Waarom is de politie dan zo slecht?

vbimport

Hallo,

Nu ik weer terug ben uit het hoge noorden (naar de noordkaap geweest) ben ik toch eens benieuwd of diegenen die de politie dan per definitie kut vinden dat ook kunnen beargumenteren.

Ik ben moet ik zeggen blij dat er politie is. Ik kan niet voorzien hoe de samenleving zich zou ontwikkelen zonder politie, maar ik denk dat dat een negatieve ontwikkeling zou zijn.

Dus, alle antigezag, c.q, anarchisten, leg maar eens uit waarom de politie dan wel zo slecht is. Een laatste opmerking, kom niet aan met ‘ja, en ik kreeg een bekeuring omdat ik drie km/u te hard reed’, want dan zeg je het zelf al: je reed te hard.

Ik ben het wel met je mening eens dat er gezag moet zijn, en dat als dat er niet was de samenleving in elkaar zou storten. Daarom vind ik politie ook niet KUT zoals je dat noemt, maar de meeste regels in Nederland vind ik slecht geregeld.

1. Ik Rij op een weg en er is alcohol controle!
    -Je stopt keurig netjes en blaast in dat apparaat. Alles loopt perfect. Op de achterbank heb je een sporttas liggen vol met baretta’s en walter ppk’s. De politie ziet dat en laat je door rijden omdat ze je op dit niet mogen pakken omdat ze met alcohol controle bezig zijn. (gewoon dom geregeld, maar dit is in de realiteit echt waar. Ik ken namelijk een agent die dit mee heeft gemaakt en diegene wel heeft gearesteerd, en deze is gelijk weer vrij gelaten.)

2. Iemand heeft een coffeeshop en verkoopt wiet enz.
    -Je mag wiet niet legaal verbouwen (dus de coffeeshop
    verkrijgt zijn wiet illegaal via een vage handelaar die er rotzooi in kan doen)
    -Verkopen van wiet mag wel
    -Het oproken mag ook weer niet (LET OP!!! Wordt gedoogd maar volgens wet mag dit niet)

De meeste mensen denken dat de agenten fout zijn. Dit is uiteraard niet waar. De agent kan er evenveel aan doen als jezelf. Dus schuiven ze het de agenten op hun schoot omdat zij direct in contact komen met burgers en de wet niet. Eigenlijk vind ik de wet in Nederland slecht geregeld. Ik zeg eerlijk dat ik het in Amerika beter vind geregeld alleen veel harder dan in Nederland. Alleen dit komt omdat het land veel groter is dan ons landje. Mijn mening is gewoon dat iedereen zelf moet zorgen dat hij/zij verzekerd is en dat alles goed geregeld is. Zo ontstaan er nooit wachtrijen in ziekenhuizen enz. Hierdoor ontstaat er wel armoede op straat, maar ontken niet dat er in Nederland geen armoede is! In Nederland stikt het ook van de armoede alleen geeft de staat die mensen een uitkering en met dat beetje geld huren ze een huisje en eten ze wat, maar de armoede is er wel alleen niet openbaar!

Het enige wat er aan de politie kut is is dat er geen lijn in hun werk zit. Hiermee wil ik zeggen dat de ene agent voor iets een bekeuring geeft en de andere voor hetzelfde geval niet.

geef jullie mening hier is over (interessant onderwerp trouwens)

Op deze vraag heb ik eigenlijk een tweeledige reactie. Enerzijds heb je volkomen gelijk dat de politie er moet zijn. Er zijn regels en die moeten nageleefd worden. Er moet controle zijn, er moet gezag zijn. Daarvoor is de politie ook in het leven geroepen.

Anderzijds moeten we wel onder ogen zien dat het steeds vaker gebeurt dat agenten en niet alleen agenten, maar eigenlijk alle gezagsdragers, steeds vaker misbruik maken van hun macht. Dit kan gewoon niet ontkend worden. Het is zoals je zegt niet terecht dat mensen de arm der wet negatieve kritiek geven omdat ze een bekeuring krijgen of wat dan ook, voor een gegronde reden. Maar ook ik heb reeds ondervonden dat deze mensen soms met willekeur optreden. Dat ze discrimineren of onterecht handelen. Om een voorbeeldje te geven :

We gingen es naar Damme en het was er ontzettend druk. De enige stadsparking was volzet. Er stonden auto’s op de stoep, op de rijbaan, op de verhoogde bermen, tot midden in de stad stonden ze verkeerd geparkeerd. Wij konden niet anders dan ons ook onreglementair parkeren, maar wij kozen voor de meest veilige oplossing : in een vak voor bussen. Er waren meer dan tien plaatsen vrij voor autobussen en het was al na drieën. Bovendien was het nog geen hoogseizoen, dus plaats afnemen van de bussen zouden we alvast niet doen. We hadden ook gedacht dat we op die manier niemand zouden hinderen en dat dit voor iedereen veilig zou zijn. Op het trottoir, op de berm, de baan of in de stad zouden we het verkeer hinderen. Maar wat dacht je : toen we na amper een uur terug keerden zat er een bon onder de ruitenwissers. Op zich aanvaardden we dit, omdat we tenslotte de wet overtreden hadden. Maar hier komt het onrechtvaardige : de auto’s op het trottoir, de berm en de rijbaan hadden GEEN bekeuring gekregen !! Neemt u mij niet kwalijk, maar dit is je reinste willekeur en discriminatie. We hebben als beleefde mensen de boete betaald, maar dit getuigt absoluut niet van correct handelen in naam van de wet.

Dit is een anecdote die je vast helpt te begrijpen hoe mensen soms gefrustreerd kunnen geraken door de arm der wet.

Originally posted by Lady
[B]

We gingen es naar Damme en het was er ontzettend druk. De enige stadsparking was volzet. Er stonden auto’s op de stoep, op de rijbaan, op de verhoogde bermen, tot midden in de stad stonden ze verkeerd geparkeerd. Wij konden niet anders dan ons ook onreglementair parkeren, maar wij kozen voor de meest veilige oplossing : in een vak voor bussen. Er waren meer dan tien plaatsen vrij voor autobussen en het was al na drieën. Bovendien was het nog geen hoogseizoen, dus plaats afnemen van de bussen zouden we alvast niet doen. We hadden ook gedacht dat we op die manier niemand zouden hinderen en dat dit voor iedereen veilig zou zijn. Op het trottoir, op de berm, de baan of in de stad zouden we het verkeer hinderen. Maar wat dacht je : toen we na amper een uur terug keerden zat er een bon onder de ruitenwissers. Op zich aanvaardden we dit, omdat we tenslotte de wet overtreden hadden. Maar hier komt het onrechtvaardige : de auto’s op het trottoir, de berm en de rijbaan hadden GEEN bekeuring gekregen !! Neemt u mij niet kwalijk, maar dit is je reinste willekeur en discriminatie. We hebben als beleefde mensen de boete betaald, maar dit getuigt absoluut niet van correct handelen in naam van de wet.

Dit is een anecdote die je vast helpt te begrijpen hoe mensen soms gefrustreerd kunnen geraken door de arm der wet. [/B]
Dat is gewoon dom, je gaat je auto toch niet op een plaats gereserveerd voor bussen neerzetten.Een stoep of een berm is uitstekend geschikt om te parkeren, je hinderd dan niemand.Die agent dacht gewoon “Nou is er berm en trottoir genoeg, gaat die gast op een vak voor bussen staan” Jah dan heb je er een te pakken.

mzzl

Dat is natuurlijk kul Brinta.

Op een troittoir hinder je de voetgangers, op een busvlak voor tien bussen na drieen buiten het hoogseizoen niet.

Originally posted by The Sorcerer
[B]Dat is natuurlijk kul Brinta.

Op een troittoir hinder je de voetgangers, op een busvlak voor tien bussen na drieen buiten het hoogseizoen niet.

[/B]
Misschien wel ja, maar als het ergens heel erg druk is en er is geen plaats om op reguliere plekken te parkeren dan wordt het meestal gedoogd om bijv. in een berm te gaan staan of op een trottoir.

