Waarom instellingen Clone?

vbimport

Ik heb een vraag over de instellingen van Clone. Ik weet waar ik ze allemaal voor moet gebruiken. Echter de enige vraag waar ik nog mee zit is, waarom moet je eigenlijk dingen aanvinken. Het zou toch veel makkelijker zijn om alles aan te vinken. Of clone zoals cdmate te maken, zodat alles aan werkt zonder zonder aanvinken (Uitgezonderd in cdmate de raw natuurlijk).Volgens mij kan dat geen kwaad en heb je altijd wel de juiste instelling erbij zitten ??????

Greetz Matrix
:eek:

Mijn ervaring is dat over het algemeen de instellingen niet zoveel uitmaken bij pc spellen, de verschillende instellingen kunnen het lezen alleen maar sneller maken. Daarentegen als je playstation spellen of audio cds met data gaat schrijven heb je wel andere instellingen nodig die je bij pc spellen meestal niet aandoet.

Ik vermoed dat het wat te maken heeft met de verscheidenheid aan beveiligingen; de ene is gebaseerd op slecht leesbare data, waarbij bijvoorbeeld nero afhaakt. CloneCD “skipt” dan die data (fast error correction) en gaat gewoon verder. Andere beveiligingen echter, ik geloof safedisk2, hebben op het begin van de cd een zone die slecht leesbaar is, maar WEL essentieel. Dus die moet dan wel nauwkeurig (=traag) ingelezen worden met “read retries”.
Stel nu, dat je alle instellingen aanvinkt: ofwel leest ie de cd dan niet goed in omdat data “geskipt”’ wordt, ofwel doet ie op elke bit van de cd die read retries, en dan ben je wel ff bezig om een cd in te lezen… :wink:

Daarom gebruik ik altijd clony coor de juiste instellingen; de cd wordt perfect ingelezen, op een voor die beveiliging zo hoog mogelijke snelheid. Bijvoorbeeld bij Fifa2002: die had ik ingelezen met m’n plextor40TS. In het begin gaat het heel erg traag, maar van het moment dat de eerste zone ingelezen was, gaat het veel sneller. Als bij die cd in clonecd alles was aangevinkt, dan zou heel de cd aan die trage ingelezen worden, en was m’n pc nu nog bezig :wink: