Wake up on Lan (WOL)

vbimport

Wie kan mij vertellen welke software gebruik kan maken van deze functionaliteit. WOL is tegenwoordig steeds meer standaard op de zowel de moederborden als de netwerkaarten, maar ik heb begrepen dat er een speciaal pakketje moet worden verstuurd om het systeem ook daadwerkelijk te activeren. Welk software pakketje kan dat en heeft iemand al eens met deze functionaliteit gewerkt?

Bedankt,

Dude, als je wol netwerkkaarten koopt dan zit die software erbij!
Je kunt als je 2 pc’s met zulke kaarten hebt vanaf de ene pc de andere pc via het netwerk laten opstarten!

BIj de meeste moederborden krijg je een cd met drivers. Hier staat ook meestal een progje op waarmee je andere (of juist jouw eigen) pc met WOL kan beheren. Het vereist een klein client prgrammaatje. Wel leuk als je systeembeheerder bent en je een x aantal pc’s met hetzelfde moederbord hebt , dan kun je ze weer aanschakelen via het Mac adres. Of uitschakelen , of overnemen. Op Asus moederborden zit het programma er bij.

Verder kun je even kijken op de website van 3com of ze er daar een programmaatje voor hebben.

Bedankt voor de reakties. Het meest eenvoudige probleem heb ik inmiddels op kunnen lossen, zowaar m.b.v. MS. Zie hieronder een stukje van een knowledgebase artikel. Ik weet het is in het Engels maar ja… Dit werkt inderdaad perfect. Als het systeem in standby staat kan je met elke andere pc je systeem weer wakker laten worden d.m.v. bijvoorbeeld het openen van een bestaande netwerk share.

The Windows 2000 WakeOnLAN feature can be enabled or disabled on a network adapter. It is a completely on or completely off binary feature. If the network adapter supports power management, WakeOnLAN can be enabled on the Power Management tab in the network adapter properties by clicking to select the Allow this device to bring the computer out of standby check box. When enabled, all network adapter programmed packet patterns wake up the computer. When disabled, no packet patterns wake up the computer.

With the following fix in place and a registry change, WakeOnLAN can be enabled only for “magic” packet patterns.

To enable the WakeOnLAN feature for all patterns, select the check the box that enables WakeOnLAN, the same as before.

To enable WakeOnLAN only on magic packet patterns, select the check the box that enables WakeOnLAN and alter the registry setting (by using the .inf file as described in the “Resolution” section) that narrows the patterns to just magic packet patterns.

If WakeOnLAN should be off, clear the check box.

Maar als er tijdens booten nou een pass moet worden ingevoerd, zoals bij mijn XP versie, hoe gaan we die invullen?! :confused: (vroeg het me zomaar af hoor! ;))

Overigens heb ik het nie nodig want mijn pc staat 24/7 aan! :wink:

Wat bedoel je met tijdens het booten? Het systeem staat toch in Standby. Je hoeft niet in te loggen om je netwerkverbindingen beschikbaar te hebben.

Werkt WOL alleen bij een sys dat standby staat dan? (nooit WOL gebruikt…)

Originally posted by Wookie
Werkt WOL alleen bij een sys dat standby staat dan? (nooit WOL gebruikt…)

Niet standbij maar de stekker moet wel in het stopcontact zitten! :slight_smile:

Originally posted by Sorcerer
[B]

Niet standbij maar de stekker moet wel in het stopcontact zitten! :slight_smile: [/B]

Dus als ik het goed begrijp kan de pc geheel opgestart worden als ie WOL aankan? Dus de pc staat helemaal uit… en dan wordt ie geactiveerd. (stekker zit erin!)

Dan zou je dus toch een ww moeten invoeren als je die optie geactiveerd hebt staan! :wink:

Originally posted by Wookie
[B]
Dus als ik het goed begrijp kan de pc geheel opgestart worden als ie WOL aankan? Dus de pc staat helemaal uit… en dan wordt ie geactiveerd. (stekker zit erin!)

Dan zou je dus toch een ww moeten invoeren als je die optie geactiveerd hebt staan! :wink: [/B]

om helemaal de pc op te laten starten wel ja,
maar als je gedeelde drives hebt werken die al voordat je je wachtwoord invult.

Ik wil graag WOL installeren maar het wil allemaal niet zo lukken, zouden jullie mij kunnen helpen? ( ik ben geen computerster ).

Gr. Barn

Hai en welkom hier alvast namens mij,

Allereerst een aantal dingen. We hebben een searchfunctie en die kan je een eind op weg helpen. Dan is er nog Google. En die vind oa dit… En laatste, het beste wat je kunt doen is een nieuwe post maken als je een vraag hebt. Ik snap dat je je vraag stelt uiteraard in die post maar die is ook al weer een paar jaartjes oud. Niet dat je niet mag vragen in de post maar je krijgt een vraag in een vraag en dat kan wat verwarrend worden. Nu moetje wel oppassen of je geen crossposting plaatst maar daar is de searchfunctie goed voor. Voor de rest zou ik zeggen wacht even af en er komt vanzelf antwoord…meestal :smiley:

mzzl Dúnedain