Wat is eigenlijk 50 snel?

vbimport

Kan iemand ff uitleggen wat 50 snel is?

Even uitleggen: ik bedoel dus een cilinder 50 cc snel

Een brommer cilinder is ± 49,9 cc inhoud omdat het geen 50 mag zijn … Een snelle 50 is dus 50,xx cc inhoud

correct me if I’ wrong :wink:

Originally posted by The Replicator
[B]Een brommer cilinder is ± 49,9 cc inhoud omdat het geen 50 mag zijn … Een snelle 50 is dus 50,xx cc inhoud

correct me if I’ wrong :wink: [/B]

Nou, ik zal je ff correcten als je het fout hebt dan… is niet nodig, je info is juist! :wink:

50 snel is idd dat ie iets over de 50cc zit! De boring is dus ietsie groter als een originele cilinder en vaak zitten er wat meer toegangswegen voor de brandstof, zodat het mogelijk is om evt meer brandstof per slag in de cilinder te krijgen!
Als je een beetje handig bent kan je beter gelijk een 70cc nemen! Schiet meer op! :wink:

koop dan de cilinder van top perfomeces :smiley:
heb die er nu onder zitten ga nu 100km :stuck_out_tongue:

Originally posted by mac-daddy
koop dan de cilinder van top perfomeces :smiley:
heb die er nu onder zitten ga nu 100km :stuck_out_tongue:

mijn scooter liep net geen 100 (op de teller) met een standaard cilinder;)

cool dat wist ik dus ook nog nie…

Beetje nix met CDfreaks te maken (misschien meer met wat de CDfreakers nog meer uitspoken) maar heb zelf ook een scooter gehad, dit was een originele snor dus met gloof ik 10mm caburateur en superkleine sproeier en die liep gewoon 85km/h alleen andere rollers! :wink:

Vriend van mij had een MT… eh was eigenlijk geen MT meer maar meer een crossmoter, en die liep met een 110cc Mallossi cilinder en een 19mm caburateur (of groter, is lang geleden) 165km/h op de autoteller! Moest toen z’n voorspatbord eraf halen anders kwam z’n voorwiel los bij die snelheid! Zat een 6 bak onder en alleen topspullen uiteraard… en een geluidje joh!! :stuck_out_tongue:

Mooi dat we er nu over begonnen zijn.
Ik zoek een manier om mijn Hyosung Rush op te fokken.
Er zijn geen 70cc’tjes voor te krijgen die passen.
Hij rijdt nu 65 op de teller, met alleen de begrenzers uit de uitlaat gehaald en lichtere rollers en veren.
Ik heb gehoord dat er ook nog een begrenzer in de voorkap zit, maar ik zou niet weten waar.

Originally posted by The Sorcerer
Mooi dat we er nu over begonnen zijn.
Ik zoek een manier om mijn Hyosung Rush op te fokken.
Er zijn geen 70cc’tjes voor te krijgen die passen.
Hij rijdt nu 65 op de teller, met alleen de begrenzers uit de uitlaat gehaald en lichtere rollers en veren.
Ik heb gehoord dat er ook nog een begrenzer in de voorkap zit, maar ik zou niet weten waar.

spoelpoorten, inlaatpoort en uitlaatpoort laten uitfrasen !!

Ja funfun die brommertjes beetje opfocken, maar als je gas blijft hangen en je met 60 (in zen 2 op Yamaha DT met 80CC) tegen een muur aanramd is dat even ietjes minder :eek:

Originally posted by xian
cool dat wist ik dus ook nog nie…

Hmmm ik ook niet… kun je merken dat ik nooit een gabberfietst heb gehad :wink:

Originally posted by -=HeadLesS=-
Ja funfun die brommertjes beetje opfocken, maar als je gas blijft hangen en je met 60 (in zen 2 op Yamaha DT met 80CC) tegen een muur aanramd is dat even ietjes minder :eek:

Das minder ja! Moet je daarna weken in bed liggen enzo! :bah:

Volgende maand word ik 16, en krijg ik een (nieuwe) scooter van m’n ouders. Ik zit nu een beetje te twijfelen tussen een Peugeot Speedfight(verzamelnaam) en een Yamaha Aerox. Kan iemand me eens goed informeren waar ik op moet letten enzo?

Originally posted by R0bby
Volgende maand word ik 16, en krijg ik een (nieuwe) scooter van m’n ouders. Ik zit nu een beetje te twijfelen tussen een Peugeot Speedfight(verzamelnaam) en een Yamaha Aerox. Kan iemand me eens goed informeren waar ik op moet letten enzo?

Koop zo’n 45km/u wagentje en voer die op! Zit je nog lekker droog ook! :wink:

Ik heb altijd wel zo’n Suzuki Street Magic gewild, die zijn ECHT gaaf, jammer dat je niemand achterop kan nemen

volgens mij heb ik 180cc in mijn puter… gaat ook vet hard hoor…
:slight_smile:

Originally posted by R0bby

moeilijk…de speedfight is een vrij oude scooter (qua model) en de aerox is wel vet, maar iedereen heeft die al. Maar als je daartussen kiest zou ik de aerox kopen want die kan je heel goed opvoeren. Loopt onbegrenst 85 km/h en trekt erg goed.

je hebt nu ook een nieuwe van appi ditech loopt 85 als je met een computer aanpast.

zelf een f12 scheurt ook leuk

runner = ook erg vet heb ik zelf ook gehad…

erg mooi ding…

Hey,

waarom wil je per sé een scooter? Je kan ook een oldtimer kopen, en dan een kreidler ofzo. Als je em mooi opknapt (laten opknappen is unheimlich duur) is het (vind ik) zeker zo mooi als een scooter. Daarbij, je hebt kreidlers die standaard tegen de 100 lopen, en veel sneller trekken dan een scooter. Of waren dat zünndaps? Nou ja, in ieder geval, ik weet niet of je wel een scooter moet kopen: die worden volgens mij gejat waar je bij staat.

Ik weet niet welke twee merken je opnoemt, maar ik vind die scooters die op een racemotor lijken wel erg vet. (Maar daarvan zullen ze je onderweg wel afmeppen en meenemen)