijn ook mensen die veel van computers weten en recht hebben om af te geven op bepaalde producten, merken of winkels. Maar wat mijn ervaring is is dat veel mensen meelullen met welke mening op de meeste bijval kan rekenen of waar de leukste reacties op komen. Dit is over het algemeen ‘Anti Intel’, ‘Anti Microsoft’, ‘Pro Linux’, ‘Pro AMD’ en dan nog het afgeven op bepaalde winkels waar dit soort mensen toch nooit spullen zouden kopen omdat die winkels zich op een hele andere doelgroep richten (Dynabyte, Vobis, Dixons en nog vast wel een paar).

Echter weinig mensen zijn daadwerkelijk in staat om hun verhaal te onderbouwen met argumenten en eigen ervaringen (vaak zijn het ‘ervaringen’ van anderen, verhalen uit tweede of zelfs derde hand). Argumenten is vaak niet hetgeen ze daar willen lezen, maar gewoon een snelle reactie goed of slecht en dan bij elkaar optellen waarom iets goed of slecht is. Hierbij vergeet men dat er vaak niet een eenvoudige goed of slecht oplossing is, maar dat het afhangt van de situatie. Wat voor de een goed is, kan voor de ander slecht zijn.

Zoals al gezegd, bij Tweakers wordt er dus vaak afgegeven op grote marktpartijen. Het schoppen tegen de groten is daar verheven tot volkssport nummer een lijkt het wel. Deze Tweakers doen nogal uit de hoogte en geven af op alles dat anders is dan wat zij goed vinden, terwijl dit in mijn ogen nou juist vaak de mensen zijn die dus meelopen met andere meningen. De echte tweakers komen over het algemeen met een redelijk onderbouwd verhaal of hoor je zelfs helemaal niet omdat ze zich bijna schamen om met dit soort praktijken geassocieerd te worden.

Nu ben ik zelf dus absoluut geen tweaker, weet misschien meer van computers dan de gemiddelde Nederlander, maar als ik me dan af en toe vergelijk met meningen en uitspraken die op het tweakersforum verschijnen dan kan ik het vaak niet helpen dat ik ofwel een grote frustratie voel over de domheid die deze ‘wannabe tweakers’ laten zien ofwel gewoon niet kan stoppen met lachen om deze zelfde reden.

Helemaal lachen zijn de reacties in de rubriek ‘Lieve Adjes’ waarin bepaalde mensen de behoefte heeft om zich zielig op te stellen en gaat mauwen over het feit dat iemand een punt teveel in zijn topic heeft staan. BadtoBone heeft mij destijds op deze rubriek gewezen, maar na 1 keer kijken was ik voorgoed genezen (heel af en toe ga ik even terug als ik de behoefte heb om mensen gewoon keihard uit te lachen).

Mijn tirade is met name gericht tegen die mensen die zichzelf tweaker noemen, terwijl ze net zo veel verstand hebben van computers als mijn moeder en alleen meepraten met ze van anderen horen en denken dat wel stoer klinkt. Tweakers.net an sich vind ik een goede site waar ik regelmatig dankbaar gebruik van maak voor de laatste nieuwtjes, ook het feit dat mensen vragen (hoe dom ook) kunnen stellen om er iets van te leren stel ik niet ter discussie (uiteindelijk hebben we allemaal moeten leren hoe het werkt).

Maar in hemelsnaam, laat al die irritante wannabe tweakers van deze aardbodem verdwijnen, denk dat dit een hoop frustratie bij velen scheelt (maar ja, dan valt hier meer weinig te zeuren hierover :wink: ).

Zo, en DAT wilde ik nu effe kwijt (oh wat heb ik dit forum gemist :smiley: )

Och…was nog nieteens op de helft er werd al gek :wink:

Krijgen we weer van die redenaties van Da_Taxman wat eigenlijk nutteloos is :slight_smile:
Maar zo heeft hij ook wat doen he :wink:

Mjah zal allemaal wel :wink:
Was in ieder geval weer een leuk stukkie van Da_Taxman!
Glad you’re also back! ik heb je niet gemist hoor want op IRC chat je iedereen de oren van de kop :smiley:
Now on IRC

<Tax|KUB> hehe
<Tax|KUB> plenty more where that came from
<Tax|KUB> just give me a reason

Liever niet, of wel!?! :slight_smile:

Greetz
Mess

[Edited by Mess on 21-02-2001 at 16:19]

Volgens mij is tax in het weekend een dominee:D
Je moet voor de krant gaan werken ofzo een leuke colum in het AD ofzo is wel wat voor jou:D

Da_Taxman heeft misschien wel een beetje gelijk… Het niveau daalt er idd nogal af en toe… (Niet dat ik natuurlijk zo geweldig ben :wink: )

Maar Tweakers is zeker ook een site waar HEEL VEEL goede informatie te vinden is, en als je een vraag stelt waarschijnlijk ook het (goede) antwoord krijgt. Jammer dat alleen bijna niemand op het forum de search gebruikt… Sommige vragen worden te vaak gesteld…

Wat een lap tekst :slight_smile:
Dat ik hem helemaal heb gelezen ?!

Mzzl,

BitBit3r

Ik ben het wel een beetje met Da-Taxman eens. Het is duidelijk dat de meeste mensen op hun forum weinig weten.
Maar toch lees ik er nog wel eens interessante dingen waar ik wat aan heb, en wat ook echt blijkt te werken in de praktijk.

De nieuwspstings blijven natuurlijk erg handig, dat is de voornaamste reden dat ik tweakers bezoek.
Hun forum mag dan niet altijd een even hoog nivo hebben, maar bevat naar mijn mening toch af en toe nog wel nuttige info.

tweakers.net is een leuke site wat het nieuws betreft, maar hun forum is totale crap er zitten daar een stel schijnheilie kleuters bij elkaar die niet tegen kritiek kunnen.
ben niet voor niets al 2 keer gebanned daar…
lang leve cdfreaks

Tja ik vind ze ook zielig en heb ze dat laten weten ook. Vaak ruzie gehad omdat ze zich aanstellen.
Liever adjes is het zieligst van allemaal enz enz… de mentaliteit zuigt enz enz.
Het enige mooie wat er is is dat er veel kennis zit dus een redelijk goede vraagbak. Maar goed, als het op persoonlijkheid aankomt zijn de meeste tweakers zo achterlijk (niet in de vorm van intelligentie bedoeld) als maar wat… vooral omdat ze forums sluiten omdat ze de inhoud niet goed genoeg vinden voor het tweak volk (met een knipoog naar de kroeg, het populairste forum op GoT).
Ohja het valt ook op dat ze niet meer doen dan klagen over hun liefdesleven aangezien ze geen vriendin kunnen krijgen (geldt voor 80% van det tweakers als je het mij vraagt).
Nouja ik heb er toch 1300+ replies neergemept dus je kunt je wel voorstellen hoe gek ik van ze werd! Maarja je moet iets doen tijdens je stage bij een overheid he? :slight_smile:
Ohja het mooiste was dit… in het admin/mod forum hadden ze een topic geopend onder de naam “schijtaward” om te zeiken over andere users. Er was echter iemand zo vriendelijk dit te kralen en aan de rest van het forum te laten lezen. Het mooiste was dat de ene ad de schijtaward aan een bepaalde mod uitreikte…
dat bewijst maar eens egg goed hoe hun sociale vaardigheden zijn… NUL!

zo en nu gaat ik eten :slight_smile:

Zoals ik al zei, ik heb niets tegen Tweakers.net zelf. Die nieuws site is goed en ook op het forum lopen goede gasten rond die inderdaad erg veel weten.

