Wat vinden de cdfreaks de beste inktjet printer

vbimport

Momenteel heb ik zelf een HP690C printer, waarvan de kleuren cartridge half op is, maar omdat geel helemaal op is, is hij dus niet meer goed, dus kan ik weer een nieuwe kopen.

Nu denk ik er over na om een canon 3000 of 6100 printer te kopen, want deze heeft 4 seperate cartridges (zwart, plus de 3 basiskleuren).

Heeft iemand ervaring met Canon printers, of raden jullie een andere printer aan (wel met 4 seperate cartridges) ?

een epson drukt het mooiste af !
dus koop een epson die je kunt permiteren

het kost een paar centen maar dan heb je ook wat.

de hp 2000c inktjet printer

Zit nu met een HP 970 cxi
print mooi en doet redelijk lang met de inkt

Ok, daar gaat ie dan

HP is een printer die perfect is voor allround gebruik. HP heeft de beste afdrukkwaliteit in zwart, uitstekende kwaliteit in kleur zonder dat er een speciaal fotopatroon voor nodig is en is ontzettend stil.

In de categorie tot 500 gulden zou ik de HP 930C pakken, met PhotoREt III net zo goede afdrukkwaliteit als de 970Cxi, maar met iets minder mogelijkheden.

In de categorie tot 400 gulden is de Canon BJC3000 de betere keus, met gescheiden inktpatronen ideaal als je regelmatig meer van een kleur print dan van de andere kleuren. Voor echte foto-afdrukken heb je dan wel weer speciale cartridges nodig.

Als je een echte fotoprinter zoekt die niets anders moet printen dan foto’s, dan is de Canoon BJC 8200 photo de beste keus. Ik heb de afdruk gezien en is echt super. Hij is alleen niet echt geschikt voor andere doeleinden, bijzonder traag (alleen de foto’s doet ie net zo snel als bijvoorbeeld de HP 970 op hoogste kwaliteit). Deze printer is echter rond de 999,-

Epson printers hebben eveneens een uitsekende printkwaliteit, maar zijn wat gevoeliger voor storingen dan bijvoorbeeld HP. Lexmark heeft eveneens een goede afdrukkwaliteit, is snel, interessant geprijsd, maar heeft vaker last van driverproblemen en de verkrijgbaarheid van de inktpatronen is stukken minder dan van HP of Canon.

Zelf heb ik de HP 970Cxi en ben daar erg over tevreden. Ik hoop dat ik hier een zinnig verhaal heb neergezet, maar als mensen het er niet mee eens zijn dan hoor ik het graag, kan ik ook weer van leren

Da_Taxman

HP is het zuinigst in inkt verbruik, daartegenover kun je voor epson goedkopere cartridgen kopen van het wit product, zelf heb ik een HP870Cxi, is nu al een jaar of 4 a 5 en werkt nog altijd prima, daarvoor had ik een epson stylus 2s en die was al na 14 maanden kapot…

Of kijk even in de nieuwe computertotaal en/of computeridee !

(grote test)

[This message has been edited by mu_zik (edited 25 May 2000).]

Ik interesseer me nie zo in printers! Gebruik ze alleen om covers te printen!

'K heb een HP 690c en het enige nadeel vind ik de cartidges van 70 piek!

ik vind dat EEN aspect bij het kopen van een printer ZEKER niet over het hoofd moet worden gezien en dat is het verstopt gaan zitten van de sproeiers.
als je regelmatig print is er niets aan de hand maar als je regelmatig een tijdje niet print en je inkt droogt op dan begint de ellende.
als dat b.v. gebeurt bij een epson kost dat grapje zo’n 300 tot 400 gulden voor een nieuw sproeier zetje.
bij de hp’s zit de sproeier in de patroon dus als die verstopt zit zet je er een nieuwe patroon van 60 70 gulden in en je kunt weer verder.
de keus is aan U.
( jezus van zo’n verhaal krijg je blaren )

EPSON is DE printer, welk type maakt niet uit…zijn allemaal zeer goed (kep zelf de 740) krijg zeer vette printjes…dus EPSON…cartridges niet te duur en de prijs van de printer zelf valt ook te overleven…

EPSON??? Ik weet nie hoor maar mijn vriendin heeft net zo’n ding gekocht en hij vreet inkt als een bezetene! Met zwart kan ze 60 tot 80 kantjes tekst printen, dat is bijna een gulden per pagina! Is toch helemaal gestoord???

