Wat is dit voor bestandje? choke.exe

vbimport

Hoi, ik kreeg laatst een bestandje van iemand via msn. Het heette choke.exe
Toen ik dit activeerde kreeg ik constant berichten van George W. Bush met steeds een smilie :slight_smile: als bericht…
Zeeer vaag , dus mijn vraag is: hebben jullie dit ook gehad, en wat is dit in godsnaam.
Ik begin een beetje te twijfelen…Graag een snelle oplossing!!!

Ik weet niet hoor, maar vage files opstarten die je gekregen hebt van personen die je niet kent is nie echt slim :stuck_out_tongue:

Dit kan dus een virus zijn…

ik heb het van een vriendin gekregen, maar zij weet dus niet van wie ze het had.
Toen ik vandaag thuis kwam en online ging en MSN opstartte, kreeg ik meteen een file transfer via msn (van mijn vriendin’s account dus) Ik klikte op accept maar heb het nog niet geopend!!! Maar toen ik dus ging chatten met haar, verscheen als er een stilte viel telkens een bericht van George W. Bush en er kwam telkens een :slight_smile: in het chat-venster.

Dat is naar en vaag heb je er al een virusscanner overheengegooit en een anti-trojanscanner ???

En dus een wijze les he vraag ff van je vriendin of ze het zelf al getest had ofzo.

Suc6

Het kan inderdaad een virus zijn, maar ook gewoon een kleinprogrammaatje.
Kijk even welke programma’s allemaal actief zijn in het taakvenster (1x ctrl+alt+del) en kijk of daar coke.exe tussenstaat, dan die afsluiten

Voor online antivirus scan kun je terecht op http:/www.centralcommand.com

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat het ergens in je computer genesteld zit!
Ik zou zeggen search ff je PC op een bestand met deze naam zo ook je register! En reïnstall ff je MSN!!
Heeft je vriendin ook dat ze deze smile krijgt!? Of heeft zij niet het bestand geopend?!

ik heb hem ook gehad, en hij is heel simpel te verwijderen.
druk op ctrl, alt del, en sluit choke af.
nu staat er op de c: schijf ook een bestand dat choke heet, verwijder dit ook.
er zat ook een txt bestand bij.
en volgens mij staat de naam van diegene van wie je hem hebt er ook nog bij, gewoon al die file’s wissen en je hebt er geen last meer van.