Ik lees ook regelmatig enkele topics (die interessant klinken op mainpage in die tracker), maar weiger me principieel te registreren daar door die wannabe tweakers die zo uit de hoogte doen maar eigenlijk nog niets weten. (en uit loyaliteit naar dit forum natuurlijk, wil dat beetje kennis dat ik heb alleen maar hier delen :wink: )

Originally posted by xian
tweakers.net is een leuke site wat het nieuws betreft, maar hun forum is totale crap er zitten daar een stel schijnheilie kleuters bij elkaar die niet tegen kritiek kunnen.
ben niet voor niets al 2 keer gebanned daar…
lang leve cdfreaks

HE-LE-MAAL mee eens. Daar lopen wel echt van die zeikerds rond die al beginnen te janken als iemand een typ fout maakt, of dat iets 1 mm niet goed staat gecentreerd blablabla. Maar soms is het handig. Toch maar liever CD Freaks :slight_smile:

Grtz,
RMX

zeg maaru…hebben zij dit niet over ons, ditsoort geblabla?? effe kort vraagje tussendoor he!!

Hmmm neej er is wel eens een topic geweest (2 weken terug ofzow) van cdfreaks is back maar daarin kregen we alleen maar commentaar…

Originally posted by BitBit3r
[B]Da_Taxman heeft misschien wel een beetje gelijk… Het niveau daalt er idd nogal af en toe… (Niet dat ik natuurlijk zo geweldig ben :wink: )

Maar Tweakers is zeker ook een site waar HEEL VEEL goede informatie te vinden is, en als je een vraag stelt waarschijnlijk ook het (goede) antwoord krijgt. Jammer dat alleen bijna niemand op het forum de search gebruikt… Sommige vragen worden te vaak gesteld…

Wat een lap tekst :slight_smile:
Dat ik hem helemaal heb gelezen ?!

Mzzl,

BitBit3r [/B]

Ben het hier helemaal mee eens veel goede info soms wel veel gezeik, maar dat heb je hier ook nogal eens ooit als iemand wil weten wat voor een processor hij het best kan kopen…
Het heeft allemaal zo zijn voor en nadelen…

Zoals gezegd, tijd om deze oude topic weer eens van stal te halen…ik zag dat Tweakers forum weer ergens genoemd werd :wink:

Sorry jongens, maar denk toch dat ik jullie ongelijk moet geven als je gewoon simpelweg zegt dat de meeste gasten er nix vanaf weten…

Ik heb al meer dan 1x problemen op kunnen lossen dmv dat forum daar! :smiley:

De meeste mensen hebben de ballen verstand van computers en komen daar alleen om te zeuren of om hun vragen te stellen en daarna zie je ze niet meer.

Ik zal ook zeker niet ontkennen dat daar ook veel mensen rondhangen die wel degelijk verstand hebben van computers, maar het zijn die wannabe-tweakers die me de keel uitkomen.

Als ik ook zie dat Albert Heijn in de Shop Survey een 8 voor technische kennis krijgt…hoe serieus kun je het dan nog nemen?

Ik erger me nie eens meer aan de “Wannabee-Tweakers”! Ten 1e kom ik nooit op hun forum en ten 2e als ik onzin zou lezen wat me geen ruk interesseerd dan laat ik dat gewoon aan me voorbij gaan!
Ga me daar nie (meer) druk om maken hoor! Maak me eerder druk als iemand in de probs zit met z’n pc en die ik dan misschien wel zou kunnen helpen zodat diegene dan ook weer verder kan! :wink:

Originally posted by Wookie
Ik erger me nie eens meer aan de “Wannabee-Tweakers”! Ten 1e kom ik nooit op hun forum en ten 2e als ik onzin zou lezen wat me geen ruk interesseerd dan laat ik dat gewoon aan me voorbij gaan!
Ga me daar nie (meer) druk om maken hoor! Maak me eerder druk als iemand in de probs zit met z’n pc en die ik dan misschien wel zou kunnen helpen zodat diegene dan ook weer verder kan! :wink:

Jij helpen Wookie?
<Stupid ass>Hoe moet ie aan?
<Wook>powerbutton!

verder kom je toch nie Wookman…lol :wink:

Originally posted by -=HeadLesS=-
[B]Jij helpen Wookie?
<Stupid ass>Hoe moet ie aan?
<Wook>powerbutton!

verder kom je toch nie Wookman…lol :wink: [/B]

Jaja, je commentaar kennen we nou onderhand wel hoor! :stuck_out_tongue:
Zonder mij had je dit forum nooit gevonden vriend! hehe! :wink:

Originally posted by Wookie