Warmte vraagje

vbimport

Ik heb gisteren eindelijk na 3maanden wachten mijn digidoc 5 ontvangen met de post.

Hierop kan ik 8 ventilatoren en 8 temperatuurvoelers mee besturen.

Ik heb op elk van mijn 4 harddisk een voeler gelegd en nu zou ik graag weten wat is een normale temp. voor een harddisk zodat ik weet wanneer mijn 3 harddiskkoelers moeten aanspringen?

Ook zou ik graag weten waar de beste plaatsen zijn om de resterende voelers te monteren.
Ik heb een chieftec maxi tower met 1cdrom, 1dvd, 1dvdr en 2cdrw met 3 grote ventilatoren vooraan die naar binnen blazen, 1 grote aan de zijkant die naar binnen blaast en achteraan 2 grote die naar buiten blazen.

thanx

Originally posted by snowie
[B]Ik heb gisteren eindelijk na 3maanden wachten mijn digidoc 5 ontvangen met de post.

Hierop kan ik 8 ventilatoren en 8 temperatuurvoelers mee besturen.

Ik heb op elk van mijn 4 harddisk een voeler gelegd en nu zou ik graag weten wat is een normale temp. voor een harddisk zodat ik weet wanneer mijn 3 harddiskkoelers moeten aanspringen?

Ook zou ik graag weten waar de beste plaatsen zijn om de resterende voelers te monteren.
Ik heb een chieftec maxi tower met 1cdrom, 1dvd, 1dvdr en 2cdrw met 3 grote ventilatoren vooraan die naar binnen blazen, 1 grote aan de zijkant die naar binnen blaast en achteraan 2 grote die naar buiten blazen.

thanx [/B]

ide harddisks moeten niet meer worden dan zo’n 35 a 40 graden celcius. scsi harddisk worden een stuk warmer.

de resterende voelers het beste natuurliijk zo dicht mogelijk bij een warmtebron , chipset moderbord bijvoorbeeld.

waar kan ik die dingen bestellen?

Originally posted by tomclaes
waar kan ik die dingen bestellen?

hier heb ik hem gekocht: http://www.wallabie.com/main/home_news.asp

en dit is em:
http://www.windowsquest.com/digidoc5review.htm

Het zijn IDE schijven, kzal hem instellen dat ze bij 40° aanspringen.

Kzal me er vant weekend eens mee bezig houden waar ik de rest van de voelers zal plaatsen.

Bedankt voor de reply:)