Waar koop ik een aluminium V8 bigblock

vbimport

'k Heb het idee om Pontiac Firebird Trans Am uit 1969 aan te schaffen. Hier zit standaart een 6,6 liter v8–block in. Daar deze motorisch niet helemaal in orde is leek het mij geen gek idee om er direct een nieuw aluminium v8 block in te ploffen. In ieder geval qua gewicht zal dit flink schelen (gietijzer tegen aluminium). Verder schijnt het dat de nieuwere V8 motoren toch nog iets zijn uitontwikkeld, dus de verhouding vermogen brandstofverbruik zal ook iets gunstiger uitpakken.

In mijn zoektocht op het internet ben ik nog geen bedrijven tegen gekomen welke nieuwe v8 blokken aanbieden. Ik ben hier wel erg in geïnterreseerd, omdat ik toch wil weten of het financieel haalbaar is.

Mogelijk dat iemand een bedrijf weet waar ik zoiets kan aanschaffen.

Je kan ze zowiezo wel in America laten fixen. In NL zijn er ook wel gasten die zulke projecten aannemen, maar dan wordt je niet vrolijk v/d prijs denk ik. Een alu V8, nieuw, zal zeker 40.000 euro kosten.

Wel eens aan een ruilblok gedacht?? Kan echt enorm schelen… En hang er dan meteen gas aan, met de huidige benzineprijzen ben je anders snel door je maandloon heengreden.

:eek: :eek: :eek: Ik hoop voor Its_me_117 dat je 0 is blijven hangen. :smiley:

Ik hoop voor Its_me_117 dat je 0 is blijven hangen.

Idd ja. Schrik wel van zulke prijzen. Een gasinstallatie was ik zowieso van plan. Ruilen zou een optie zijn, omdat ik anders ook niet ervan verzekerd ben dat ik het oude blok nog kwijtraak.

'k Durf alleen niet zo goed het gesprek aan te gaan met de handelaren in amerikaanse auto’s, want die schieten me af als ik vertel da’k het originele blok wil dumpen.

Ben dus eerst even op zoek naar wat internetsites voor vergelijk.

Maar iig bedankt voor de reacties

Weet je wat het is. Jij wilt een blok wat niet meer in produktie is opnieuw laten opbouwen en dan ook nog een alu Big Block. Dit kost echt dikke pingels wil je het goed doen. Vriend van me heeft een Buick Skylark GS met een 5,7L V8 en hij heeft ook nog een Oldsmobile 442 met 6,3L Rocket blok. Big block is eigenlijk vanaf 7 ltr meen ik, maar ik ben niet geheel onbekend in het wereldje zoals je misschien begrijpt.
Je zou eigenlijk is v/d zomer een avondje “Saturday Night Cruise” moeten meepakken dat in de zomermaanden altijd gehouden wordt in Den Haag georganiseerd door de Cruise Brothers; meer info via die link.
De 1e is al op 2 april, bijna dus. Als het lekker weer is kom je hier dikke bakken tegen (ook een hoop rommel) maar mocht er een big block tussen staan zou je is een praatje moeten maken met de eigenaar. Dit zijn vaak gasten die die bakken zelf opbouwen, zou je wel wat info moeten kunnen lospeuteren.

Btw, ik weet toevallig dat er een gast woont in Bunnik die bouwt Hemi blokken in US cars. Nog minder betaalbaar, maar misschien dat je daar wat info kan verkrijgen. Ik heb verder geen telefoonnummer ofzo, maar misschien dat het medium ‘internet’ je verder kan helpen. :confused:

De blokken die ik wil zijn juist wel in productie. Inbouwen kan ik zelf wel. Ruimte zat overigens. Zo geschat past er voor het huidige blok nog een leuke motor bij, dus ik heb speling genoeg. Ik heb een website gevonden van een bedrijf in engeland. 4,6 liter v8, op gas. Een kleine 6000 pond, dus das iets van €8500. Moet even uitzoeken hoe het zit met invoeren.

Dan maar geen bigblock. Met deze kleine 300pk kan ik wel genoegen nemen. Wel iets minder dan wat er nu inzit, maar dit alu block heeft wel meer koppel.

//eigenlijk toch wel zonde. 'k Zoek nog even verder :stuck_out_tongue:

Hehe!