Waar letten jullie op als je dvd films koopt?

vbimport

Ik heb nog maar een stuk of 10 films op dvd. Ik ben niet zo'n fanatieke verzamelaar.

Maar als ik een film koop , dan let ik altijd heel erg goed op wat deze dvd me allemaal biedt voor de prijs.

Zo zijn er dvd's bij de Free Record Shop die gewoon NIETS aan extra's bevatten. Alleen een menu met "Play movie" en "Select chapter" en that's it!
Op sommige zit zelfs de ondertiteling HARD CODED in de film en is dus niet uit te zetten.

Nu heb ik bijvoorbeeld Clerks gekocht voor 9 Euro. Hij bevat een beetje achtergrondinfo , en verder niks. Gewoon stereo geluid , niks dolby 5.1 of dts . Verder zit de nederlandse ondertiteling er hard coded in (soms best irritant).
Nu is dit een zwart-wit film gemaakt met een laag budget (Desalnietteplus goeie film !) en meer dan 9 Euro zou ik er dus ook niet voor uitgeven.

Een ander voorbeeld is Akira Special Edition. Complete remake , THX , Dolby 5.1 en een tweede dvd met veeeeeeel extra's en informatie. Maar deze kostte me dan ook eventjes $40.

Nu valt het mij op dat er nogal eens van die budget dvd's uitkomen die toch nogal duur zijn (Eurootje of 15/20) en niks aan extra bieden boven een videobandje.

En dan heb je nog het zogenaamde "import" verbod.

Bijvoorbeeld Jurassic Parc III komt in nederland NIET op dts uit , maar wel in engeland. Wasda nou voor onzin !? En dan heeft een toko als RoDisc ook nog eens gezeik met de dvd fabrikant omdat ze graag de film met DTS willen aanbieden aan hun klanten en dus de films uit engeland halen in plaats van nederland.

Of nog erger , je koopt een film en drie weken later komt er een special edition uit van diezelfde film met eventjes ongelofelijk veel extra's (Shrek).

Nog een paar van die titels hiero.

Als je je bij wwww.rodirect.nl aanmeldt voor de nieuwsbrief van Rodisc , dan krijg je eens in de zoveel tijd een mailtje waarin het personeel zelf de films reviewt. Ze schuwen hier niet om een film volledig af te kraken of de wanpraktijken van de uitgevers kenbaar te maken.

Dus , waar letten jullie op als je nu een film koopt ?

Import rechtstreeks uit USA, met bonusDVD’s en alle extra’s die er beschikbaar zijn.
5.1, dts en al wat je maar wil :slight_smile: Shrek en Kuzco special edition tegen de prijs waar je hier enkel de hoofdfilm mee koopt, en 3 maanden/een half jaar vroeger :slight_smile:
(2e DVD van Shrek bevat niet alleen extra’s rond de film, maar ook de volledige hoofdfilm in 4:3 ipv 16:9) En de 2e DVD van kuzco staat vol met extra info, filmpjes en de producer en de regisseur leggen aan de hand van fragmenten en schetsen uit hoe een disney tot stand komt.
Geen nederlandse ondertitels neem ik er graag bij.

Koop geen DVD films meer, tenzij ze een leuke film voor max 10 euro hebben liggen, maar dat is dan een impulsaankoop.

Verder koop ik alleen maar Muziek DVD’s

Ik koop ook niet zo veel DVD’s. Heb er wel een gekocht voor me broer, kadootje, en 1 voor me eigen verjaardag gekregen en voor de rest niets.

Ik heb nu 2 muziek dvd’s
Up in smoke Tour ( Dolby 5.1 )
Murder Was The Case ( ??? )

Bij die up in smoke tour dvd zitten wel redelijk wat extra’s, duurt totaal 2,5 uur. Echt een gave DVD.

Als ik films ga kopen moeten ze niet al te duur zijn, echt een goede film zijn die het waard is om nog een keer te kijken, en iets van extra’s zou ook wel leuk zijn, maar het gaat toch hoofdzakelijk om de film.

Ik down gewoon SVCD’s / DivX en zet die om naar SVCD, en die op me DVD-spelertje bekijken. Werkt ideaal. Zo heb je toch films, leuk voor de heb, en goede ga ik kopen :slight_smile:

Ik koop eigenlijk nooit DVD’s. Dat is niet zo gek, want ik heb geen DVD speler en heb er ook weinig behoefte aan. Ik zou het opzich wel leuk vinden, maar ik heb niet eens de tijd om films te kijken…

Daar komt ook nog eens bij dat ik maar een heel enkele film de moeite waard zou vinden om op DVD aan te schaffen. Een echte goede film wil ik wel kopen, zoals bijv “The good, the bad and the ugly” en “The guns of Navarone” etc etc…
Voorlopig echter nog geen DVD speler voor mij, eerst moeten die dingen eens DivX gaan ondersteunen (het komt gelukkig ietwat dichter bij…).

Anyhow, de DVD’s die ik zou kopen zouden vooral muziek DVD’s zijn. Waar ik dan natuurlijk het meest op let is de kwaliteit van het geluid.
Leuke features op zo’n DVD zijn natuurlijk interviews, verschillende camera-views, songtexten erbij (karaoke;)) etc etc…

En natuurlijk nog een redelijke prijs…

Mijn favoriete DVD’s van het moment zijn Judas Priest - British steel, ACDC - Stiff upper lip Live en Rammstein - Im Reich der Sonne…

ik let altijd op in welk land ik ben… In Nederland koop ik niks, in China koop ik alles waar ik het hoesje wel aardig van vindt… Voor die 3 guldens ga ik niet lopen tobbe. En die DVD’s die ik daar koop, die liggen hier nog niet eens in de videotheek!! :stuck_out_tongue:

vandaar…

ik kijk of ik de film leuk vind en wat voor extra’s er bij zitten en voor de rest of ze niet te duur

gewoon huren joh. En voor enkele “klassiekers” wachten op idd, budgetprijs…

Ook kun je dvd’s downlaoden… divx heten ze dan. heb je wel geen xtras enzo. maar wel gewoon de film waar het om draait

kopen?

ik koop geen dvd’s veels te duur voor deze arme student:)

Van budget dvds zoals Clerks voor 9 euro (coole film, heb hem zelf ook gekocht bij de Free record shop :slight_smile: ) verwacht ik ook geen extra’s. Bij dure films let ik er wel op. BTW laatst ook nog Natural born killers voor 9 euro gekocht, zat boordevol extra’s!

:smiley:

Net klassieker Life of Brian + Time Bandits van Monty Python gekocht voor paar euro…dat was gewoon een must have…

idd, Life of Brian laatst gekocht voor 6,99 euro bij de Bart Smit!

Originally posted by Upp3rd0G
idd, Life of Brian laatst gekocht voor 6,99 euro bij de Bart Smit!

Dang, betaalde nu het dubbele voor de duo box…

Originally posted by Da_Taxman

Dang, betaalde nu het dubbele voor de duo box…

[off-topic]
dubbele… duo box … prima toch!

:stuck_out_tongue:
[/off-topic]