Wat verdient een webdesinger/builder?

vbimport

Ik moet een website voor een bedrijf gaan maken. En ze willen me daar 3250 bruto voor betalen.
Weet iemand of dat een normaal bedrag is?

Ik weet niet wat de prijzen zijn.
Ik ken wel iemand van mijn werk die webdesigns maakt. http://home.hccnet.nl/m.frijters/
Vraag maar eens uit. (hij is deze week nog op vakantie)

vraag het eens aan Da taxman ?

Ik geloof dat je per uur ongeveer f50,- kunt vragen, maar dat varieert natuurlijk van hoe goed je bent

f50,- per uur? Wat is dat voor een veel te lage prijs? Als je het wit doet zou ik zeker 2x of 3x zoveel vragen, als je tenminste goed ervaren bent. Het bedrag van 3250 wat jij noemt zegt natuurlijk helemaal niks omdat de ene site 10x zo groot is als de andere.

Ik zag dat me naam genoemd werd, dus laat ik maar even reageren met me zieke kop.

Het hangt een beetje van je ervaring af en wat jij het bedrijf kunt wijsmaken dat je waard bent. Verder hangt het af van hoeveel tijd je kwijt denkt te zijn.

SOmmigen rekenen een bedrag per pagina, anderen rekenen een tarief per uur en weer anderen rekenen een vast bedrag voor de gehele site en daarna een uurtarief voor onderhoud.

Maar ik kan je zeggen dat het redelijk kan betalen als je een beetje overtuigend kunt overkomen, meedenken met het bedrijf over de strategie van de website en dergelijke.

Zelf neem ik geen opdrachten meer aan, geen tijd meer voor. Het is een hobby en dat zal het blijven. Going rate zat op ongeveer Hfl. 75,- per uur.

Succes!

Da_Taxman

Maar hoe kun je nu eigenlijk aan de slag als webdesigner, ik ben redelijk goed in html maar weet niet voor welke bedrijven je opdrachten kan aannemen. Ik heb wel gehoord van bep bedrijven die je per gemaakte website een bep bdrag betalen. Weet iemand hier iets meer over ?

Ik doe het voor niks.
Stuur mij een e-mail !
En 't is in orde.
Zet een boodschap met de nodige info op mijn (in vergelijking met CDFREAKS) klein forumken en ik maak één. Als je wil zelfs met Flash 4. Alle optie !!!

Een webmaster verdient respect! Of zou dat toch moeten krijgen

voor al het php/mysql/html/photoshoppen voor cdfreaks krijg ik ook lim x->00 = 0 (zo goed als niks)

maar ik doe het voor m’n lol en cdfreaks is het waard dus heb ik daar weinig problemen mee…

Ik doe het ook voor de lol. Je kan alleen maar bijleren vind ik. Elke keer ik een website maak leer ik bij.

Zo, ben er weer

Mij is altijd geleerd dat je altijd zoveel mogelijk eruit moet slepen…
Ik heb nu een opdracht bij een bedrijf, de betaling doen we niet per uur aangezien dat niet te controleren valt.
Daarom hebben we de betaling geregeld op prestatie… Dit betekend, hoe effectiever (aantal klanten) de site is hoe meer ik krijg…
Ook is het dus niet een vast bedrag, maar elke maand de totaal som van die periode… Hierdoor krijg ik dus, zolang het bedrijf bestaat en ik update, elke maand een bedrag varieerend tussen de 250 en de 500 gulden…
en dat is dus zo’n 3000 tot 6000 gulden per jaar

Oh, Mattel007… Ik ga deze week ook weer verder met dat project (als dat nog moet…)

Ik heb al veel te veel voor nop gedaan. Ik heb nu wel genoeg geleerd. Andere mensen verdien geld met het werk dat ik heb gedaan, en dat hoeft dus niet van mij.

En zo’n bedrijf heeft geld genoeg. Zij zorgen al voor een zware laptop, want ik moet veel in de trein werken. Die reiskosten krijg ik vergoed(ik moet alleen nog even regelen dat ik 1e klas kan reizen!!). Het moet alleen binnen een maand af zijn. En daar krijg ik een bedrag van 3250 gulden voor. Mijn eerste bod was 5000, dus ik neem aan dat daar nog over te onderhandelen valt.

Ik heb maandag een gesprek met hun, en dan zal alles wel defenitief worden.

Piet Hein de Zeerover.

ps. Duke, je hebt toch echt wel wat verdient met al die reklames die bovenaan de pagina stonden? En al die banner ruimte die er zijn verkocht aan dealers en Funprice?

Mensen die dat soort dingen voor niks doen zijn de markt aan het verzieken, tenminste als ze het voor een commercieel bedrijf doen. Als meerdere mensen dat soort dingen gaan doen vinden de bedrijven die er gebruik van maken het straks gek als ze een paar duizend piek voor een site moeten betalen. Het is leuk als het je hobby is, maar doe het ajb niet gratis voor commerciele bedrijven!

<BLOCKQUOTE><font size=“1” face=“Verdana, Arial”>quote:</font><HR>Originally posted by Prutser:
[b]Zo, ben er weer

Mij is altijd geleerd dat je altijd zoveel mogelijk eruit moet slepen…
Ik heb nu een opdracht bij een bedrijf, de betaling doen we niet per uur aangezien dat niet te controleren valt.
Daarom hebben we de betaling geregeld op prestatie… Dit betekend, hoe effectiever (aantal klanten) de site is hoe meer ik krijg…
Ook is het dus niet een vast bedrag, maar elke maand de totaal som van die periode… Hierdoor krijg ik dus, zolang het bedrijf bestaat en ik update, elke maand een bedrag varieerend tussen de 250 en de 500 gulden…
en dat is dus zo’n 3000 tot 6000 gulden per jaar

Oh, Mattel007… Ik ga deze week ook weer verder met dat project (als dat nog moet…)[/b]<HR></BLOCKQUOTE>

Liefst wel, hé, omdat het begint te vorderen

Je moet eerst vertellen wat je gaat doen, als je een simpele pagina maakt met tien html pagina heb je een leuk zakcentje verdient.

Ga je echter gaat werken met ASP, Perl5, PHP, databasje aan de site hangt gaan de bedragen omhoog. Als je zelf alles gaat designen dan wordt de prijs ook hoger. En dan wordt je wel afgezet voor 3250 bruto.

Het hangt dus helemaal van de site af en de situatie. Gaat het bedrijf veel geld verdienen met jouw pagina willen ze ook wel meer betalen (al eerder vertelt). Willen zij alleen op internet omdat iedereen het doet dan zullen zij ook niet veel willen betalen. Het is ook belangrijk om te weten hoe oud je bent, mocht je rond de 15a16 zijn krijg je natuurlijk nooit 75 piek per uur. DAn mag je al blij zijn met 20a25 piek, tja het is een stuk minder, maar nog steeds meer dan vakkenvullen.

Mag ik ook meelullen?

Persoonlijk flans ik af en toe voor mijn eigen een website in elkaar ( http://www.tedermers.net/ is er eentje) en daar vraag ik gewoon nix voor. Have respect for webmasters!!