Wat is de beste optie

vbimport

Dag,

Ik loop al tijdje rond met de gedachte om thuis ook eens internet te nemen..
Nu kom ik dan op de vraag;wat is de beste optie voor mij voor een verbinding in verband met snelheden,enz.
(kabel of modem,of..?)
(En welke provider?)

------>bvd!

Via de kabel zou ik nog niet doen. Alle
pagina’s die op de server van de kabelex-
ploitant staan komen heel heel snel binnen.

Wanneer echter een pagina bezocht wil worden
die op een andere server staat moeten alle
mensen die internet via de kabel hebben via
een kleine router naar de “rest” van het
internet. Dat gaat dus heel langzaam. Nu is
de beste optie dus nog een modem. En dan
vooral via ISDN. Kost maar 400,-

Succes

Greetz,

Tha Sentinel

mail me at cdburn1@hotmail.com

Is niet helemaal waar… Ik zit zelf via de kabel (casema) in Utrecht. Is niet briljant snel,(ongeveer 7 a 8 k) maar rap genoeg om een beetje te internetten. Als je grote bestanden moet downloaden duur het inderdaad wat lang ja, maar daar staat tegenover dat je geen tikken hebt, en gewoon bereikbaar bent. Je kan dus gewoon even voor de pit gaan hangen ofzo. Willicht is in de nabije toekomst ADSL wel een (hele snelle) optie.
Kijk maar eens bij www.cistron.nl

Wacht gewoon op ASDL… en ga zolang tijdelijk ff bij superweb ofzo…

Superweb account:

naam: jberendsen
pass: jan2000

inbelnummer etc zie www.superweb.nl

-=· The Undertaker ·=-

Bedankt voor de tips…!

Maar is het ADSL… of ASDL…?

Op wat voor manier werkt dat,enzo?
Ik zou blij zijn met wat meer uitleg over deze soort van technologie…

—>bvd

ADSL = Asymmetric Digital Subscriber Line
het is een ‘gewone’ telefoonlijn die omgebouwd wordt in een digitale lijn en zo een snelheid zou moeten kunnen halen van zo’n 2 tot 10 Mbit.
Het is eigenlijk ISDN maar dan VEEEEEEL sneller. Alleen wordt het nog niet toegepast, behalve bij een paar proeven.
Kijk inderdaad maar es op bij Cistron.

De snelheid van kabel hangt veel af van je provider en hoeveel mensen in de buurt kabel hebben en hoe intensief ze dat gebruiken.
Als je @home hebt, heb je geluk, want daar in de downstream tussen de 100 en 200 kb/s
Anderen zijn meestal (veel) minder snel.

Nou, kijk…
ligt er helemaal aan waar je woont, en welke providers je daar hebt…
Als je veel Internet zou ik hoe dan ook kabel nemen, spaart tel.kosten

Ik heb zelf Chello (op de Veluwe) en heb gem. een download van 150 kb/s, terwijl andere gasten, 10 km verderop Gelrevision hebben en het moeten doen met max. 15 kb/s download. Upstream zuigt trouwens wel bij mij, max. van 16 kb/s maar Chello heeft beloofd dit op te schroeven, afwachten dus…

Mijn advies: kijk ff in de buurt waar je woont rond wie er allemaal kabel hebben, en vraag wat zij ervan vinden, de snelheden verschillen namelijk gigantisch!

MZZL!

hey, i thought we agreed on posting only in english. jeez.

Jo VaMpIrE,

ik woon ook op de Veluwe, en is Chello echt veel beter dan Gelrevision? Ik ben namelijk van plan om over 1 a 2 maanden (eindelijk) internet via de kabel te nemen. Zijn er nog andere kabel-providers in Gelderland?

Bij ons in Belgie is ADSL wel al te verkrijgen.
Er zijn 3formules:
1)999Bfr(50gulden)per maand voor een snelheid van 300kb/sec en een max download van 3GIG

2)1799Bfr(90gulden)per maand voor een snelheid van 1Mb/sec en een max download van 3GIG

3)3600Bfr(180gulden)per maand voor een snelheid van 1Mb/sec en een max download van 10GIG

Ikzelf heb voor het derde gekozen omdat ik 10GIG niets teveel vind, en het is ook de enigste formule die je toelaat om met zoveel computers die je wil in een netwerk gebruik te maken van dezelfde ADSL-lijn

æoåro øælto fr æøh satrvd ja ugugugug

Sounds to good to be true…don´t you think, oh sorry i forgot you dont understand the language, maybe you can understand this posted by TheDuke
“quote”
hope to have full attention
i’ve changed some rules of this forum…
first of all, i want all messages to be ENGLISH! Bad or good English, I don’t care, as long as it is English. You can also post in English AND (Fill in any other language), but English has to be in your post. This way no more language crap will be going on I hope. Enlish is clear to all of us and if you don’t understand English… eh… well… GO LEARN IT OR SOMETHING but don’t bug me about it…

so come on lads play the game…

ik zou kabel nemen ,voordelen lekker snel,24 uur online,onbeperkt downloaden en dat voor op zijn duurst 100,- in de maand download je bevoorbeeld 3 audiocd’s in de maand heb je het er alweer uit…

greetingzzz…