Wat te doen in... Antwerpen!

Zoals sommigen wellicht al weten gaan me girl en ik komend weekend naar Antwerpen toe. We vertrekken hier zaterdagochtend en hopen in de vroege middag aan te komen.

Nu zijn we totaal niet bekend in Antwerpen en hopen we dat hier wel wat luitjes zijn die ons wat leuke dingen kunnen wijzen.

Wij zoeken verdrijf voor:

1. zaterdagmiddag
  2. zaterdagavond (uitgaansgelegenheden)
  3. zondag overdag
  4. zondagavond (bioscoop)
  5. maandag, op de weg terug (we gaan met de trein naar Maastricht, ligt er wat leuks op de weg wat we kunnen aandoen?)

Ik hoorde onder andere dat de dierentuin van Antwerpen erg leuk moet zijn, er een grote bioscoop moet zijn en een redelijke haven (wat daar dan ook te zien mag zijn)…

Andere tips mag natuurlijk ook… in alle categorieen (van parenclub -niet dat je me daar tegen zult komen- tot kerk -daar zul je me ook niet zo gauw zien-)… :slight_smile:

BVD

Zou de Zillion nog bestaan ? Was altijd een hele leuke tent.

Originally posted by Mr. Belvedere
Zou de Zillion nog bestaan ? Was altijd een hele leuke tent.

Haha, lol

Zillion bestaat niet meer is gesloten, Die grote bioscoop die je bedoeld heet “metropolis” en ligt bij de ring van antwerpen. Als je dus op de snelweg rijdt is het afslag ring antwerpen. Zelf vind ik dat de beste bioscoop die er is, volledig THX geluid, groot scherm, en 28 zalen. Je hebt ook nog wel een tent in antwerpen die heel gezellig is die heet iets met “hangar”. Ik ben er een hele tijd niet meer geweest dus dat zou je ff op moeten zoeken.

Voor die bioscoop moet je ff op deze site kijken:
http://www.kinepolis.be/

Veel plezier iig

shoppen op de meir
op de grote markt (denk ik) is er een ijspiste op te schaatsen

cinema, tussen meir en station is de Gaumont (uGC cinema’s) groot en best wel fijn

voor de rest gade hier nog wel wa info vinden
http://antwerpen.start.be/

njoy

Rip²eR

Antwerpen is echt een boeiende stad die nooit gaat vervelen. Ik denk dus wel dat je girl en jij jullie goed gaan amuseren.

Als jullie met de trein gaan, dan moeten jullie uitstappen in de middenstatie (Centraal station). Neem de uitgang ‘Keyserlei’ (andes komen jullie in Borgerhout (in de volksmond: Borgerokko)… jullie kunnen wel raden wat je daar vindt). Als jullie op straat staan worden jullie verblind door alle mogelijke vormen van goud en diamanten. Idd, je zit middenin de ‘Diamantbuurt’. De staat links is de ‘Pelikaanstraat’, voor je ligt de ‘Keyserlei’ en rechts van je ligt het ‘Astridplein’. Rondlopen in de Diamantbuurt is gewoon wegdromen van al het goud en alle fonkelende diamanten. Als je voor je girl iets wilt kopen raadt ik je wel niet de Pelikaanstraat aan omdat er soms wel namaak juwelen liggen. Juwelen kopen doe je het best bij Slaets Juwelen (De Keyserlei 42) of wat verder op. Let wel, de prijzen zijn niet om mee te lachen… Als je voor jezelf nog wat multimedia ontspanning wil moet je zeker eens binnengaan in de MediaMarket. Daar vind je werkelijkwaar ongeloofelijk veel computers, cd’s, gsm’s, … De media market is omvat een paar verdiepingen en enkele waanzing grote zalen. Je vindt er echt waar alles. Je gaat de media market binnen via het Century Center. En het Century Center vind je op de hoek Pelikaanstraat/Keyserlei. Als je het niet direct vindt, kijk dan in de hoogte want er hangen overal borden.

Zoals je zelf al opmerkte, de zoo (dierentuin) van antwerpen is idd erg leuk en de zoo ligt ook daar in de buurt. Als je terug voor het Centraal station staat moet je het Astridplein opstappen en rechts houden langs heen het Centraal Station. Dan kom je direct uit bij de zoo. Veel plezier.

