Waarom?

vbimport

Waarom is mijn post over chello’s mailservere gesloten? En door wie?

zal wel een vergissinkje ofzo zijn geweest

Schiet jij dan zover uit met je muis en druk je dan op de muisknop?

Ik heb ook een probleempje met mijn chello mail. Ik kan mijn mail niet binnenhalen. Blijft maar vragen om mijn password. Zal wel binnenkort over zijn.

Btw, op de chello server staat ook dat er problemen zijn met de mailserver.

De volgende dag 8:00 AM

Goh, de server zal het wel weer doen,: Goh, nog steeds hetzelfde. Denken ze bij chello soms dat ze te maken hebben met werkelozen die hun mail wel even een dag of twee kunnen missen>? ( niet lullig bedoeld tegen werkelozen. Ik bedoel dus dat ik mijn mail nodig heb op de momenten die ik uitkies )

Tering zoori, kan je beter een hotmail accountje hebben.

gelukkig heb ik nog een paar email adresjes, maar kan de chello post niet ophalen en zit nu toch weer mooi tante post te spekken.

let op :
welkom bij chello ---->NOT

[b]
actuele storingen

Woensdag 21 juni 2000

14:30 (mail) De capaciteit van de mailserver is op dit moment bereikt, waardoor het niet of nauwelijks mogelijk is om mail te versturen. Als u mail probeert te versturen, krijgt u een foutmelding. Mail die op dit moment verstuurd wordt naar chello abonnees, zal door de zendende mailserver worden opgeslagen en periodiek worden aangeboden. Inmiddels is de extra diskcapaciteit ge-arriveerd en verwacht wordt dat dit voor het einde van de middag operationeel is, waardoor mail weer op de eigen server opgevangen kan worden en het versturen van mail weer mogelijk is. Het ophalen van mail is helaas nog steeds niet mogelijk. Uiteraard blijven we u op de hoogte houden van de ontwikkelingen.

12:15 (mail) Doordat het ophalen van mail nog niet mogelijk is, is de maximale opslagcapaciteit van de mailserver bijna bereikt. In de loop van de middag zal er extra capaciteit bijgeplaatst worden, om zo alle mail op te vangen. Mocht het gebeuren dat de capaciteit eerder bereikt is, dan zal de zendende mailserver het mailtje periodiek blijven aanbieden, todat de mailserver van chello het mailtje accepteert. Door dit standaard mechanisme wordt de kans dat een mail retour afzender wordt gestuurd tot een minimum beperkt.

11:30 (mail) Helaas is er nog geen oplossing gevonden voor het mailserver probleem. Het versturen van mail is overigens wel mogelijk. Ook wordt mail die voor u bestemd is opgevangen, zodat u deze gewoon kunt ophalen zodra de problemen opgelost zijn. We blijven u op de hoogte houden.

08:10 (mail) Zoals u wellicht al gemerkt heeft, is het nog steeds niet mogelijk om mail op te halen. Vannacht zijn de hard- en software leveranciers ingeschakeld om samen met onze technici de problemen op te lossen. We houden u op de hoogte.

Dinsdag 20 juni 2000

16:10 (mail) Er is er een storing aan de mailserver, waardoor het ophalen van mail niet mogelijk is. Bij het ophalen krijgt u een time-out of de foutmelding: authentication services unavailable, wait a few minutes and try again . Onze technici zijn druk bezig om het probleem te verhelpen.

Zaterdag 17 juni 2000

15:00 (mail) Mail ophalen is weer mogelijk.

14:50 (mail) Op dit moment is er een storing aan de mailserver, waardoor het ophalen van mail niet mogelijk is. Bij het ophalen van uw mail krijgt u de foutmelding : ‘mail storage services unavailable, wait a few minutes and try again’. Er wordt aan gewerkt.

Vrijdag 16 juni 2000

(mail) Het probleem met de smtp-server is in de loop van de nacht opgelost.

Donderdag 15 juni 2000

(mail) 23:45 Als gevolg van de 2 storingen aan de mailserver van vandaag, waardoor tijdelijk veel mail opgeslagen werd die tijdens de storingen niet verwerkt kon worden, is er een onderbreking van de smtp-server, die op dit moment geen nieuwe berichten accepteert. Aan het probleem wordt gewerkt. Mail die tijdens deze onderbreking naar chello abonnees wordt verstuurd gaat niet verloren. De kans bestaat wel dat deze met enige vertraging aankomt. Onze excuses voor het ongemak.

