Wat denken jullie van die burnproof?

vbimport

Ik heb er zo mijn twijfels bij namelijk. Zelf heb ik geen writer die dit gebruikt, maar het was toch zo, dat de writer zijn schrijfsnelheid aanpast aan de snelheid waarmee hij data aankrijgt? Of maw, als je systeem te traag is, dan wordt de cd gewoon trager geschreven om een buffer-underrun te vermijden. Allemaal heel mooi, maar ga je dan het probleem niet gewoon verleggen? Ik bedoel maar, als je “P3 700Mhz met 256MB” (ik zeg maar wat) niet snel genoeg is om on the fly een cd’tje op 12X te kopieren, dan is er toch iets mis met je systeem? Buffer-underruns zijn dan net een indicatie dat ja moet gaan zoeken wat er mis is, zodat je systeem in’t algemeen terug sneller werkt, niet alleen voor cdr.
Kzal er een voorbeeldje bijdoen: met m’n P3-500 kan ik zonder problemen 2 verschillende copietjes on the fly maken; eentje op 4x met de Plextor 4/2/20 en eentje op 12X met de Plextor 12/4/32 (met als bron een plextor 12X lezer en een plextor 40X lezer) Tegelijkertijd kan ik dan nog rustig bezig zijn met ik zeg maar wat, CorelDraw, Cooledit of AdobePremiere. Dit kan uiteraard alleen met een systeem dat goed geconfigureerd is, en daar draait het toch om? Ik vind het eerlijk gezegd zielig, dat mensen met een Athlon1200 ofzo beroep moeten doen op iets als Burnproof om geen buffer-underruns te riskeren.

ten eerste het ligt niet aan je pc dat je niet on the fly kan burnen .Je kan zelf met een pentium 233 tegen 12 speed on the fly burnen hoor.het ligt puur aan je cdrom lezer
koop een lezer : Plextor Ultra SCSI 40 speed en het lukt perfect on the fly:D
zelf op 12 speed en inderdaad zoals je zei die burn proof van plextor die past zich aan aan de data die hij kan binnenkrijgen :slight_smile: Ik kan zelf games spelen terwijl ik burn van men harde schijf : als dat niet schitterend is
IK zou zeggen : kopen die burn proof plextor ! het is een echte droomburner

Ik zit nu met een hp8100 4x2x24 en iedere keer als ik een cd wil schrijven moet ik alles afsluiten om geen kans te hebben om de cd te verkloten en dan moet ik ook nog 20 min w88 tot de cd gebakken is.

Met burnproof zou ik dus al die tijd gewonnen hebben en geen enkele kans op ‘verkloting’ van de cd.

wur:D

wel vroeger had ik ook wel geregeld is een buffer die was gaan lopen(buffer underrun) toen heb ik me een plex 12/10/32 gekocht, toen zijn de problemen opgelost. Maar indien je werkelijk teveel aan’t draaien bent, bvb photoshoppe, quake 3, en nog aandere zooi, dan kan je cd nog steeds mislukker
burnproof of niet, maar in de meeste gevallen werkt dit systeempje wel goed, maaar ook weer niet te veel opzetten tijdens het burnen :wink:

BURNproof werkt zekers wel! Ik heb al eens een paar keer gehad dat me sys door een netwerkfout een blue-screen kreeg en toen ook kapte met fikken en dat ik na die b-s verwijderd te hebben (handeling=Esc) zag dat me 1210 gewoon weer verder ging met fikken en de cd deed het ook gewoon! Ook was de inhoud hetzelfde!!
Hoe dat zit met on-the-fly heb ik nog nie echt aan de lijve ontvangen aangezien ik 1:1 alleen nog maar met CCD heb gedaan en die geen on-the-fly ondersteund!! :frowning:

burnproof rulez dus echt wel !!!
en on the fly ligt ook aan je source cd als die ook maar iets vies is ofzo kan je al een buffer underrun krijgen met burn proof…
maar ik dacht dus dat burnproef gewoon stopt met writen, en als de buffer weer vol is weer verder gaat…en dus niet de write snelheid aanpast…tenminste ik heb van die cd’s die slecht lezen (hele oude van 8 jaar terug) en daar knippert m’n burn lampje alleen maar. dus aan-uit-aan-uit…maar de cd’s wekren perfect.
en mattel heeft gelijk, ze kunnen alsnog mislukken op de een of andere manier.

Tsja burnproof op zich is natuurlijk niet slecht, maar volgens mij is het toch nog altijd beter om te vermijden dat je die burnproof nodig hebt. Want als je writer gewoon stopt met writen om z’n buffer terug te vullen, wat heb je dan aan een 12 of 16X writer? Uiteindelijk ga je er dan toch langer over doen om de cd te schrijven? Ik brand m’n cd’tjes on the fly op 12X zonder buffer underruns en zonder burnproof.
Zoals ik al zei, als je systeem goed geconfigureerd is, dan heb je die burnproof helemaal niet nodig.

burn proof is leuk, maar als je een traag systeem hebt kun je misschien toch beter een 8x brander kopen met voldoende buffer ipv een 12 x, aangzien je anders toch nooit de 12x haalt.

BurnProof is een goede technologie.
Als je een stevig systeem hebt en je wilt on the fly branden dan moet je (met IDE) toch niet al te vreemde dingen doen op je PC anders bestaat er toch wel zeker een grote kans dat er een buffer underrun ontstaat. Kijk je kunt natuurlijk zeggen dan moet je die rare dingen niet doen en dan heb je geen Burn Proof nodig, tuurlijk, maar met BP hoef je er geen dingen meer voor te laten.

Het grootste voordeel vind ik dan toch dat als de buffer leegraakt omdat je in een keer een zware bewerking moet doen of dat er een lastige plek op de CD staat waar de CD-ROM moeite mee heeft, de CD niet verknald is.

Met SCSI is de kans op Buffer Underruns stukken kleiner, maar het is gewoon een fijne gedachte dat er BP is en dat ik me geen zorgen hoef te maken over waar ik mee bezig ben. Ik kan gewoon doen wat ik wil en de CD komt er wel een keer uitgegooid. Het is meer een soort vangnet, voor je gevoel, dat je je geen zorgen hoeft te maken over die CD, het komt allemaal wel goed. Deze gemoedsrust is me wel wat waard. (sommige mensen hebben meerdere systemen voor de verschillende doeleinden, speciale Brand PC, games PC en soms nog een paar…, ik doe het keurig met 1 systeem).

Maar BP is ook weer niet een garantie dat het nooit meer fout kan gaan. Als je computer crasht of je gebruikt een programma dat geen BP ondersteund ben je je CD alsnog kwijt.

En BP hoeft ook weer helemaal niet duur te zijn. Als ik kijk dat de LiteOn branders met burn proof en 12 speed nog maar rond de 500 piek kosten, dan maakt het allemaal ook niet meer uit. Waarom zou je het dan niet kopen, al was het alleen maar voor je eigen gemoedsrust…

Ik kocht laatst op de PC Discount een Liteon 12-10-32 met burnproof voor maar 350 piek. Geen gez…k met firmware die SD2 niet ondersteunt gewoon 12x on the fly fikken. Ik heb altijd gezegd geen IDE spelers meer te gebruiken en het bij SCSI te houden, maar het valt dus niet tegen. Intern is het gewoon een Sanyo gelijk aan de Plextor 12/10/32 Burnproof. Gewoon kopen dus !!

