Wat vinden jullie van Windows ME

vbimport

Hoi luitjes,

Ik wilde even weten wat jullie nu vinden van windows ME want ik zou het graag willen installeren maar ik weet niet of ik er voordeel mee heb.
Kunnen jullie me zeggen wat er nu goed of fout aan deze ME is.

Alvast bedankt

Greetingz

Drpeer

Goed: het is stabieler dan 98(se) en bevat updates (Mediaplayer, DirectX, Internet explorer)… dat hoef je dan allemaal niet mer los te doen

Slecht: het is nog windowziger, het eist meer van je sys

Ja het is wat zwaarder ik hoorde dat het zelfs 10 fps bij quake 3 scheelt. Maar da zal ook wel weer aan je pc liggen.

[Edited by whatever on 09-03-2001 at 02:06]

Toen WinME er net was heb ik vrij veel reviews gelezen ivm games… daar las ik meestal dat het in Quake 3 iets van 2 a 3 fps kostte… tja… dat boeit me eigenlijk niet ik game zelden en als ik game kijk ik niet op 2fps…

Heb het een tijdje op een testbakje gedraaid (PII-4oo) en hij ging wel goed, maar Coral9 wou er niet op draaien en de toenmalige versie van sygate ook niet. Met 98 start ie trager maar draait toch iets vlotter. K’heb het er uiteindelijk afgesmeten omdat ik beos en linux vanuit windows wil kunnen starten, en dat ging ook niet.

ik vond windows me te geke gewoon
maar na aanschaf van mijn interne adsl modem bleek dat windows me niet compatibel was met adsl

dus na windows 98 erop te hebben gezet waren alle problemen
verhoplen

mar toch had ik liever win me

ME zuigt !!! zo hard als de hoeren kunnen ! :smiley:
bij mij schoot die steeds vast enz …
98 se is veel stabieler bij mij maaaaaaaaaar
zoals iedereen al zegt :
ME kan zeer goed werken bij andere mensen : je moet het gewoon ff testen of het goed werkt bij jou zelf
op sommige pcs gaat dat slecht draaien en andere ist weer een droom (droom is veel gezegt:D)

ME draait bij mij perfect!!! Maar ik heb het toen genomen omdat het nw was en dat ik het gewoon wilde uitproberen! :wink:
Nu wacht ik nog ff op XP zodat ik daarmee ook kan spelen! :stuck_out_tongue:

Ik zou zeggen probeer het gewoon! :smiley:

Ik vind ME rommel, echt om de 2 uur moest ik rebooten. Heb nu Win2k en die draait geweldig! Ook spellen!

Ik heb ME ook geprobeerd en heb het er gauw weer af gedonderd van mijn HD. Ik vind ME eeeecht ellende. Kreeg telkens blauwe schermen en zo. Heb nu gewoon weer Win98 SE en dat draait goed genoeg voor mij.

Originally posted by RMX
Ik vind ME rommel, echt om de 2 uur moest ik rebooten. Heb nu Win2k en die draait geweldig! Ook spellen!

Heb ik nie zo last van! Win2K is wel vet beter ja! Heb ik ook nog eens erop gehad! :wink: Misschien wel beter om weer is te doen ja! :wink: (Whistler schijnt ook goed te draaien!)

Ik ga ook binnenkort op Win2K overstappen

En ja, het klopt idd dat op sommige PC’s wegens onbekende redenen niet goed overweg kunnen met ME (of is het andersom? :slight_smile: )…

Maargoed in mijn geval is het veeeeeeeel beter dan 98 dus laat maar lopen…

p.s. Corel 9 werkt er prima op hoor… kheb wel een originele versie (jaaaa on silver… verrast je vast wel he? :slight_smile: )…

Originally posted by Dee-ehn
Ik ga ook binnenkort op Win2K overstappen

Ik nie overstappen… dualboot! :wink: (heb al eens eerder gehad maar dit keer neem ik 2K als hoofd OS)

Bij mij draait winME erg stabiel. Ik start zo’n beetje eens in de 72 uur opnieuw op, omdat ik dan merk dat m’n geheugen vol loopt.

Ik denk dat het vooral aan de combinatie van je hardware ligt, en natuurlijk aan de persoon die er mee omgaat. Als je het goed onderhoudt en weet wat je doet, dan kan het prima draaien. Mijn systeem is het bewijs.

Ik vind ME relaxter dan win 98

LINUXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX…
Of Win98SE

Originally posted by Vinny
LINUXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX…
Of Win98SE

Vergt Linux nie veel tijd dan!? Ik heb altijd tijdgebrek! Heb wel een cd hier liggen: Slackware staat erop; is dat wat!?

L8rz…!

Slackware is een voorbeeld van een Linux distro die typisch NIET geschikt is voor een newbie… :slight_smile:
Well… De eerste Linux die ik installeerde (althans trachtte) was Slackware… dat is me zelfs met handleiding niet gelukt…

Als je starter bent zou ik zeggen Redhat of Caldera of Mandrake… is ook tijdrovend maar wel zeer mooi enzo… heb hier een P1-210 met Linux draaien en dat is zeer goed te doen!

Maar wat is nou zo beter aan Linux?! (hou het maar kort)
Is het alleen zo ok omdat het nie MS is of wat…!?

Dat het geen MS is is fijn… nog fijner is dat MS overal in Linux belachelijk wordt gemaakt (de hide text van de start button van KDE zegt ‘Where do you wanna go tomorrow’ :), er zit een spel bij dat heet Who’s afraid of little Billy enz enz… een van de mooiste is nog de Black screen of death screensaver…).

Maargoed… verder qua stabiliteit zeeeeeeeer goed. Ik heb het in een half jaar tijd nog nooit voor elkaar gespeeld mijn Linux bak te laten kresjen! En zou er wat mis gaan, je drukt CTRL, ALT en Backspace en voila, je zit weer netjes op je prompt :slight_smile:

Euh verder is het standaard een MultiUser OS, lijkt het veel op Unix (dus makkelijk te leren voor Unix gebruikers), zit het bomvol programmatuur en vooral netwerkfuncties (routering, mailserver enz enz) en kan het vanalles vanaf de prompt.

Hardware aanspreken is soms een ramp, maar heb je eenmaal alles goed aan het lopen, dan haal je meer uit je hardware dan met winblows…

Tja… zo kan ik nog wel ff doorgaan

Ohja, je mag het gewoon zoveel kopieren als je wilt voor al je vrienden zonder dat Billy boy ofzo zuur gaan kijken :slight_smile: