Wat vinden we nu van de XBOX?

vbimport

Tis ondertussentijd weer een paar dagen geleden dat de XBOX is uitgekomen in ons kille kikkerlandje. Dat de verkoop ervan niet zo goed loopt als gepland is ondertussentijd een feit geworden.

Hoe dan ook, gisteren heb ik de kans gehad om even op een XBOX te spelen. Ik moet eerlijkheidshalve toegeven dat ik hem behoorlijk tegen vond vallen. Ik kijk dan puur naar de hardwarematige kwaliteiten van het apparaat, zeg maar de grafische prestaties...
De kwaliteit van het beeld viel me nogal tegen. Het kan lang niet aan PC-beeld tippen, zowel qua scherpte als detail en AA.

Wie denkt er hier ook zo over? Of denk je er anders over. Lat het me weten, want ik ben benieuwd wat de Nederlander nu echt vindt van de geweeeeeeeeldige console van MS (sarcastisch ondertoontje)....?

Persoonlijk vind ik de pc wel iets meer.
Meer functionaliteit
meer spellen
beter grafisch resultaat (tv is niet te vergelijken met de monitor)
En natuurlijk is de pc makkelijker te upgraden dan zo’n spelletjesdoos

heb een demo apparaat zien staan in de winkel en daar ff erop mogen spelen, maar ik vind het allemaal nogal zuigen…pc spellen van 1 jaar geleden zagen er nog beter uit…gewoon het volgende knullige ms produkt als je het mij vraagt.

Ik ben niet zeker, maar is het niet zo dat elke console slechtere graphics heeft dan een pc? Voor de mensen die hem kopen is dat meestal geen probleem, want die spelen toch geen games op pc. Over de Xbox? wel, ik zou hem alleen al willen voor Halo, maar een console kopen voor één spel gaat me iets te ver :slight_smile:

en als je het vergelijkt met een andere console?

Want dit lijkt wel een beetje op appels met peren vergelijken.

voor mij hoeft die xbox helemaal niet.
de spellen die op de xbox uitkomen, zullen uiteindelijk ook wel op de pc uitkomen.
dan wacht ik daar liever iets langer op en de kwaliteit is vaak veel beter als op de xbox.
is maar een mening.

Ik heb er nog niet mee gespeeld.

Maar volgens de technische specs is het in mijn ogen net een opgevoerde brommer.

Als ik een console zou kopen , is het of een Playstation 2 , of een pong console :slight_smile:

Originally posted by Mr. Belvedere
[B]

Als ik een console zou kopen … of een pong console :slight_smile: [/B]

atari 2600 ?

ik hoef ook geen x-box heb al een
Playstation 2 (omgebouwd) :rolleyes:

Originally posted by xian
[B]

atari 2600 ? [/B]

Die heb ik laatst nog zien liggen bij de Bart Smit !

ik vind de X-Box vooral erg duur (voor minder dan 450 euro heb ik 'm i.i.g. nog niet gezien). en er zullen binnenkort ook wel PC-spellen komen die real time Dolby Digital 5.1 encoding hebben, dus ik wacht geduldig af… Van de beschikbare spellen die ik in winkels heb gezien was ik niet overtuigd (bijv. een vechtspel, waar ik sowieso niet van hou, en een racespel dat me ook niet echt wilde overtuigen). Bovendien heb je op de PC toch meer mogelijkheden (denk aan een spel als Transport Tycoon om maar wat te noemen, dat lijkt me toch vrij problematisch op een console omdat er geen muis bij zit, of aan Command & Conquer, zonder muis lijkt me de besturing toch zéker moeilijker en onhandiger dan mét)

C&C was heel goed te spelen op de PSX toendertijd hoor. IK heb ook even HALO kunnen spelen, en ik vond het toch echt wel zeeeer de moeite waard. Kan zich moeiteloos meten met de toppers van dit genre op de PC (Q3, UT). Maar om nou zon ding voor 1 game te kopen…nahhh

Moet toch ff replyen dat de Xbox gewoon roelt. Ik ben een vervente games freak en speel dus ook regelmatig(3 uur per dag als ik tijd ervoor krijg van de vrouw :slight_smile: ) Maar je kan een gameconsole echt nmiet eventjes vergelijken met een Pc. Mensen die een console kopen willen graag languit op de bank gamen. elkaar de hersens inslaan ofzo. en niet suf achter een bureau achter de monitor een game spelen. It’'s a gaming experience

Kwa prijs vindt ik de X-box idd duur, maar kijk naar 2 jaar terug toen de ps2 uitkwam, 1100 ballen. en wat had je erbij? niks kaal no modem no hd jah een joypad en aansluitsnoertjes.
de X-box is wel 479 euro ofzo(toen ik hem kocht) maar met een 10 gig hd erin(in sommige gevallen zelfs 20 dit is in de bios secured) een ethernetmodem dus geen lelijke 56k. Dus tja tis maar net wat je ervoor over hebt.

Games: Het heeft ongeveer 1 jaar geduurt voordat er op de ps2 echt leuke en goede games uitkwamen. ik vindt dat echt een punt waar sony alle trouwe ps1 gamers heeft laten vallen. Jah nu heb je echt zwaar goede games erop(maximo/jax and daxter anyone??) De X-box heeft nu bij de launch al zware extreme toppers erbij (halo/dead or alive 3/project gotham) Dus wil ik over een jaar nog wel eens zien wat de programers dan uit dit boxje persen.

overall is het gewoon een kwestie van smaak, maar onder de spelcomputers is dit gewoon de topper. En ga nou niet gelijk schreeuwen dat ik nergens vanaf weet omdat de ps2 beter is blablabla omdat ie meer games en meer diversiteit heeft, dat heeft dan ook 2 fucking long years geduurt.

SS OUT

Dat relaxed vanuit de zetel gamen doe ik ook hoor, zonder console. Videokaartje aan TV hangen en met de logitech draadloze muis en keyboard spelen.
Gewoon een kleine desktopcase, netjes onder de video. En ik gebruik em ook voor DVD’s en DivXjes. Surround sound en met de DV500 kan ik em ook gebruiken als digitale videorecorder :slight_smile:

De PC kost wat meer dan zo’n console, maar je kan er toch ook veel meer mee en console spelletjes zijn dan weer veel duurder. (of kan men Xbox tegenwoordig ook kopieren? :slight_smile:

Heb er vanmiddag nog op gespeeld toevallig. Graphics wel ok, maar een beetje 3D kaart in een pc zal hetzelfde leveren lijkt mij.

Gamecube daarentegen lijkt me wel fun. Al die games zoals Donkey Kong, Zelde enz… ownen bigtime! :smiley:

Originally posted by xian
heb een demo apparaat zien staan in de winkel en daar ff erop mogen spelen, maar ik vind het allemaal nogal zuigen…pc spellen van 1 jaar geleden zagen er nog beter uit…gewoon het volgende knullige ms produkt als je het mij vraagt.

hehe, aan je reaktie te zien heb je een niet al te hoge IQ :cool:

Originally posted by Wookie
[B]Heb er vanmiddag nog op gespeeld toevallig. Graphics wel ok, maar een beetje 3D kaart in een pc zal hetzelfde leveren lijkt mij.

Gamecube daarentegen lijkt me wel fun. Al die games zoals Donkey Kong, Zelde enz… ownen bigtime! :smiley: [/B]

Yo, valt me wel tegen zon reaktie van een admin;)

teneerste consoles ownen PC als het gaat om computerspellen.
Het enige wat vet is om op pc te spelen zijn de 3rd person shooters.

En ja klopt met een beetje 3D kaart zul je misschien hetzelfde zien, maar een beetje 3d kaart is duurder dan xbox en en beetje 3dkaart gaat maar 6 maanden mee. :Z

En heb gister de gamecube gezien , een super klein blauwe doosje, het ziet eruit als kinderspeelgoed en dat is het dan ook :wink:

XBOX is gewoon de beste console…veeeeeeeeeeeeeeel beter dan een PS2 en ook beter dan de GC…

Maar ik heb hem pas bespeeld (de XBOX) hij voelt echt goed aan, maar toch is een PC toch echt beter…kwa graphics en kwa alles!!

Maar als je echt een console wilt…dan moet je zeker voor de XBOX gaan!!!

Greetzzz,

Sauron

Originally posted by Sauron
[B]XBOX is gewoon de beste console…veeeeeeeeeeeeeeel beter dan een PS2 en ook beter dan de GC…

Maar ik heb hem pas bespeeld (de XBOX) hij voelt echt goed aan, maar toch is een PC toch echt beter…kwa graphics en kwa alles!!

Maar als je echt een console wilt…dan moet je zeker voor de XBOX gaan!!!

Greetzzz,

Sauron [/B]

teneerste PC is niet beter qua alles , weleens tony hawks 3 op pc en ps2 gespeeld? volgens mij niet, ik blijf er bij dat pc alleen voor 3d shooters nuttig is en andere spellen zuigen zwaar op pc.

Noem een spel dat beter is op pc dan op een console!
(behalve 3d shooters)

xbox kost 300 euro. nou voor 300 euro heb je pas een gf3 in je pc, en hoe lang kan zon gf3 denk je mee? nog geen jaar iig :confused:

Originally posted by c0N3c7i0n
[B]

teneerste PC is niet beter qua alles , weleens tony hawks 3 op pc en ps2 gespeeld? volgens mij niet, ik blijf er bij dat pc alleen voor 3d shooters nuttig is en andere spellen zuigen zwaar op pc.

Noem een spel dat beter is op pc dan op een console!
(behalve 3d shooters)

xbox kost 300 euro. nou voor 300 euro heb je pas een gf3 in je pc, en hoe lang kan zon gf3 denk je mee? nog geen jaar iig :confused: [/B]

Ik ben het met je eens dat PC’s duurder zijn, maar hoe wil je met een console een strategisch spel spellen??? Als Red Alert of Age Of Empires of wat dan ook??? En de PC heeft betere grapics…als je een goede 3d-kaart hebt…

En met een XBOX kun je alleen gamen…terwijl je met een PC ook kunt internetten…tekstverwerken…cd-tjes bakken…foto’s bewerken etc…

Greetzzz,

Sauron