Wat is dit? Waar of niet...politiecontroles

vbimport

Mensen , LET OP!

Nieuwe politie video camera’s!
Er worden video camera’s geplaatst die niet meer met het oog of op de stinger te herkennen zijn. Op grond van de nieuwe wetgeving kunnen hierdoor nog meer overtreders van de maximum snelheid worden geverbaliseerd.
Ook het dicht op de voorganger rijden en het rechtsinhalen kunnen hiermee geregistreerd worden.
Met deze video-beelden zullen overtreders nu nog zwaarder en sneller worden bestraft. (D.W.Z. BINNEN 4 DAGEN EEN PROCESVERBAAL IN DE BUS).
Ze staan op de volgende plekken:

A1:
12,3 Muiden
42,8 Hoevelaken
78,0 Ughelen

A2:
31,0 Amsterdam
104,0 Zaltbommel
116,7 Den Bosch
146,2 Best
180,8 Maarheeze
216,6 Wessem
229,2 Roosteren
245,5 Maastricht

A4:
18,7 Burgerveen
38,7 Leidschendam
72,0 Beneluxtunnel

A6:
45,0 Hollandse Brug

A7:
30,3 Hoorn
141,5 Heerenveen
157,3 Hoogkerk

A9:
8,5 Gaasperdam
24,1 Oudekerk
51,6 Velsertunnel

A10:
29,3 Coentunnel

A12:
46,6 Linschoten
87,8 Maarsbergen

A13:
2,1 Kruithuisweg
9,7 Heinen
A15:
47,3 Botlek
53,3 Rhoon
73,7 H.I. Ambacht

A16:
20,2 Brienenoord
34,4 Drechttunnel
59,0 Hazeldonk

A20:
17,8 Maassluis
55,4 Lage Weide
31,3 Rotterdam-Noord

A27:
8,8 Breda
34,9 Gorinchem
90,2 Maartensdijk

A28
7,4 Zeist
47,8 Harderwijk
88,7 Zwolle
103,8 Staphorst
148,8 Spier
188,4 De Punt
207,4 Groningen

A29:
24,3 Heinenoordtunnel

A48:
3,7 Velperbroek
85,0 - Afsluitdijk

A50:
18,0 Oss
151,8 Heteren
197,0 Klarenbeek
A58:
22,7 Oirschot
48,1 Gilze
127,3 Kruiningen

A59:
127,3 Vlijmen

A67:
48,5 Asten

A73:
86,7 Cuijck

A76:
8,3 Hoensbroek
147,4 Didam

A77:
4,7 Valkenburg

B35:
18,7 Raalte

B38:
8,4 s-Heerenberg

Wees zo sociaal om deze LIJST door te sturen naar je collega’s, vrienden, bekenden, noem maar op!!

Zeg het maar…

In de meeste gevallen zijn mailes die aansporen om naar zoveel mogelijk mensen doorgestuurd te worden een hoax.
Daarbij kreeg ik die mail ook en gelijk van iemand op diemailinglijst de volgende reactie:

Dit is een slechte 1 aprilgrap! die al ± 5jaar rouleert…

Dat is dus dikke bullshit (het meeste) die camera’s kunnen denk ik niet herkennen of iemand rechts inhaalt, en het te dicht op de voorranger kunnen ze ook niet registreren (als het fotocamera’s zijn).

Als het filmcamera’s zijn is het helemaal bullshit want dat mag volgens de nieuwe privacy-wetgeving juist niet. Alleen als je zeg maar toerist bent mag je dingen filmen zonder toestemming te vragen bij de desbetreffende instanties

Hmmmm kweetniet of het waar is maarja…

Wat ik wel weet dat waar is: tegenwoordig worden er steeds meer en meer en meer camera’s geplaatst en is het echt mode om mensen te pakken op snelheidsovertredingen…

Hoe kan die gast het nou weten als je het niet kan zien met het blote oog of met een stinger?
Als je zulke mails goed leest en ff doordenkt zie je dat ze zichzelf tegenspreken en hoef je het dus niet meer te geloven.

euh ik weet niet of het waar is ik las het ook al in de krant…ik geloof in de metro of spits ofzo…
als het waar is dan zal het wel niet lang duren
voordat er een detector voor is…
en verder klinkt het alsof het heeeeeeeeele dure camera`s zijn des te leuker dus om er een brandende
autoband omheen te gooien :slight_smile: :slight_smile: :wink:
fuck netelenbos en fuck snelheidscontroles…

A16:
34,4 Drechttunnel

Die camera staat er al 6 jaar.

Wat Taxman al citeerde: Dit is een zeer ouwe 1 april grap.

Het kleven kan niet door zulke camera’s gezien worden.
Echter zijn ze wel van plan om het te kunnen bekeuren.
Dit door middel van sensoren aan de kant van het wegdek.
Die meten het verschil tussen de klever en de voorganger.
Te klein = boete.

Ook zijn er camera’s (in ontwikkeling) die niet Stinger gevoelig zijn.
Dit wil zeggen dat er alleen een ontvanger op zit.
Een camera zendt een soort radio golven uit, en die ontvangt hij weer, dit doet hij enkele malen in een seconde en kan zo de snelheid berekenen.
Het werkt hetzelfde als het sonar systeem die Vleermuizen en dolfijnen gebruiken.

Ze zenden wat uit, de terugkaatsingen worden weer opgevangen en zo “zien” ze dat er een obstakel is.

Ook zijn er bestaande camera’s Stinger ongevoelig gemaakt door er een loden kap omheen te zetten.

Is inderdaad onzin!!

Deze lijst stond laatst op tuftufclub.com en snelheidscontroles.com met de mededeling dat het bullshit is.

overigens deze lijst had ik een half jaar gelden al in m’n mailbox.

De videocamera’s zijn overigens geen onzin… Deze bestaan echt!!! en zullen in de toekomst ook meer ingezet worden…

Ok dan weet ik genoeg dan kan wat mij betreft de topic gesloten worden dus mod’s “do your job” :D:D