Wat moet dit nu weer voorstellen?

vbimport

In een poging tot het opruimen van mijn harddisk, kom ik het bestand "sanitarium.mp3" tegen (ik verwacht dat dit Sanitarium van Metallica is). Zodra ik dit bestand selecteer (=1 klik) opent IE automatisch en kom ik op de een of andere MS-site terecht, waar dit bericht wordt getoond:

Welcome to Windows Media Personal License Migration Service.
You have reached this page because you are attempting to do one of the following with content that was copied from CDs:

Restore the content on a computer or operating system that has been upgraded, or
Use existing content on another one of your computers.

PLEASE NOTE:
If you re-install an operating system or install a completely new operating system on a computer on which you have previously maintained licenses, that computer will appear to be a new, unique computer to this service when you migrate licenses. However, upgrading the operating system will not change the identity of the computer as far as this process is concerned.

Any unauthorized use of the content may be a violation of the law, including U.S. and international copyright laws, and may subject you to civil and criminal prosecution.

If you wish to read our policy page, click the link above. If you want to migrate licenses now, click the Migrate License button. Otherwise, click Cancel

Wat moet dit voorstellen?

Ik wist niet dat MP3-bestanden ook al DRM aan boord hadden?

En wat heeft MS te maken met hetgeen ik op MIJN hdd heb staan?

ik heb het flauwe vermoeden dat het helemaal geen mp3 is , maar een wma file. ook al is de extensie mp3 gemaakt.

bij mijn weten bevatten mp3’s niet dit soort “irritatie” beveiligingen.

dit natuurlijk makkelijk te testen , haal alle id3 tags weg (v1 en v2) , als ze er al zijn , en hernoem de mp3 eens naar pietjepuk.mp3 … eens kijken of ie met dezelfde melding aankomt draven.

Jepz, ik heb eens wat experimenten uitgevoerd en wat blijkt… het is inderdaad een WMA bestand.

Lekker irritant om dat de .mp3 extensie te geven.

Had trouwens nog nooit een WMA bestand met beveiliging in handen gehad… denk dat ik deze maar eens bewaar :slight_smile:

Ik ga nu maar niet vragen wat ik gewonnen heb … :slight_smile:

Originally posted by Mr. Belvedere
Ik ga nu maar niet vragen wat ik gewonnen heb … :slight_smile:

Good choice :wink: