Wat vinden jullie?

vbimport

Ik heb een video editing kaart gekocht voor 1895 piek. Nu blijkt dus dat ik dat ding alleen maar met premiere kan gebruiken en niet met andere software om te capturen. Dit was dus wel mijn bedoeling. Ik wilde de kaart vandaag ruilen voor een andere kaart, maar ze willen hem niet terug nemen omdat het al 12 dagen geleden is dat ik hem gekocht heb.

Nu staat er op de bon, noch op de website dat je binnen 7 dagen moet ruilen. Ze zeggen daar moet je automatisch van uit gaan want dat is bij elk bedrijf zo, maar ik heb hier bonnen van andere bedrijven die een 8 of 14 dagen ruil termijn hebben.

Ze zeiden dat ik het ding maar zelf moest proberen te verkopen?

Ik heb niet mijn geld terug gevraagd, ik wilde hem ruilen voor een andere kaart.

Wat vinden jullie hiervan ? Hebben ze gelijk, had ik van 7 dagen moeten uit gaan? zelfs met een kaart waar zoveel functies en software bij zit dat het meer dan 7 dagen duurt voordat je heb uitgevogeld wat er wel en niet mee kan ?

Hadden ze toen ik de kaart kocht er niet bij moeten zeggen dat dat ding alleen werkt met premiere? Als iemand een capture kaart van zo’n bedrag koopt vind ik persoonlijk dat zo’n detail er wel moet worden bij verteld dat je er in andere programma’s dus niet mee moet capturen.

Zelfs toen ik terug kwam in de winkel zeiden ze dat is niet waar dat kan wel, maar ik heb het zelf aan de makers van de kaart gevraagd op hun board en ze zeggen van niet.

Ik verneem graag jullie mening.

Ik heb het product gekocht bij de sponsor van cdfreaks: Funprice

Maarten

je hebt je topic een beetje verkeerd geplaats, ik verhuis hem naar de nederlandstalige fora :wink:

Ik vind dat als er nergens staat vermeld dat je hem binnen een bepaalde tijd moet ruilen (als je dit wilt dan) dat ze dat moeten vermelden. Sterker nog, volgens mij zijn ze het verplicht te vermelden!!
Ik zou in die zaak vette stennis maken. En zeggen zodat alle andere klanten het horen wat je ervan vind en dat hun fout zijn! :wink:
En natuurlijk gelijk naar de manager vragen!!

Ik zie op hun site het ook nergens staan btw!

normaal moeten ze het terugpakken binnen de 14 dagen, daarna, weet ik niet echt zo

Originally posted by Wookie
Sterker nog, volgens mij zijn ze het verplicht te vermelden!!
Ik zou in die zaak vette stennis maken.

Ruilen is een GUNST van de winkelier, geen recht van de consument!!!

Heb als verkoper al vaker met dit bijltje moeten hakken en ik vind dat mensen te snel geneigd zijn een recht te eisen dat dus helemaal geen recht is!

Als je bij de aankoop duidelijk heb taangegeven dat deze kaart ook met een ander captureprogramma moet kunnen werken en dit is voor jou een dusdanig belangrijk kenmerk dat de aankoop van dit product daarom hangt (en dit dus ook duidelijk gemaakt is aan de winkelier) dan kan de koop teruggedraaid worden.

Ondanks dat de winkelier het niet verplicht is om een artikel te ruilen zou het niet meer dan schappelijk zijn om in dit geval het product terug te nemen mits de verpakking compleet en in verkoopbare staat is, maar nogmaals, de winkelier is dit niet verplicht.

