Waar koop jij je media?

Vroeg ik me af :iagree: !

Ik ben zelf dus opzoek naar nieuwe lege dvd’s , maar weet even niet, wat ik waar moet gaan bestellen.
Een tijd terug had ik bij cdrwinkel een lading Platinum DVD-R 8x gekocht (vrij goedkoop), maar daar heb ik bijna een hele spindel van weg kunnen gooien omdat ze niet goed waren!

Achteraf las ik hier ook, dat de mediacode van die platinums een van de slechte is die je kan kopen!? :rolleyes:

Nu zat ik er aan te denken, om bij cdrwinkel eens wat anders te proberen, maar ik weet niet welke. Ik ben niet echt van plan om dure Taiyo Yuden’s te kopen, maar gewoon een spindel van 8 tot 10 euro per 25stuks… dit zijn dan de mogelijkheden voor +r (8x).

Merk/Type - Mediacode

Arita DVD+R - RITEK R03
BenQ DVD+R - DAXON-AZ2-000
Fuji DVD+R - RITEK R03
Illusion DVD+R - MCC 003
Imation DVD+R - MBIPG101R04
Memorex DVD+R - CMC MAG E01
Philips DVD+R - INFOME-R20
Ricoh DVD+R - MBIPG101R04
Ridata DVD+R - RITEKR03
Sony dvd+r - SONYD11
Traxdata dvd+r - RITEK R03
Verbatim dv+r - CMCMAGE01

Wie o wie? =)

Ik koop mijn media al jaren in de CD Freaks shop
Daar staan de media codes ook bij tegenwoordig…welke kwaliteit goed is weet ik niet, maar in Media forum kun je daar genoeg info over vinden als het goed is.

Wat voor brander heb je? Niet iedere brander werkt even goed samen met allerhande media…

Pas een Nec 4550 gekocht nadat mijn 1300A ‘power calibration error’ bleef geven… :slight_smile:

Die ritek R03 kan ik van harte afraden :frowning: Staat hier een pakketje met 2 spindels klaar om retour te sturen naar ze. 1 spindel geopend en ze waren gewoon bagger (lite-on 832 met diverse firmware geprobeerd en ook maar even een BenQ 1650 gehaald zodat het niet aan de branden kon liggen.).

De eerste 20 disks heb ik gewoon weg kunnen flikkeren. Onder aan de spindel zijn ze beter, maar ik raad ze echt af.

Ik heb na lang twijfelen , 100 BenQ’s gekocht (-R, sony mediacode).

Die doen het tot nu toe nog prima :wink:

Weet iemand waar je in Nederland/Duitsland nog TY 8x schijven kan kopen…
Bij voorbaat dank

+R of -R

-R hebben ze bij www.cdrwinkel.com

bedankt, kijk wel even + of min maakt me niet zoveel uit

Tegenwoordig hebben ze ook +R, en voor spot prijzen!

dvdrstore
iwonatec dretschler

ga eens kijken , is de moeite waard :iagree:

dan ga ik `s bij de cdrwinkel kijken

Ik heb inmiddels meer dan 200 R03’s gebrand en er circa 70 van getest: allemaal prima resultaten, met een quality van 95 of hoger. Niet het Arita of Ricoh ‘merk’, maar Fuji.

Denk dat je gewoon pech hebt gehad met een slechte batch, maar Fuji is over het algemeen in mijn ervaring een garantie voor goede DVD-kwaliteit. (Jammer dat het geen TY meer zijn, maar da’s wat anders).