Wat kunnen ze allemaal doen als jouw IP adres bekend is?

vbimport

Ik bezoek steeds vaker sites met een bericht dat mijn IP adres bekend is bij hun. Mijn vraag is:

1. Wat kunnen ze allemaal met jou PC doen als ze het IP adres weten?
  2. Wat is hiertegen te doen?

Als je een redelijke firewall hebt kunnen ze weinig doen 90% van de ‘hackers’ zijn tog sub7-amateurtjes. Ze kunnen iig weinig gevaarlijks doen, alleen echte pro’s (die ik niet ben) zullen je wat kunnen doen.

Als ze je IP adres hebben dan zouden ze die kunnen gebruiken om te hacken of door te geven aan autoriteiten als er enige vorm van misbruik geconstateerd wordt vanaf dat IP.

Echter, als je via een (anonieme) proxy surft dan komen ze niet achter jouw IP, maar achter die van je proxy. Als je rechtstreeks verbinding maakt met een site (FTP, Telnet of ook bijvoorbeeld IRC) dan hebben ze je echte IP adres.

Als je een inbelverbinding hebt dan wisselt je IP adres iedere keer dat je inbelt, dus dan heb je helemaal weinig te vrezen. Met een vaste verbinding (vast IP zoals bij ADSL of Kabel) loop je iets meer risico omdat er altijd wel op gescand wordt (of je nu wel of niet gaat surfen).

Met een goede firewall (prefereer zelf nog steeds AtGuard en BlackIce) houd je de meeste mensen wel buiten (als ze echt binnen willen komen doen ze dat toch wel). Ik zou mezelf niet zo’n zorgen maken als ik jou was (wordt hier ook continu gescand, maar heb nog nooit een probleem gehad).

ps ook hier wordt IP adres gelogd, maar daar wordt verder niets mee gedaan, tenzij je je erg misdraagt en er op IP geband zou moeten worden…(en alleen admins kunnen dat IP adres achterhalen hier…die moet je toch wel kunnen vertrouwen dacht ik)

http://www.freedom.net CHECK IT! :smiley:

je vindt een goed firewall op:

zonealarm

Naar mijn weten is AtGuard inmiddels al een jaartje of 2 geleden overgenomen door Norton. »» nu Norton’s Personal Firewall; is ook hetzelfde principe! :wink:

blackice roelt,

en als ze je ip weten kunnen ze je ook van het internet af flooden… als ze kwaad in de zin hebben…

Is er een manier om ook IP adressen (die je dus weet) te bannen van jouw website? Dus dat ze er niet op kunnen komen of dat ze een wachtwoord moeten invullen. Alle andere toegestane IP adressen kunnen wel tot jouw site toetreden.

sommige mensen kunnen met jouw IP ervoor zorgen dat je nooit meer kan internetten met je bestaande account…
ze zorgen ervoor dat jij hun aan het flooden bent, en ze maken fake firewall log’s met daarin jouw IP zodat je ISP je er vanzelf afkickt …
handig joh …

zijn er hier progjes voor ? En WAAR kan ik ze downloaden?

waarom wil je die proggies hebben dan?
zodat je ook zo’n scriptkiddie word?

Wize, allereerst ben ik geen kiddie meer en ten tweede ben ik de laatste tijd slachtoffer van lui die ongewenst foto’s van mijn site download en ze dan ergens anders publiceer. Hier ben ik zeer kwaad over en wil dit dus voorkomen. Het waren persoonlijke gegevens en ik denk ook dat het een bekende is, alleen om ze allemaal te beschuldigen zonder waterdichte bewijzen is niet de oplossing. Ik wil dus gewoon m.b.v. bepaalde programma’s mijn pc gewoon goed beveiligen maar ook als er mensen zijn die denken dat ze leuk zijn ook terugpakken.

icq me maar … dan help ik je wel . en geef ik je wat meer uitleg …
101072644 of anders 54301105

Originally posted by Bukzer
Als je een redelijke firewall hebt kunnen ze weinig doen 90% van de ‘hackers’ zijn tog sub7-amateurtjes. Ze kunnen iig weinig gevaarlijks doen, alleen echte pro’s (die ik niet ben) zullen je wat kunnen doen.

Ik ben redelijk pro, maar zelfs pro’s doen je nix tenzij je met hun hebt lopen fucken!
Ze richten zich voornamelijk op bedrijven!

waarom krijg ik toch het idee dat dit topic niet bedoeld is voor het “terugpakken” … maar eerder om nieuwe links te krijgen naar koele proggies ? … waar je anderen mee kan raggen …
trouwens, sorcerer … als jij een “pro” bent, met welk proggie werk jij dan …?
onder welk OS?