BP r0xt :slight_smile:

Het enige nadeel is dat alle l4merz nu ook zonder probs fikken (m’n hele klas dus)
Eerst allemaal “waarom loopt de brander vast??”
Maar och, het is wel vooruitgang :slight_smile:

Ik hen zelf een Plextor 12/10/32 SCSI met burnproof en het is erg heeeeeeel fijn!. Ok met SCSI op een (redelijk) snel systeem is die Burnproof niet echt een noodzakelijke, maar als je je pc veelvuldig gebruikt met zware appes is het heel erg fijn.

Gewoon alles tegelijk onder het branden: bestanden kopieren, Coreldrawwen, printen, scannen, en internetten… je merkt het gewoon niet dat ding fikt gewoon door!

En het is een oplossing voor mensen die dat )(&&(IDE nemen:) die kunnen nu ook cd’s branden en tegelijkertijd op de startknop duwen…

Ik vind het een fijne en goede ontwikkeling en ik denk dat het over een tijdje heel gewoon is dat writers dit aan boord hebben… dit zal na verloop van tijd een standaard item op alle branders worden…

ik heb die plextor 12/10/32A. werkt perfect.

Gamen en fikken tegelijk zonder foute cd’s.
Werkt ook goed als je bron cd kut is.

suc6 met je keuze

ik kijk al uit naar de nieuwe burners met vernieuwde burnproof technologie

jaaa nog ff wachten op de plex 24x met BP…
als die in SCSI uitkomt tenminste anders hoef ik `m nie

Heb dus die 1210A dus geen SCSI maar neem volgende keer wel een SCSI fikker! Nu als ik aan het fikken ben kan ik idd wel van alles doen, cd verknal je immers toch nie, maar dat wat je xtra doet gaat wel traag! :frowning:
Das dus minder!
Daarom volgende keer een SCSI!!!
:stuck_out_tongue:

Dat is 1 van de grootste nadelen van IDE: het vreet je CPU capaciteit! Ik wil ook geen IDE meer eigenlijk. Alhoewel ik het wel nog zie gebeuren dat er geen of bijna geen SCSI cdwriters te koop zullen zijn.
Tja… wat het dan wordt? Toch maar toegeven aan IDE? Firewire? Ik weet het niet…

Originally posted by Dee-ehn
Dat is 1 van de grootste nadelen van IDE: het vreet je CPU capaciteit! Ik wil ook geen IDE meer eigenlijk. Alhoewel ik het wel nog zie gebeuren dat er geen of bijna geen SCSI cdwriters te koop zullen zijn.
Tja… wat het dan wordt? Toch maar toegeven aan IDE? Firewire? Ik weet het niet…

Jij dus ook last van!?
Als ik lekker aan het bakken ben op 12x dan wil die muis bijna nie naar voren!! :frowning:
Eigenlijk moet je het zo kunnen regelen dat je writer maar een deel v/d cpu kracht mag gebruiken! En een deel van je RAM power! Zeg maar zo van hij mag 600mhz gebruiken en 128mb RAM!! Dan blijft er nog meer dan genoeg over om wat anders te doen! (uiteraard is dit maar een vb ivm verschillende pc’s)

:smiley:

Ik testte een 12x IDE writer op een Duron 800 sys met 128MB intern… VRESELIJK!!! Egg je kon idd bijna nix meer onder het writen…

Tja… IDE moet nog veel inhalen willen ze ooit enigzins vergelijkbaar met SCSI worden… het enige wat beter aan IDE is is de prijs en de beschikbaarheid…

Die prijs is het em wat het doet dan ja! :wink:
Maar achteraf had ik toch liever fl. 150,- meer uitgegeven voor een SCSI uitvoering hoewel ik dan ook nog een xtra kaartje had moeten kopen! Niet dat ik klaag over me 1210A hoor, het is zeker wel een goed ding, alleen dat ik dan af & toe 7 minuutjes lang nie zoveel tegelijk kan doen is jammer! :stuck_out_tongue:
Hoewel Inetten erbij wel weer aardig gaat!
Meestal ga ik gewoon ff douchen ofzo! Of ff psx ofzo gamen! hehe! :wink: