Wat is beter ADSL of kabel?

vbimport

Wat is er beter volgens jou, kabel of ADSL?

ADSL (SNELLER!!!)

Dat ligt eraan
ADSL sneller maar $$$$$$$$
Kabel is goedkoper maar wordt het druk dan zoekt die inelkaar daar heb je bij ADSL geen last van.

Uit Computer Magazine: ‘In belgië scoort ADSL qua snelheid zo’n 28% beter, maar is in het beste geval 75% duurder t.o.v. Telenet/Pandora’

In Nederland is ADSL nog niet overal beschikbaar. En als de KPN dit moet gaan verzorgen wordt het weer een fiasco zoals hun ISDN tegenwoordig … maw oertraag

Kabel is hier (Zeeland) nog steeds op volle snelheid te benutten, ook in de internet-spitsuren. En in de rustige uren is het een waar genoegen om kabel te hebben …

Zolang KPN zo irritant blijft doen, hoef ik niks meer van ze. Zolang alles goed gaat, is er geen wolkie aan de lucht, maar owee als je probs hebt … je spendeert uren aan de helpdesk (gulden per minuut) waarna je probleem nog niet opgelost geraakt

Hopelijk komen ze mij snel aansluiten op de kabel …

greetz

ADSL biedt waarschijnlijk veel meer voordelen, veel hogere upstream/downstream, je ‘mag’ er servers aanhangen.

Maar het belangrijkste voordeel is dat de kabel een soort broadcast signaal geeft. Je zit op een ‘cirkel’ te internetten, hoe meer mensen er op die cirkel zitten hoe trager het zaakje wordt (Chello, Casema … allemaal traag). Echter, bij ADSL krijg je een individuele lijn (net als telefoon) die ook 24u per dag open staat maar waar alleen JIJ op zit.

ADSL is dus stukken fijner. Echter … hangt er wel weer vanaf HOE KPN dit product op de markt gaat zetten en hoeveel ze er in investeren.

Mzl

Zo is dat Konijneman

:wink:

Ach, zolang als KPN een monopolie heeft, hoeft ze toch ook niet te innoveren, ze krijgt het geld toch wel binnen… voor ‘ons’ (de consument) is dit een slechte zaak…

Dusssss… wie wil d’r met mij een telecombedrijf beginnen? Gaan we fijn al ADSL aanleggen bij mij in de buurt

Hé flippo, KPN doet mega-investeringen in ADSL, hou jij het nieuws niet bij of zo?

S.

KPN = NLse Belgacom ???

Ja, het is de Nederlandse ‘BELGAshit’. het staat voor ‘Katholieke Post&telegraaf Nederland’ :wink: :slight_smile: ik hoop dat naar de toekomst toe ADSL gaat kunnen concurreren met de kabel. De conservatieve geldzuigende telefoonmaatschappijen hebben er alle belang bij!

dit is mijn mening!
ik heb nu al 1 jaar kabel!
in het begin was het supersnel downloade met 500 kb per seconden !
nmaarnu moet ik blij zijn met 100 kb
wat ik er mee wil zeggen is dat hoe meer mensen erop komen hoe trager het toch wordt wat ze ook beloven!in het begin zal het snel zijn maar later toch niet meer

gewoon de waarheid!

Ja komaan iedereen naar ADSL !!! Dan blijf ik leuk op kabel zodat er terug voldoende bandbreedte is

ASDL wordt beter dan kabel (in den haag dan) met gelukt heb ik over dags nu 1/2kbs en sn8`s(3/4uur)pak ik wat snelheid tegen de 5/6 aan maar dat had ik in het begin overdags dus net als hier al staat hoe meer er op de kabel komen des telangzamer…

kan niet wachten tot asdl hier is het geld hebt ik er wel voor over…

Tja men moet andere glaskabelvezeld draden gaan gebruiken. Nog hogere snelheden …

glasvezel tot aan de deur dat zou pas vliegen,maar ja ik denk dat dit veel te kostelijk gaat worden dit op technisch vlak .

Als vadertje staat dat nu is ging betalen, dan waren we van alle problemen verlost

tja als je wat centjes over hebt ADSL , kabel is nog steeds een goed alternatief maar het lekkerste is een vaste lijn

Ik heb lekker ADSL en het is beeresnel downloaden

'Kay mensen…
Van medewerker van Kpn gehoord dat 't (in ieder geval in Arnhem (Gelderland)) Adsl er zo uitgaat zien.
Aansluitkosten… rond de 600 gulden
abb. rond de 100 gulden
abb. van Kpn rond de 150 gulden.

Snelheid: (100 piek)
up: 256 Kbits/s => 32 Kb
down: 1024 Kbits/s => 128 kb

In vergelijkin’ met kabel hier (Tjellow)
met hun:
up: 16 kb/s
down: 150 kb/s
89 p/maand

Dus niet echt sneller, langzamer zelfs… met downen. 'T Kpn abb. zal uiteraard wel een stukkie harder gaan.

• Voordeel (groot) van Adsl is dat je je eigen aansluitin’ + bandbreedte krijgt op de server (vandaar hoge prijs).
    Altijd snelle en goede verbindin’.
    NIET zoals kabel dus, als’t na 6en 's avonds is dat je 5 kb haalt.

Maar 'k blijf lekker bij kabel…
goedkoop, en ben niet echt blij met de superhoge aansluitkosten van Adsl.

ps. Van Upc vernomen dat zodra Adsl verkrijgbaar word waarsch. de up naar 25 kb/s (WAT ‘T EERST WAS MET TELEKABEL) gooien.
van 15 naar 25 is een aardige verbeterin’.
Om ‘t verschil van Adsl en kabel te compenseren, volgens Upc.
Tja, net zoals de brandstofprijzen zeker. Eerst met 2 piek verhogen, en daarna íedereen blij maken met een dalin’ van een duppie… ach ja

Succes,
Viper®

http://viper-server.com
“UNIX is like Lego - you can build anything with it.
Windows is like Duplo, it looks nice, but for all practical
purposes, it is f*cking useless!”