Die agent denkt echt niet van goh, het is hoogseizoen dus die busvlakken kunnen mooi als parkeerplaats dienen.Nee die denk, als daar dadelijk een bus moet staan kan dat niet.

Een bon is altijd shit, maar om dan gelijk te denken dat een agent dit uit willekeur doet of om te discrimineren dan ben je toch een raar bezig.

cops zijn cool hier in nederland teminste wel… Ze voeren of proberen in iedergeval hun werk naar behoren uit tevoeren. Als je dan van die fucked up regels hebt zoals drcrash aangeeft kunnen zij ook nix aan doen…

Maar ik was op vakantie in roemnie das wel ff wat anders… De politie daar is wel ff echt hardcore… Ze hebben zon mentaliteit van " Ik ben de man want ik kan ben een cop ". Ze staan ook altijd met zn vijfen 3 militairen met Ak-47`s ofzo. En 2 cops… En ook nog eens zo corrupt als de pest… Ze zien jouw als toerist in je auto rijden… Wordt je meteen aan de kant gezet… Zoeken ze netzolang todat ze wat hebben gevonden… Dan moet je dus een vette boete betalen of hun 50 dm geven… Allemaal dat soort dingen ze passen de wet aan hoet het hun uitkomt… Nee geef mij dan maar NL.

Hmmz dat er politie is dat vind ik goed, maar ik vind vaak dat ze zich met de verkeerde dingen bezig houden. Zo hebben wij er eentje die op de motor bij ons in de buurt rondkneurt en bekeuringen uitschrijft voor allerhande kinderachtige dingen (huisvrouwen met een zak tomaten aan het stuur enzow)…

Ik heb het vaak genoeg gezien dat de politie ziet dat het een of andere figuur door 10 van die tuigventjes wordt afgetuigd en dat ze uit angs voor hun eigen hachje de benen nemen…

Ook is idd de efficiency bij de politie erg laag. Soms staan ze op de ene plek met 25 man te kletsen terwijl op een andere plaats de situatie niet in de hand gehouden kan worden door een tekort aan agenten.

Ik zeg niet dat het schuld is van de agenten (meestal niet) maartoch… het gehele politieapparaat in dit land werkt niet zoals het zou moeten (althans in mijn ogen…)

uit de verhalen wat ik hoor en wat ik ook wel eens
zelf meemaak, heb ik de laatste tijd nog meer respect
gekregen voor de criminelen dan voor politieagenten.

politiemensen zijn ambtenaren (do I need to say more ?)

Originally posted by xian
[B]uit de verhalen wat ik hoor en wat ik ook wel eens
zelf meemaak, heb ik de laatste tijd nog meer respect
gekregen voor de criminelen dan voor politieagenten.

politiemensen zijn ambtenaren (do I need to say more ?)
[/B]

Waarom dan meer respect voor de criminelen? Omdat zij dingen doen die de politie niet in de hand kan houden? Omdat zij (zoals met die zeeuw) vaak het zogenaamde slachtoffer zijn?

Sorry maar wat je daar zegt vind ik echt een domme opmerking. Door criminelen is er politie nodig. Zeg nou zelf, wat verwacht je nou als de politie dan maar wordt opgeheven? Dat de criminelen dan denken van ‘Och, nu is er ook geen hol meer aan, laten wij ook maar stoppen.’.

Dat is idd hetzelfde als je fiets niet op slot zetten in de hoop dat ze het te makkelijk vinden om een open fiets te jatten en dus laten staan.

Edit:

Maar ff een ander verhaal:
De coppers hier nemen de wet voor zichzelf ook voor lief hoor.
Neem de buurman van mijn vriendin nou bijvoorbeeld.
Hij is van de parkeer politie.
Voordat ik verder ga zal ik ffies de situatie schetsen.

Huis                           Huis

Huis   p                      p  Huis
       p                      p
Huis   p                      p  Huis
       p p p p p p p p p p p p
Huis                            Huis
(van vriendin)             (met eigen P)

Huis                            Huis
(met eigen P)             (met eigen P)

De kleine p’s zijn paaltjes, de grote P’s zijn parkeerplaatsen

Aan het begin van de straat staan tien Parkeerplaatsen.

Volgens de wet mogen alleen de huizen met een Parkeerplaats voor de deur (oprit) hun auto voor de deur zetten, de rest dient de parkeer vakken aan het begin te gebruiken.

Meneer de parkeer agent denkt dat dit NIET voor hem geldt, en zet (ongeacht er plaats is op de Parkeervakken of niet) zijn busje voor zijn deur (=lees: voor de deur van mijn vriendin aangezien er paaltjes voor zijn deur staan)
De pest is: als haar ouders de auto er zelf hebben staan (voor de deur) dan gaat meneer uit zijn stekker want dan kan hij zijn bus niet kwijt.

Toen heeft ie tijdens zijn dienst gezien dat de vader van mijn vriendin iets moest afgeven, en zet met de gevarenlichten aan de auto langs een onderbroken gele streep (=niet parkeren, alleen laden/lossen… waar hij ook mee bezig was) en hij vraagt wat aan de persoon bij wie hij het pakje moest afleveren.
Tegen de tijd dat hij terug bij de auto kwam (30 sec) lag er al een bon onder de ruitenwisser geschreven door de buurman.

Dus heeft hij de bon onder zijn busje gelegd toen hij er weer stond met zijn busje (voor de deur).

En dat vondt meneer de parkeeragent niet zo leuk.

En dan denk je dat hij het geleerd heeft: NO WAY!

Mijn scooter staat bij mijn vriendin voor de deur.
Stapt die sukkel uit, en tilt mijn scooter aan de kant.
Omdat er een alarm op zit, ging die af en schrok hij zich de typhus.
Opzich wel leuk maar die lul laat wel mijn scooter uit zijn klauwen donderen en weigert te betalen voor de schade.
(ik heb zo’n Hyosung Rush, daar zijn de onderdelen nogal schaars en prijzig van).
En dat gaat allemaal maar door met die goser.

Originally posted by jojk
[B]

Waarom dan meer respect voor de criminelen? Omdat zij dingen doen die de politie niet in de hand kan houden? Omdat zij (zoals met die zeeuw) vaak het zogenaamde slachtoffer zijn?

Sorry maar wat je daar zegt vind ik echt een domme opmerking. Door criminelen is er politie nodig. Zeg nou zelf, wat verwacht je nou als de politie dan maar wordt opgeheven? Dat de criminelen dan denken van ‘Och, nu is er ook geen hol meer aan, laten wij ook maar stoppen.’. [/B]

ik heb niet gezegd dat we beter af zouden zijn zonder
politie, ik heb alleen gezegd dat de huidige politie
zwaar zuigt.
En ik heb meer respect voor criminelen dan voor wouten
omdat als zij iets jatten(bijv) ze dat uit eigen belang doen.
De politie plakt een bonnetje op je auto voor 2 sec te lang
parkeren om de dikke reet van netelenbos te vullen.
En daarbij is het ook nog zo dat de politie heel vaak
criminalteit uit zit te lokken.
En als er echt iets aan de hand is dan durven ze niet in
te grijpen, bijv. de rellen in den bosch daar liepen 2x zoveel
politie mensen als relschoppers over straat en het duurde
nog 3 dagen voordat ze de zooi een beetje rustig hadden.

Sorry maar wat je daar zegt vind ik echt een domme opmerking

dat is dan jouw mening.

ik heb niet gezegd dat we beter af zouden zijn zonder
politie, ik heb alleen gezegd dat de huidige politie
zwaar zuigt.
En ik heb meer respect voor criminelen dan voor wouten
omdat als zij iets jatten(bijv) ze dat uit eigen belang doen.
De politie plakt een bonnetje op je auto voor 2 sec te lang
parkeren om de dikke reet van netelenbos te vullen.
En daarbij is het ook nog zo dat de politie heel vaak
criminalteit uit zit te lokken.

