Waarom zit iedereen te zeiken over microsoft?

vbimport

Ik begrijp echt niet waarom mensen microsoft haten, word toch wakker, zonder microsoft hadden we nu echt niks!!

En wie betaalt nu voor de nieuwste windows versies?

HET IS GEWOON ONBEGRIJPELIJK , krijg je een gratis OS , zit je nog te zeiken.

Ik zelf zal microsoft supporten door een xbox te kopen :wink:

Waarom we zeiken over MS? Is dat niet duidelijk? Enkele standpunten:

-hun producten zijn nogal duur
-99% van de producten hebben ze niet zelf ontwikkeld maar gejat (dmv dure advocaten) van andere bedrijven etc
-de kwaliteit van de producten is erbarmelijk
-de support is vreselijk slecht
-ze proberen de markt met allerhande louche praktijken te domineren
-they make themselves look better (sorry ik kan het niet beter uitdrukken in nl) door anderen af te kraken
etc etc etc… need I say more?

ps gratis OS? Linux, dat is een gratis OS… voor MS ossen betaal je je blauw… en je hebt nog nix…

Originally posted by Dee-ehn
[B]Waarom we zeiken over MS? Is dat niet duidelijk? Enkele standpunten:

-99% van de producten hebben ze niet zelf ontwikkeld maar gejat (dmv dure advocaten) van andere bedrijven etc
-they make themselves look better (sorry ik kan het niet beter uitdrukken in nl) door anderen af te kraken

ps gratis OS? Linux, dat is een gratis OS… voor MS ossen betaal je je blauw… en je hebt nog nix… [/B]

volkomen mee eens, Onze bill verdient nog een slagroomtaart in zijn face
Wat de xbox betreft ik hoop dat hij als een volwaardig console gemaakt wordt en niet als een pc met consoleneigingen. Consolegamers willen cd/dvd in steken en spelen. Bij een pc is dat jammerlijk niet het geval

kijk, je hebt wel gelijk , maar wat ik probeer te zeggen is , dat minstens 80% van ons een illegale versie van microsoft op de computer heeft staan, maar soms zitten die gasten te zeiken dat windows waardeloos is en dat microsoft klote is.

daar erger ik me dus aan :frowning:

Tja ik werk ook 80% van de tijd met MS producten maar dat is enkel en alleen omdat er geen andere optie voor me is daar ik wel moet aangezien:

-voor mijn opleiding/werk alles MS based is (Delphi, Visual C++ etc etc)
-hardware fabrikanten het vaak vertikken om drivers voor andere OS’en dan windows te maken

ff over die X-Box…tsja word net een computer al die appartuur, maar wel mooie grapichs.
En neem nou Win ME, tsja spreekt voor zich :cool:
R O M M E L

hmm, waarom pak je nou de grote mislukking van microsoft?

kijk naar win 2000 pro, een super stabiel(mooi) OS!! :stuck_out_tongue:

Originally posted by QONNEXXION
[B]hmm, waarom pak je nou de grote mislukking van microsoft?

kijk naar win 2000 pro, een super stabiel(mooi) OS!! :stuck_out_tongue: [/B]

Binnen de Windows productlijn is 2000 een relatief goed OS, alhoewel het niet kan tippen aan anderen als het bijv op stabiliteit en consiquensiteit aankomt…

en dadelijk met dat .NET van microsoft kan je office ineens deels vanaf internet starten… Nou dan is de keus voor mij simpel Opzouten -> hoeveel mensen het ook gebruiken…

Je wordt gewoon geacht dat je een breedband verbinding thuis hebt liggen.

Linux dat roels zeker wel… Hiermee kan je tenminste hobbyen enzo zonder dat je al teveel geld kwijt bent. En aan de hoeveelheid applicaties van linux ligt het al zeker niet, want je krijgt er honderden bij je distro. Dat zie ik microsoft niet doen.

Moet jezelf maar eens nadenken over wat je met windows zou doen als je windows versie legaal was en voor de rest niets van legale software erbij had gekocht…!!!

1. Beetje pci sloten vullen door toch ondersteunde kaarten -> wat een uitdaging, je weet toch dat het werkt tenzij het hardware matig kapot is.
  2. Beetje surfen -> kan met elk OS
  3. tekstverwerking met notepad -> zit ook in elk OS wel zoiets

Wat kan je nou doen met Windows als je alleen het besturings-systeem hebt en voor de rest niets op je pc hebt wat illegaal is. Eigenlijk maar heel weinig…

Nou krijg je bij linux al zo gigantisch veel applicaties. Dat je niet eens voor een proggie het internet op moet, als je een beetje zoekt in je linux distro komt je er al vershillende tegen op het gebied dat je zoekt !!!

Als ze nou eens een doorontwikkelde versie op de markt brachten en niet om de 3maanden een hele nieuwe versie in de winkels kwakten waren we allemaal meegeholpen dacht ik zo.
Greetings all computers lovers.

:cool: :cool:

Ik heb totaal geen problemen met MS, Ik draai nog steeds op win98se en heb (bijna) nooit vastlopers…

En dat dure van Windows komt alleen maar omdat honderden mensen een hele lange tij aan zo’n bureautje zitten te prutsen aan de source…

En die programeurs zijn niet goedkoop, dus…
OK, het mag wel wat goedkoper, maar zonder de ideeën van Microsoft waren we nu niet veel verder dan het saaie zwarte dos scherm met Prince of Persia erop…

nah ik heb nix tegen microsoft. Enkel omdat ik mij geen comment kan veroorloven. Ik kan wel brullen dat het niet deugd enzo. Maar als de ander dan simpel vraagt:’‘Welk OS gebruik je?’’
Dan moet ik (schoorvoetend) toegeven dat het Windows98SE is. En ben ik dus heel hard uitgeluld. Dus bij deze:

Hulde aan microsoft die het ow zo gemakkelijk heeft gemaakt om te putteren…

Originally posted by phrozeman
OK, het mag wel wat goedkoper, maar zonder de ideeën van Microsoft waren we nu niet veel verder dan het saaie zwarte dos scherm met Prince of Persia erop…

Was P. of P. niet voor de C64??? DAT waren pas tijden, die C64. Hing ver voor op de PC: kleurengraphics, cool geluid, prachtige spelletjes. Dat ding was eens NIET van M$, en wat waren de resultaten? Geen vastlopers, geen opstarttijd, geen gezeiks als je hem gewoon met de knop uitzette, lekker veel piracy(toen al:)). HEEL VEEL voordelen zonder die kutM$ dus.

Kan ook niet anders zeggen dat ik zeer tevreden ben met Microsoft.

Heb zo’n beetje alle besturingssystemen van ze gehad en nooit echt grote problemen ermee gehad.

voor de meeste mensen is windows wel goed. Maar als het op performance aankomt dan niet. De meeste mensen bouwen geen servers, en als zij deze bouwen komen ze snel het verschil tussen windows en andere Unix OSen tegen. Ik zelf heb niets tegen microsoft voor de thuisgebruiker en voor tekstverwerker op een bedrijf of zoiets dergelijks. Deze conclusie (dat microsoft sux) is volgens mij ook de wereld ingekomen doordat er mensen zijn die grote systemen bouwen en weten wat de verschillende OSsen doen en zijn en hebben de meeste toch voor een Unix os gekozen dan voor microsoft. Het kan ook niet uitblijven dat een Unix OS beter is als microsoft omdat het al veel verder is uitontwikkeld.

Originally posted by R0bby

Was P. of P. niet voor de C64??? DAT waren pas tijden, die C64. Hing ver voor op de PC: kleurengraphics, cool geluid, prachtige spelletjes. Dat ding was eens NIET van M$, en wat waren de resultaten? Geen vastlopers, geen opstarttijd, geen gezeiks als je hem gewoon met de knop uitzette, lekker veel piracy(toen al:)). HEEL VEEL voordelen zonder die kutM$ dus.

Prince of Persia was ook voor op de PC hoor. Maar die C64 rulez, dat ding heb ik ook gehad, en dat kopieëren ging ook makkelijk :slight_smile: dat waren nog eens tijden. Had ook een mooi apparaatje voor de schuifjes, dan maakte je er een gaatje in, en er kon dubbel zo veel op, vet handig man!

werk bijna constant met microshit en persoonlijk vind ik het leuk op vanalles commentaar te geven. Ik geef vooral kritiek op dingen waarvan ik iets weet/ken dus vind ik het logisch dat ik commentaar geef. Zo word er nog wat aan verbeterd

Windows is als air-conditioning, als je de vensters opend werkt het niet meer.:wink:

ps gratis OS? Linux, dat is een gratis OS… voor MS ossen betaal je je blauw… en je hebt nog nix…

Jawel, een blauw scherm ;):D:D

[B]Waarom we zeiken over MS? Is dat niet duidelijk? Enkele standpunten:

ps gratis OS? Linux, dat is een gratis OS… voor MS ossen betaal je je blauw… en je hebt nog nix… [/B]

1. So what? Mogen ze zelf weten, t is hun eigen product. Als jij t niet wilt kopen, niemand veplicht je…
  2. Ja so what? Beter goed gejat dan zelf… en bovendien hebben ze t niet gejat, maar nemen ze bedrijven over die kennis in huis hebben. Een normale fusie cq overname. Gebeurd dagelijk door duizenden bedrijven, nix mis mee.
  3. Kwaliteit slecht? Ja en… gebruik je t toch niet? Niemand verplicht je. Bovendien werken de meeste programma’s echt PRIMA. Net nog mijn kleine broertje zien MSN’en en netmeeten met de webcam met de vriendinnetjes uit de klas… met 3 muisklikken. Prima programma’s.
  4. Slechte support??? Heb er niet zoveel ervaring mee, maar volgens mij heeft MS in ieder land support centers zitten… ik denk dat ze wel degelijk klant vriendelijk zijn. Mag ook wel want je betaald er voor… (teveel?? koop je t niet… gebruik dan linux ofzo)
  5. Domineren? Oh zou jij niet doen als je een bedrijf had met de groote als MS. Tuurlijk zou je zoveel mogelijk samenwerken en overnemen en alles om je producten zoveel mogelijk te verkopen. Handelen noemen ze dat.
  6. Anderen afkraken? Je bedoelt linux? Doen ze ook maar heel beperkt hoor. Alleen wat mensen van MS hebben dat gezegd op persoonlijk titel. Nix mis mee… Kom op, stel je wilt een CD branden op 1 lege pc. Wat zet je erop, windows of linux? Precies… linux sucks gewoon in die zaken.

Trouwens heb ik nix tegen linux. Is echt het BESTE os voor netwerk ed. Maar niet voor end-user.

MS is prima!

ben je er niet mee eens? Stel je dan de vraag: gebruik ik linux? Antwoord nee --> niet zeuren dan.

Oh en als je zegt ‘ja ik moet t wel gebruiken, want op linux heb je dit en dit niet’ --> precies mijn punt. MS roels gewoon. Zonder MS had je dat niet dus. Als jij t beter kan, of iemand anders voor mij part, waarom is er dan bv geen ander OS, of een versie voor bv linux…

Mijn aandelen zijn gezakt.
Klote Microsoft