Waarom het niet altijd even gezellig is met een gekopieerde cd

Originally posted by Smart@$$
[B]
Dan loop jij flink achter…

Doe maar eens een search op Feurio…
Is een kwalitatief superproduct van Ahead (je kent ze wel, van Nero) speciaal voor het maken van Audio CD’s. [/B]

ik gebruik gewoon cdrwin/nero/mp3cdburner…nooit probs, dus ook geen reden om over te stappen:)

mp3cdburner is trouwens echt een goed proggie…veeeel opties, voor de geintresseerden: http://www.cdburner.com/

Voor muziek te rippen gebruik je toch gewoon Exact Audio Copy en the Lame Encoder met Razorlame als shell als je geen dos commands kent,om mp3 te coderen of decoderen…allebei freeware en zowat de beste proggies die je kan gebruiken voor dat soort dingen…

Originally posted by Smart@$$
[B]
Dan loop jij flink achter…

Doe maar eens een search op Feurio…
Is een kwalitatief superproduct van Ahead (je kent ze wel, van Nero) speciaal voor het maken van Audio CD’s. [/B]

Jens Fangmeier heeft voor Ahead gewerkt,maar is volledig op zichzelf…Er zijn wel geruchten dat ie teruggaat naar Ahead en dat ie zijn Feurio verkocht heeft aan hen…Naar’t schijnt wordt Fuerio in Nero 6 ingeplant…

Originally posted by Marsz-=FX
Dat belerende toontje staat me echt niet aan! Ik denk dat ik mijn steentje bijdraag, maar het houd voor mij een keer op.

ook hier volledig mee eens :slight_smile:

en wie zegt trouwens dat ik er nooit voor heb betaald, vroeger kocht ik AL me software (atari & commodore tijd) en zou het idd ook kopen wanneer ik daar m’n vak in heb gevonden zoals Marsz-=FX, maar dat is niet zo… ook het feit dat ik van atari 2600 -> c64 -> atari 512 -> atari falcon -> pc (waar ik nu nog steeds mee “speel”) en daarvoor handen met geld heb uitgegeven en nog niet zeker ben of ik altijd een pc’tje zal behouden, wie weet wordt het wel een MAC :wink:

Hoe dan ook, jammer van de topic, stelling was helemaal niet OF je software moet kopen, alleen maar wat je kunt verwachten wanneer je cracks gebruikt. Het tweetal hier slaan wel erg op hol :Z

Originally posted by SoulShower
Hoe dan ook, jammer van de topic, stelling was helemaal niet OF je software moet kopen, alleen maar wat je kunt verwachten wanneer je cracks gebruikt. Het tweetal hier slaan wel erg op hol :Z

Oh , dat doen dienaren van de wet ook wel hoor , daar zijn ze heus niet de enige in.

Er wordt dikwijls gewaarschuwd dat kopieen slecht zijn voor je spelers en dat hierin een serieus kwaliteitsverschil zit.
Op alle mogelijke manieren proberen mensen je er van af te houden om ook maar iets illegaals te doen op multimediagebied.

En … .dat lukt ze aardig … De grote fabrikanten verzinnen de meest vreemde beveiligingen en het wordt ons langzaam maar zeker in onze hersenpan gepoot dat je toch wel een heel erg verschrikkelijke loser bent als je kopieeen afspeelt !

Mijn visie ?

Min zal het NIET boeien als er geen software meer geschreven kan worden omdat het niet meer loont.
Het interesseert me niet hoeveel inkomsten de staat mist dankzij illegale handelingen.
Het kan me geen biet interesseren of stichting Brein , Buma ; of wat voor stichting dan ook die zich inzet illegaal gebruik van datadrages tegen te gaan , op de fles gaat.

1 ding heb ik wel als grootste stelregel :

Zolang het gratis is NIET KLAGEN !
Hondsdol wordt ik van newbies op lan (lees copy) parties die steen en been klagen dat hun illegaal verkregen gekraakte kopie van een of ander kutspel het niet doet. KOP DICHT ! Het kost je geen ruk dus doe maar wat extra moeite !

Kijk en daar … heren dienaren van de wet en andere mensen met aureooltjes … DAAR schuilt nu de kracht van het normale legaal verkregen produkt. Jij hebt WEL recht op ondersteuning. Jij heb dat produkt gekocht omdat je geholpen wilt worden in bange tijden. Daar schuilt jouw kracht.

My 2 Eurocents…

Originally posted by roadworker
Voor muziek te rippen gebruik je toch gewoon Exact Audio Copy en the Lame Encoder met Razorlame als shell als je geen dos commands kent,om mp3 te coderen of decoderen…allebei freeware en zowat de beste proggies die je kan gebruiken voor dat soort dingen…

jij mist volgens mij het hele punt van deze topic.

Maar ja, toch weer een beatles nummer erbij, deze versie had ik nog niet.
Het was John Lennon toch die het over een illegal copy had ??? :stuck_out_tongue:

Mr. Belvedere, goed standpunt!

Waarom zouden wij Microsoft betalen voor een product wat ze vaak zelf ook gejat (dus gekopieerd) hebben??? Ik zeg niet dat dit voor alle producten/producenten geldt, maar vaak geldt dit wel.

Over het gezeur van softwarehuizen die klagen over “misgelopen” winsten ben ik al helemaal niet te spreken. Er wordt blindelings vanuit gegaan dat ieder product wat gekopieerd is gekocht zou worden… FOUT!! Als wij allemaal geen Windows en Office konden kopieren, dan werkten we allemaal met Linux en Staroffice (wat trouwens best een erg mooi pakket is).

Dan even over het beroepsmatige gebruik… dan vind ik inderdaad dat je gewoon voor je software moet betalen. Je werkt immers met een programma (dienst) die zij voor je mogelijk maken, dat moet beloont worden. Dus als ik als bijv. programmeur commerciele programma’s schrijf in de Borland C++ builder ofzow, dan vind ik het een goede zaak om dit programma aan te schaffen.

Dan een derde item: spellen, films en muziek. Wel kopen of kopieren? Tja, dat moet je voor jezelf beslissen. Voor mij loont een spel kopieren zich eventueel wel (die euro wat die cd kost kan ik best missen) maar kopen zou ik het nooit. Meestal speel ik het toch niet dus niet rendabel. Heeft een softwarebedrijf/gamesproducent dan verlies op mij geleden? Welnee, eerder winst, want als ik mijn vrienden vertel dat spel X een leuk spel is, dan kopen zij het wellicht (zodat ze bijv ook op internet kunnen multiplayeren) wat het bedrijf weer geld in het laatje brengt!

Voor iedereen die zich nu vraagt of ik originele software heb: ja die heb ik! Het is niet bijzonder veel, maar toch heb ik officiele software. Office2k, CorelDraw9, Nero, Delphi 6 etc etc… allemaal origineeltjes!

Mjah, CDRwin rulez :slight_smile:
Dat nummer is coooooollllllllll :slight_smile:

En ik download voor mezelf ook gewoon bergen mp3 enzow, maar alleen om het te sparen… …vage reden, I know :smiley: Ik luister de hele dag door met winamp ook natuulijk, AUDIOcdz zijn alleen leuk voor op vakantie in de auto en die koop ik dan ook :slight_smile:

Deze thread hep ik hier al heel vaak voorbij zien komen, met wel of niet illegaal en al die ongein :slight_smile:

Misschien…:slight_smile:
Maar mijn punt is: waarom je zuur verdiende centen uitgeven aan een kutprogramma,gemaakt door kerels die es effe vlug wat geld uit je zakken willen kloppen,terwijl er voor die zaken dikwijls ook freeware te vinden is,die veel beter werkt…
Dan hoef je niets te kopen of te zooien met cracks en blijft je ook een hoop ellende bespaard als je gecrackt progje opeens moeilijk gaat doen…