Wil je zeggen dat criminelen uit eigenbelang jatten? Ja vast, ze stelen een videorecorder omdat ze films willen kijken… volgens mij gaat het voor de meeste criminelen toch om het geld, en niet om de goederen op zich. En over die auto, dat zei ik nou juist dat dat geen argumenten waren. ‘…voor 2 sec te lang…’ Misschien is het gemiereneuk, maar je staat er feitelijk gewoon te lang…

Misschien zoals bij voetbal lokt een grote politiemacht agressie uit, maar dat ligt dan meer aan de personen zelf.
a. Het verleden heeft nu eenmaal geleerd dat het nodig is… vroeger was het allemaal leuk en aardig, maar een paar zogenaamde supporters schijnt dit leuker te vinden.
b. Verder ontstaan rellen meer door relschoppers op zich dan door de ‘brandhaard’ zelf.

En als er echt iets aan de hand is dan durven ze niet in
te grijpen, bijv. de rellen in den bosch daar liepen 2x zoveel
politie mensen als relschoppers over straat en het duurde
nog 3 dagen voordat ze de zooi een beetje rustig hadden.

Wat wil jij dan, het enige wat ze hebben is een debiel gummiknuppeltje en een pistool wat ze incidentieel gebruiken. Denk jij dat je met je plastic schildje en gummiknuppeltje tegen een enorme menigste stenengooiende jongeren gaat invechten? Wat mij betreft hadden ze daar een groot geweer gepakt en alle relschoppers neergemaaid.

Wat me nog het meeste stoort is dat er vaak touristen zijn, die speciaal naar dat soort dingen komen omdat het leuk is. ‘Leuk, tegen de politie rellen, en dan zeiken als het voor ons in het nadeel afloopt’

dat is dan jouw mening.

zelfs jij hebt recht op mijn mening :wink:

Wat mij betreft hadden ze daar een groot geweer gepakt en alle relschoppers neergemaaid
In wat voor een maatschappij zouden we dan leven?

[B]
Wil je zeggen dat criminelen uit eigenbelang jatten? Ja vast, ze stelen een videorecorder omdat ze films willen kijken… volgens mij gaat het voor de meeste criminelen toch om het geld, en niet om de goederen op zich.

[/B]

dat is toch ook eigenbelang ? :confused:

Originally posted by xian
[B]

dat is toch ook eigenbelang ? :confused: [/B]

Hm, ik dacht dat je het anders bedoelde… Waarom denk je dat een politieman politieman is? Omdat pietje dat zegt? Nee, da’s ook eigenbelang

Hm, ik dacht dat je het anders bedoelde… Waarom denk je dat een politieman politieman is? Omdat pietje dat zegt? Nee, da’s ook eigenbelang

Dit is toch wel een extreem wazig antwoord…??

Iig ga ik qua mening toch met Xian mee hoor… 90% van het politiewerk zijn dingen die nergens op slaan en alleen ervoor te dienen de staatskas te spekken waardoor ze weer meer drempels in de weg kunnen leggen en flitspalen neer kunnen zetten…

Originally posted by Dee-ehn
90% van het politiewerk zijn dingen die nergens op

welke dingen dan?

[B]

welke dingen dan? [/B]

Wat denk je van het bekeuren van huisvrouwen omdat ze een zak tomaten aan het stuur hebben hangen? En het bekeuren van mensen omdat hun hond losloopt in een groot open terrein (waar verder geen kip te bekennen is en die hond nooit iemand kwaad zal doen)… etc etc etc

Op een plaats waar ze wel gewenst zijn zie je ze niet (neem nou station Heerlen… daar waar in het openbaar gedealt en gebruikt wordt… waar zijn ze dan??? NERGENS dus…)

Go D, Go D. :smiley:

Je hebt gelijk DN…
Een oud vrouwtje is bij ons bekeurd omdat de hond heeft gescheten op een honden uitlaat plaats maar geen zakje had om de stront op te ruimen.
DAAR HEBBEN ZE TOCH DIE OLO’ERS IN DIE STRONTKARRETJES VOOR???
Anders gaan die in de WW en betalen wij hun uitkering, laat ze er maar voor werken.