Wat is Firmware?

vbimport

Ik heb al verscheidene keren over firmware update gelezen op dit forum. Maar what tha fuck is dat?

gegroet

zie het maar als een soort nieuwe driver.
zoiets als bij je videokaart of printer een aansturing voor het apparaat, alleen kunnen ze na de update meer of beter presteren.

is vooral voor drives ( cdbrander of dvd ) vaak zorgen deze ( inderdaad rng ) voor een betere prestatie van je apatraat omdat deze bij aflevering nog " niet helemaal " af waren. ( daar bedoel ik dus mee dat ze er niet alles mee deden dat mogelijk was als je me kan volgen )

Na aper

moet jij nodig zeggen. Kijk maar eens een stukje terug waar IK een antwoord gaf en waar meneer rng tussen haakje ( eigelijk hetzelfde als hierboven ) bijschreef. Jij had het ECHT excact met andere woorden gezegd, ik volgens mij niet

nevermind…laat ook maar…geeft niet…friends?

Firmware is een set commando’s die, in tegenstelling tot een driver, in de bewuste hardware is opgeslagen. Net als een driver (OS-afhankelijk) kan je de firmware(niet OS-afhankelijk) updaten. Let wel op dat het iets meer voorzichtigheid vereist als de drivers.

grtz.

Ik heb gehoord dat firmware updates nogal risky zijn. Tegen mij werd gezegd, if it aint broke, why fix it.

omdat er in de nieuwe firmware’s meestal nieuwe features/updates inzitten.

ze zijn alleeen maar risky zoals je zegt omdat de meeste mensen de readme.txt / FAQ
niet lezen en ga gewoon blindelings wat doen
waar ze eigenlijk geen verstand van hebben.

[This message has been edited by Badtobone (edited 11 April 2000).]

ik krijg het toch een keer goed al dit geedit maakt me gek

[This message has been edited by Badtobone (edited 11 April 2000).]

AHA ik weet voldoende. Hij doet het goed dus ik ga maar niet zitten kloien

Mazzel