Wat stem jij de komende verkiezingen?

Nu Leefbaar Nederland heel erg in het nieuws is en het heel erg goed LEEK te doen, ben ik benieuwd wat de mensen hier op het moment zouden gaan stemmen. Ik zal mijn eigen stem ook onthullen, ik stem liberaal, dus de VVD.

aangezien 20 junkies in 1 cel en een beetje discriminatie wel okee is stem ik op kale pim

Gezien Pim’s recente uitspraken, denk ik niet dat nog veel mensen op hem zullen stemmen…
haha…

Pim for President

Ik stem op Pim, maar zie 't als een stem van afkeuring. Ik vind Leefbaar Nederland een nieuwkomer die niet al te serieus moet worden genomen. Maar mocht ’t zo zijn dat LN te veel stemmen van de VVD afsnoept dan denk ik dat ik VVD stem (hier stem in normaliter op!). Ik zou mezelf voor mijn kop slaan als mijn stem op Leefbaar Nederland zou bijdragen aan een CDA/PVDA coalitie!! Daarentegen vind ik het noodzakelijk op Politiek den Haag wakker te schudden voor de problemen die zijn ontstaan in onze maatschappij.

Dus… kweenognie zeker!:stuck_out_tongue:

Ik stel voor dat je alleen op deze Poll Vote als je ook daadwerkelijk stemrecht hebt en uit Nederland komt.
(ander krijgen we een vertekend beeld van 't e.e.a. !):wink:

Originally posted by Marsz-=FX
Ik stem op Pim, maar zie 't als een stem van afkeuring.

Ik ook, maar ook omdat ik me kan vinden in een hoop dingen die hij zegt.
Maar mocht ’t zo zijn dat LN te veel stemmen van de VVD afsnoept dan denk ik dat ik VVD stem (hier stem in normaliter op!).
Ik heb tot nog toe altijd VVD gestemd, maar vind het nu een ingekakt zooitje. Heel Paars II trouwens.
Daarentegen vind ik het noodzakelijk op Politiek den Haag wakker te schudden voor de problemen die zijn ontstaan in onze maatschappij.

Dat is bij mij een belangrijke reden om op LN te stemmen. Als ik niet stem, wordt mijn stem gelijk verdeeld over iedereen en dat wil ik niet!

LN, Pim for president !

Ik mag nog niet stemmen!

maar als ik het zou mogen zou deze vreemde eend in de bijt op Groenlinks of SP, stemmen ofzo!

Ik wordt echt ziek van die Fortuyn!:Z

na Pims reactie in de Volkskrant heeft hij dat beetje respect dat ik voor hem had geheel verspeeld. Pim lijkt zijn eigen koers te vare en heeft LN dankbaar gebruikt om zich op het poltieke speelveld te laten zien en vermoedelijk binnenkort met zijn eigen partij komt. Als hij daarbij deze ideeën blijft aanhangen dan vrees ik voor een nieuwe partij a la Centrum Democraten, waar hij eerder van zei dat hij niet in die hoek niet thuishoorde.

Het partijprogramma van LN vind ik verder een leeg en weinig onderbouwd programma. Er wordt een hoop geroepen, op zich zitten er best goede ideeën tussen, maar een verdere uitwerking ontbreekt en een financiële onderbouwing op het totaalplaatje eveneens. Ik kan mij daarom niet aan de mening onttrekken dat er niet heel erg hard over nagedacht is wat de consequenties zijn van bepaalde keuzes.

VVD is het andere programma dat ik gelezen heb (de rest ben ik helaas nog niet aan toegekomen). VVD staat voor meer vrijheid, maar aan die vrijheid gaat wel gepaard met meer verantwoordelijkheden. Als mensen die verantwoordelijkheid niet aankunnen of niet willen nemen moeten daar consequenties aan verbonden worden.

Zoals wel uit vele discussies gebleken is, ben ik iemand die daar veel voor voelt. Daarbij denk ik dat, helaas, veel mensen die verantwoordelijkheid niet nemen, om wat voor reden dan ook. Als ik alleen al kijk naar de tragische opkomsten bij verkiezingen van de afgelopen jaren, dan denk ik vaak ‘waar moet dat heen met dit land’. In het verleden is hard gevochten om de democratie en de vrijheid die we nu allemaal genieten, maar blijkbaar kunnen veel mensen die vrijheid niet aan en als ze daar dan voor gestraft worden dan doen ze moeilijk over de consequenties van hun eigen handelen

Voordat ik een definitieve beslissing neem voor welke partij ik ga stemmen wil ik me meer verdiepen in de standpunten van de verschillende partijen. Mensen stemmen teveel op oppervlakkige zaken en vergeten waar het echt om draait, de inhoud! Voordat je iets roept, denk dan even na waarom je dat roept:

• Omdat je overtuigd bent van de aangedragen argumenten, of
  • omdat je een beetje anderen napraat

Maar ja, volgens mij ben ik hier gewoon verkeerd met dit soort ‘preken’

Originally posted by Da_Taxman
[B]na Pims reactie in de Volkskrant heeft hij dat beetje respect dat ik voor hem had geheel verspeeld. Pim lijkt zijn eigen koers te vare en heeft LN dankbaar gebruikt om zich op het poltieke speelveld te laten zien en vermoedelijk binnenkort met zijn eigen partij komt. Als hij daarbij deze ideeën blijft aanhangen dan vrees ik voor een nieuwe partij a la Centrum Democraten, waar hij eerder van zei dat hij niet in die hoek niet thuishoorde.

Het partijprogramma van LN vind ik verder een leeg en weinig onderbouwd programma. Er wordt een hoop geroepen, op zich zitten er best goede ideeën tussen, maar een verdere uitwerking ontbreekt en een financiële onderbouwing op het totaalplaatje eveneens. Ik kan mij daarom niet aan de mening onttrekken dat er niet heel erg hard over nagedacht is wat de consequenties zijn van bepaalde keuzes.

VVD is het andere programma dat ik gelezen heb (de rest ben ik helaas nog niet aan toegekomen). VVD staat voor meer vrijheid, maar aan die vrijheid gaat wel gepaard met meer verantwoordelijkheden. Als mensen die verantwoordelijkheid niet aankunnen of niet willen nemen moeten daar consequenties aan verbonden worden.

Zoals wel uit vele discussies gebleken is, ben ik iemand die daar veel voor voelt. Daarbij denk ik dat, helaas, veel mensen die verantwoordelijkheid niet nemen, om wat voor reden dan ook. Als ik alleen al kijk naar de tragische opkomsten bij verkiezingen van de afgelopen jaren, dan denk ik vaak ‘waar moet dat heen met dit land’. In het verleden is hard gevochten om de democratie en de vrijheid die we nu allemaal genieten, maar blijkbaar kunnen veel mensen die vrijheid niet aan en als ze daar dan voor gestraft worden dan doen ze moeilijk over de consequenties van hun eigen handelen

Voordat ik een definitieve beslissing neem voor welke partij ik ga stemmen wil ik me meer verdiepen in de standpunten van de verschillende partijen. Mensen stemmen teveel op oppervlakkige zaken en vergeten waar het echt om draait, de inhoud! Voordat je iets roept, denk dan even na waarom je dat roept:

• Omdat je overtuigd bent van de aangedragen argumenten, of
  • omdat je een beetje anderen napraat

Maar ja, volgens mij ben ik hier gewoon verkeerd met dit soort ‘preken’ [/B]

Welnee —> ik vindt het boeiend om te lezen hoor! :slight_smile:

Originally posted by Da_Taxman
Maar ja, volgens mij ben ik hier gewoon verkeerd met dit soort ‘preken’

Nee hoor ik deel je standpunten en ik zie Leefbaar Nederland niet als een serieuze partij. Eigenlijk beschouw ik ze meer als een symptoom van een aantal fouten die de afgelopen kabinetten gemaakt hebben en niets meer dan dat. Bovendien deel ik de meeste standpunten, voor zover bekent, van Leefbaar Nederland niet. Vooral de recente uitspraken van Pim Fortuyn beschouw ik als dom en ongenuanceerd. Maar dat neemt niet weg dat het nu eens tijd wordt om man en paard te noemen. Al geruime tijd stoor ik me enorm aan die hypocriete politieke correctheid van Paars I & II. Er gaan gewoon veel dingen totaal de verkeerde kant op met onze maatschappij zonder dat dit bespreekbaar is in de politiek. Ze konden immers wel eens iemand stigmatiseren en dat zouden we toch niet willen! :Z :Z

Jongens, over een jaartje hebben we misschien wel een politieke partij van BNN met Katja en Birgit…

Ik neem bijna nix meer serieus in de politiek!

Maar ik ben ook nog iets te jong om me in die materie te verdiepen! dat doe ik wel wanneer het zo ver is!

In ieder geval GEEN Leefbaar nederland!! --> Geen asielzoekers nederland meer in, dan ook alle kale homofielen nederland uit.

Raar maar waar, ik gaat voor de SP.
Waarom? Dat zal ik ff in het kort uitleggen.

Ik heb al enige tijd geleden besloten dat de gewone partijen nix voor mij zijn.

[ul]
[li]VVD wil grotere verschillen tussen arm en rijk
[/li][li]Christelijke partijen stem ik niet op uit principe
[/li][li]D66 heeft me de afgelopen jaren genoeg teleurgesteld
[/li][li]LN heeft goeie ideetjes, maar ik ben een beetje bang ervoor dat deze idealen etc nooit werkelijkheid zullen worden en alleen maar gebruikt worden om het volk te imponeren.
[/li][li]Groenlinks is een partij met het milieu als groot aandachtspunt. Dan leg ik meteen een associatie met Greenpeace (lees: dure benzine etc etc) en dat vind ik eveneens waardeloos.
[/li][/ul]

Tja, wat rest me dan? De SP. Niet dat ik hun idealen zo geweldig vind, maar ze geven tenminste tegengas (hetgeen beter overdacht regeren tot stand zal brengen) en door het gering aantal zetels dat ze zullen krijgen zullen belachelijke items nooit werkelijkheid worden. Voor deze partij hoef je niet bang te zijn, maar ze kunnen wel beinvloeden etc etc… daarom ga ik voor de SP.

Het verhaal van Pim F. doet me een beetje denken aan de jaren '30 (niet dat ik erbij was, maar in ieder geval doet het me denken aan wat ik erover heb gehoord en gelezen), als LN de grootste partij wordt komt de ware Pim waarschijnlijk naar boven en krijgt 'ie net als Hitler last van grootheidswaanzin. Vandaar dat ik dus liever niet op LN stem, temeer daar ik zelf ook geen fascistische ideeën heb. Ik stem gewoon op de good old VVD.

Het bestuur van Leefbaar Nederland heeft besloten dat Pim Fortuyn de partij als lijsttrekker moet verlaten.
Lees verder op http://www.omroep.nl/nos/specials/nederlandkiest/paginas/nieuws/nieuwsberichten/1002_fortuyn.html

PS
Hebben ze toch nog op tijd het licht gezien
:slight_smile:

Gelukkig , die is weg

Originally posted by Mr. Belvedere
Gelukkig , die is weg

Daar zal ik nog niet zo zeker van zijn… :wink:

[/edit] Typo!

Dee-ehn,

Ik mis nog een motivate om niet op PvdA te stemmen.
De motivatie om SP te stemmen omdat zij tegengas geven vind ik een zwakke, zeker omdat je aangeeft niet achter de idealen te staan. Oftewel, je geeft niet om de inhoud waar de partij voor staat, maar alleen omdat ze niet mee hoeven te gaan in een reageerakkoord en dus tegengas kunnen geven. D66 heeft dat jaren gedaan voordat ze in de regering kwamen, D66 floreerde toen. D66 heeft in Paars moeten erkennen dat regeren compromissen sluiten is en je soms wat dingen kunt winnen, maar dat je dan andere dingen op moet geven (of althans toch tijdelijk op een zijspoor moet zetten) en als kleinere partij van de drie heeft ze dat wat meer moeten doen dan VVD en PvdA. Sommige partijen zijn nu eenmaal beter als oppositie dan als regeringspartij, D66 en SP zijn in mijn ogen 2 van die partijen, net als Leefbaar Nederland zonder de extremistische ideeën van Pim Fortuyn.

Op de foto van Crazy Bob…ik vind die wel grof en zo ver zou ik het nooit durven stellen. Een aantal ideeën van hem zijn, hie schrikbarend ook, wel wat een behoorlijk aantal mensen wil horen, hij zegt wat veel mensen niet durven, alleen hij is te extreem daarin. Ik ben blij dat Pim er is, het schudt mensen wel wakker, het brengt leven in de brouwerij, het dwingt de partijen om duidelijke standpunten in te nemen. Alleen mensen als Pim Fortuyn zouden niet aan de macht moeten komen. Ik hoop dat de mensen die wakker geschud zijn dat ook beseffen en kiezen op basis van inhoud (en idealen wellicht), er in ieder geval over nadenken en niet blindelings afgaan op iemand met charisma.

Pim Fortuyn is voorlopig niet uit de picture… Vandaag zat hij weer bij Harry Mens (waar hij bijzondere aandacht krijgt altijd). Hij greep de gelegenheid aan om enerzijds weer zijn ideeën te spuien en anderszijds om zijn binnenkort uit te komen boek te promoten. Blijkbaar komt op 14 maart zijn boek (189 pagina’s meen ik) uit waar al zijn ideeën in staan. Hij lijkt elk debat nu uit de weg te gaan zodat mensen zijn boek kopen om te zien wat hij wil. Het boek komt net na de gemeenteraadsverkiezingen uit, dus daar is het net te laat voor, maar het is nog op tijd om uit welke andere partij waar hij in zit (en heeft kunnen profiteren van publiciteit) uit te stappen en voor 1 april zijn eigen partij op te starten en daarmee alsnog te gaan voor de Tweede Kamer.

Maar nogmaals, ik hoop dat iedereen een bewuste keuze maakt, nadenkt over waar hetgeen ze kiezen voor staat.