(mail) 20:05 Het ophalen van mail is weer mogelijk.

(mail) 19:45 Door een storing is het op dit moment niet mogelijk om mail op te halen. Bij het ophalen van uw mail krijgt u de foutmelding : ‘mail storage services unavailable, wait a few minutes and try again’. Er wordt aan gewerkt.

(mail) 12:15 Sinds ongeveer 11:30 is het ophalen van mail weer mogelijk. Wegens de grotere hoeveelheden mail en het hogere aantal pop-sessies kan het ophalen van mail iets langer duren dan gebruikelijk.

(news) 10:30 De newsfeed werkt weer, artikelen komen weer binnen. Er is nog wel een achterstand in de artikelen maar dit wordt automatisch ingehaald.

(news) 09:30 Door een nog onbekende storing komen er geen nieuwe artikelen binnen op news.brabant.chello.nl en news.arnhem.chello.nl. Ook lokaal geposte artikelen verschijnen niet op de server, deze gaan niet verloren maar worden verwerkt zodra de storing verholpen is.

(mail) 09:00 Tijdens onderhoud aan de mailserver vanochtend om 05:00 is er een storing ontstaan, waardoor het ophalen van mail op dit moment niet mogelijk is. Bij het ophalen van uw mail krijgt u de foutmelding : ‘authentication services unavailable, wait a few minutes and try again’. Het versturen van mail is wel mogelijk. Aan het probleem wordt gewerkt.

Zondag 11 juni 2000

(mail) 16:15 Mail ophalen is weer mogelijk.

(mail) 15:30 Op dit moment is er een storing aan de mailserver, waardoor het ophalen van mail niet mogelijk is. Bij het ophalen van uw mail krijgt u de foutmelding : ‘mail storage services unavailable, wait a few minutes and try again’. Er wordt aan gewerkt.

Vrijdag 9 juni 2000

(mail/homepages/news) 10:45 De DoS aanval lijkt voorbij, waardoor alle services weer beschikbaar zijn.

(mail/homepages/news) 10:00 Door een DoS (denial of service) aanval die op dit moment plaatsvindt op ons serverfarm in Brabant zijn diverse servers ( mail-server, homepage servers en newsserver ) moeilijker of niet bereikbaar. Ook kan de verbinding naar Internet trager werken. We proberen de aanval af te stoppen. We houden u op de hoogte.

Donderdag 8 juni 2000

(news) Door een storing in de newsfeed kwamen er geen nieuwe artikelen binnen tussen gisteravond 19:00 en vanochtend 08:30. De artikelen die in die periode gepost zijn, zijn vanochtend verspreid naar andere newsservers. Onze excuses voor het ongemak.

Woensdag 7 juni 2000

(news) De newsfeed is sinds 6 juni weer volledig operationeel, zodat u alle nieuwsgroepen weer kunt gebruiken. Verder is er een limiet ingesteld van 2 gelijktijdige sessies per gebruiker om de stabiliteit van de servers te verhogen. Normaal gebruik van de newsserver komt hierdoor niet in gevaar. De komende tijd wordt actief bekeken of deze limiet eventueel verhoogd kan worden.

(mail) 13:10 Mail ophalen is weer mogelijk.

(mail) 12:25 Op dit moment is het niet mogelijk om uw mail op te halen. Er wordt aan gewerkt
[/b]

en dan nu ook belangrijk:
<BLOCKQUOTE><font size=“1” face=“Verdana, Arial”>code:</font><HR><pre>
werkzaamheden

Vanaf woensdag 21 juni 2000 tot en met vrijdag 23 juni 2000 vinden er werkzaamheden plaats aan het Com21 modemplatform in Apeldoorn. Dit gebeurt elke dag tussen 00:00 en 07:00. Tijdens deze uren zijn er signaalonderbrekingen mogelijk. Voor de werkzaamheden is het van belang dat u uw modem aan laat staan.

Vanaf dinsdag 6 juni 2000 tot en met vrijdag 9 juni 2000 worden in fases alle mailaccounts van chello gebruikers omgezet naar een nieuwe mailserver. Dit gebeurt elke dag tussen 03:00 en 06:00. Tijdens deze uren is het mogelijk dat u geen mail kunt ophalen of versturen. U hoeft niets aan uw instellingen te veranderen.