Ze heeft dat ding nu 2 maanden en heeft al 3 nieuwe zwart en 2 nieuwe kleur moeten kopen!!!>? En dan print ze dus alleen af en toe wat uit voor school en zo

hp is natuurlijk het beste, de mooiste afdrukken en ook nog het zuinigst met inkt…
tip : koop nooit een lexmark want die vreten pas echt inkt en die vallen ook na 50 afdrukken uit elkaar…

Ik heb ervaring met HP en Epson. En Epson heeft absoluut de voorkeur voor wat betreft printkwaliteit en betrouwbaarheid.

Het is wel zo dat ik veel print en dus de sproeiers nooit de kans krijgen om te verstoppen. Tevens kan je imitatie cartridges kopen die maar een schijntje (ongeveer F25,–) kosten van de orginele maar ook bijzonder goed printen.

Voor wat betreft de HP --> altijd problemen gehad met de papierinvoer ondanks een gratis toegestuurd reinigingssetje voor de transportrollen en de afdrukkwaliteit was ook veel minder dan de Epson. (betreft HP 660C).

Mr Two

de hp970cxi

geen commentaar aan vuilmaken

HP 970 CXI, geen twijfel mogelijk.

Bedankt voor de info tot nu toe, waarschijnlijk wordt het toch een HP printer, maar is er ook een hp printer met losse kleurencartridges ?

Canon BJC-3000 voor als het goedkoop moet zijn. Perfecte kleuren, gescheiden inkttanks (+/- 17,00 p/s en ook nog eens erg makkelijk en goed te hervullen zonder te knoeien)
Mag het wat meer zijn dan de BJC-6100, momenteel overal in de aanbieding omdat de BJC-6200 gelanceerd is (die is trouwens alleen maar een beetje sneller) Geweldige kwaliteit en goedkoop in gebruik (zelfde inkttankjes als BJC-3000. Heeft per kleur ongeveer evenveel mililiter inkt als de HP voor alle 3 de kleuren samen !!!) en dat voor 17,00. Kan tevens Foto-kwaliteit printen met een extra fotocartridge die ook weer goedkope losse inktankjes heeft.
Ik print al jaren met Canon en met veel plezier en erg weinig klachten. Tevens repareer ik alle ander merken, ik weet dus waar ik over praat.

[This message has been edited by Jan Bouten (edited 27 May 2000).]

HP is qua betrouwbaarheid en garantie en dergelijken de beste.

Ik ben echter geneigd te zeggen dat EPSON betere kwaliteit levert alhoewel dat tegenwoordig bijna niet meer te onderscheiden is met 1000+ dpi printers en allerlei photo-enhancement technologieen.
Ik heb zelf een EPSON stylus color 2 (6 jaar oud ongeveer) print nog steeds heel netjes MAAR ik heb zo vaak problemen met papierdoorvoer, vlekken, letters die ontbreken e.d… Volgende keer neem ik geen EPSON meer denk ik.

Waren Kleurenlaserjets nou maar betaalbaar. zucht. Dat is echt het neusje van de zalm.

Volgens mij is de kwaliteit van de kleuren laserprinters niet beter dan die van de top inktjets.

Misschien de top laser kleurenprinters wel, maar die van rond de 2000-4000 gulden hebben toch wel een mindere afdrukkwaliteit.

Da_Taxman