Sorry, maar nu ga ik weer terug naar het feestje van mijn moeder, mochten er nog vragen zijn dan zie ik die hier wel verschijnen. :wink:

klopt Tax, werk zelf ook in een winkel en wij zijn niet verplicht om iets te ruilen !
Maar als je het in een winkel hebt gekocht waar je vaker komt, en de mensen kent dan zullen ze niet moeilijk doen.
Koop zelf altijd alles bij een “klein” computerwinkeltje hier in het dorp, en als er iets mis gaat staan ze altijd voor me klaar.
Bij een grote keten kun je meestal de service wel vergeten.
Een tip:
Ga op een drukke zaterdagmiddag flink tekeer in de winkel, als er veel mensen bij zijn willen ze wel eens happen.

Originally posted by Keith
Bij een grote keten kun je meestal de service wel vergeten.

Daar ben ik het dus niet mee eens, althans niet helemaal. Heb zelf jaren bij een grote keten gewerkt en ruilen tegen een tegoedbon (mits de verpakking compleet en in verkoopbare staat) was bij ons in dit geval waarschijnlijk toch wel mogelijk geweest (voor de juiste klant met de juiste instelling)

Originally posted by Keith
Een tip:
Ga op een drukke zaterdagmiddag flink tekeer in de winkel, als er veel mensen bij zijn willen ze wel eens happen.

Juist voor een dergelijke klant zou ik dus minder geneigd zijn om mijn best te doen. Klanten kunnen met redelijkheid een heel eind komen bij me, maar met onredelijkheid hebben ze aan mij de verkeerde. Vooral als ze gaan dreigen met rechten en plichten of het Burgerlijk Wetboek (heb nu ook een BW op het werk achtergelaten zodat ze iedere klant die daarmee komt gelijk onder het kleed kunnen vegen, of deze moet gewoon gelijk hebben).

Mijn advies, speel in op de redelijkheid en klantvriendelijkheid van de winkel en het personeel, mensen zijn je dan veel sneller ter wille en zorgt dat je ook in de toekomst nog kunt rekenen op klantvriendelijkheid.

Je hebt twee soorten klanten ;

Klanten die meewerken aan hulp voor het probleem dat zij zelf hebben of hebben veroorzaakt

en klanten die gewoon boos de winkel binnenstappen , zeggen dat ze in hun recht staan , de chef willen spreken en met een rood hoofd vertellen niet eerder weg te gaan nadat ze hun geld hebben terug gekregen.

Na jaren in computerwinkels gestaan te hebben kan ik je mededelen dat ik als verkoper een stuk vriendelijker ben als de klant zijn probleem rustig uitlegd en mij de tijd gunt om het op te lossen. Dreigen heeft nooit echt zoveel zin gehad , en ik vind dat de klant niet moet denken dat hij de enige is op aarde , de grote overmacht en dat ik alles wat hij of zij vindt met de groote waardigheid en respect moet behandelen.

Als een klant mij benadert en het probleem vriendelijk en rustig uitlegd , dan help ik hem meestal wel in zo’n mate dat we allebei tevreden zijn. Het product dat ik terugneem moet immers weer wel te verkopen kunnen zijn. Ik ga geen geld weggooien.

Regelmatig krijg ik vragen als " Wat mag ik nou allemaal doen met mijn computer ?" , waarop ik meestal antwoord " Het is JOUW computer , je mag er mee doen wat je wilt." En dan afhankelijk van de humor van de klant " Voor mij part steek je het ding in de fik".

Als een persoon gelijk stennis begint te maken , en dat ook nog op een warme lome zaterdagmiddag vol met klanten , dan gaat bij mij ook de bloeddruk omhoog. Meestal neem ik het probleem dan aan per controle en laat de persoon over een week eens weten per telefoon dat ik er eens naar zal gaan kijken.
Daar worden ze na enige uitleg meestal ontzettend vriendelijk door.

Ik werk er overigens nog steeds , tot ieders tevredenheid :slight_smile:

Ik had eens een klant die dreigde Pieter Storms van Breekijzer op me af te sturen. Ik zei hem dat ik dat prima vond en dat ik ook nog wel wat opmerkingen richting meneertje Storms wilde maken over zijn handelswijzes. Mijn letterlijke woorden " Die mag best langskomen , die heb ik altijd al eens in zijn gezicht willen slaan".
Klant was weer enorm verbaasd en ging toen akoord met een normale afspraak.

Ik denk dat je sterk in je recht staat als er nergens direct zichtbaar is dat het inderdaad binnen 8 dagen omgeruild moest worden.

Staat er echter duidelijk in je order/offerte of (aankop)bon vermeld dat reclamaties binnen 8 dagen moeten gebeuren , dan had je het kunnen weten…

Hmmm ik vind het 8chterlijk als die zaak van je die kaart niet ruilt (ik ga ervan uit dat je kaart in goede staat verkeert, nog alle accesoires en meegeleverd materiaal er is… ook de doos dus… en dat dit alemaal 100% netjes uitzien). Je hebt een dure kaart gekocht maar omdat het toch niet blijkt te zijn wat je ervan verw8 moet je dit gewoon kunnen ruilen…

Wat ik zou doen? Hmmm ik zou gewoon naar de sjop gaan en het probleem uitleggen… heb een kaart gekocht… heb er eigenlijk nix aan… zit nu met een kaart van 1900 piek in mijn maag… en die daar in de vitrine van 2100 piek zou mijn probleem wel kunnen oplossen…
Zouden ze dan niet mee willen werken dan was ik toch geneigd om ze lastig te vallen. Ik vind het nl geen service om een klant NIET te helpen. Zolang de klant correct is moet je hem altijd service verlenen imho.

Nu kan iedereen wel zeggen dat het mogen omruilen een gunst is, ik vind het niet meer dan service. Ik heb wel vaker wat hardware omgeruild omdat het niet bleek te werken zoals het zou moeten of zoals ik ged8 had dat het zou werken. Soms zelfs nog zonder doos (die lui computerwinkels hebben toch dozen zat)… da’s gewoon service…

Je zou bijna gaan denken dat ze blij waren van die kaart af te zijn…

grtz

Bedankt voor jullie reacties. Als funprice het niet wil ruilen heb ik dus geen poot om op te staan :frowning: dan moet ik het maar via spott.nl ofzo proberen te verkopen.

De doos was prima intact en alles was geheel compleet, het zou zo de verkoop weer inkunnen. Ook de bijbehorende software etc. had ik nog niet geregistreerd.

Ik vind het toch niet slim van funprice. Ik kocht mijn computer spullen altijd bij de concurent, dit was de eerste keer dat ik bij funprice kocht. Als ze logisch nadenken is een klant die een kaart van 1895 koopt niet zomaar een klant, maar iemand die wel wat geld aan z’n computers uitgeeft. Als je de klant dan op deze manier behandeld kun je er van uitgaan dat deze dus niet terug komt.

Originally posted by [Maarten]
[B]
Bedankt voor jullie reacties. Als funprice het niet wil ruilen heb ik dus geen poot om op te staan :frowning: dan moet ik het maar via spott.nl ofzo proberen te verkopen.

De doos was prima intact en alles was geheel compleet, het zou zo de verkoop weer inkunnen. Ook de bijbehorende software etc. had ik nog niet geregistreerd.

Ik vind het toch niet slim van funprice. Ik kocht mijn computer spullen altijd bij de concurent, dit was de eerste keer dat ik bij funprice kocht. Als ze logisch nadenken is een klant die een kaart van 1895 koopt niet zomaar een klant, maar iemand die wel wat geld aan z’n computers uitgeeft. Als je de klant dan op deze manier behandeld kun je er van uitgaan dat deze dus niet terug komt.

[/B]

Kan je geen ongelijk geven… elke klant is in principe gelijk, maareuh ze kunnen zich nu ook wel bedenken door je als een klant die net een doosje floppies heeft gekocht te behandelen je niet bij Funprice zal blijven komen…