Hierna kunnen jullie wat gaan slenteren langs we de vele winkels die Antwerpen rijk is. Als je terug bij het Centraal Station staat stap je de Keyserlei op en blijf je constant rechtdoor stappen. Je stapt dan via de ‘Meir’ tot aan de Groenplaats. Vanop de groenplaats zie je al duidelijk de 123 meter hoge kathedraal. Je moet nu schuin over de Groenplaats in de richting van de kathedraal. Dan kom je voor het hoofdportaal van onze gothische kathedraal . Via een smal gangpad kom je op de grote markt waar nu een ijspiste staat en waar ook ons stadhuis staat.

Als je wilt uitgaan dan hangt het er een beetje vanaf wat je wilt doen natuurlijk. Ik beveel je Café d’anvers aan. (Verversrui 15). Het lijkt me best dat je een taxi belt om daar te geraken. (Antwerp-Tax: (0032)(0)3 238 38 38) of je kan natuurlijk ook gewoon naar een cafeetje in de buurt van je hotel gaan.

Zondag doe je mss graag wat culturele plaatsen aan. Antwerpen heeft een heel erg rijke historische geschiedenis. Ik denk dat je daarvoor best een gids aankoopt die je door antwerpen heen leidt. Als je ook naar de film wilt gaan: in Antwerpen zijn er 2 grote bioscopen: Metropolis en UGC.

Het lijkt me het beste dat je een goede stadsgids koopt en mss zijn deze telefoonnummers ook handig: Antwerp-Tax: 03/ 238 38 38 en de Lijn (het openbaar vervoer): 03/ 218 14 06

Als je nog vragen hebt, geen probleem. Als geboren en getogen Antwerpenaar zal ik je vragen graag beantwoorden.

Veel plezier alvast.

Grtz
m-pox

Iedereen bedankt voor de replies, en Mpox in het speciaal. Wow jongen wat een verhaal zet je daar neer… je zou bijna denken dat je bij het Office du tourisme de Anvers werkt :smiley:

Ik ga me iig niet vervelen denk ik zo… had ik maar 4 dagen gepakt :smiley:

Nog 1 vraagje: zijn er op Belgische stations veilige bagagekluisjes?

Originally posted by Dee-ehn

Ja :slight_smile:

Originally posted by Dee-ehn
Iedereen bedankt voor de replies, en Mpox in het speciaal.

Graag gedaan, ik hoop dat je er wat aan hebt.

Office du tourisme de Anvers werkt

Antwerpen ligt in het nederlandstalige gedeelte van België. We zeggen dus gewoon ‘Toeristische dienst’ van Antwerpen. :stuck_out_tongue:

BTW. het adres van onze toeristische dienst is:
Grote Markt 15, 2000 Antwerpen
tel. +32/(0)3-232 01 03
fax. +32/(0)3-231 19 37
e-mail:visit@antwerpen.be

Zoals dansmug al zei, er zijn er dus idd. Maar ‘veilig’ zijn ze niet altijd. Een beetje op eigen risico dus.

Mss heb je nog wat aan deze site: http://www.visitantwerpen.be/

Amuseer je dit week-end
Grtz m-pox

Zo en nu Parijs, Mpox :slight_smile:

Zo daar issie weer :slight_smile:

Terug van een weekendje Antwerpen. Leuke stad, groot en gezelig. Het is me goed bevallen. We hadden een aardig hotel (niet bijzonder luxe, maar goed genoeg voor wat studenten gewend zijn) en er was zatop te doen. Het enige wat echt jammer was, was dat de zondag in het water viel. We hadden gepland naar de zoo te gaan, maar dat kwam er niet van aangezien het met de bakken uit de lucht viel. Nja, niet getreurd, de stad in :). Die dag hebben we toch goed omgekregen, met uitzondering van het stukje “Antwerpen in miniatuur”, dat was gewoon te zielig voor woorden.

Verder moet ik zeggen dat ook de bios erg leuk was (LOTR-2 gekeken).

Ja, het is goed bevallen. Jammer van het weer maargoed…