W2k draait traag

vbimport

Heb net windows2000 geïnstalleerd bij win98SE. Beiden staan op dezelfde partitie. Maar windows 2000 draait merkelijk trager dan windows 98.
- de muisbewegingen vertonen soms haperingen
- divx-sjes schokken
- icoontjes die niet onmiddelijk weergegeven worden
- ...

Is dit te wijten aan het feit dat beide windows' op de zelfde partitie staan?
Of kan het een instelling zijn in de bios?

Bedankt op voorhand

Wat voor systeem heb je??

AMD Thunderbird 1.2
256 RAM
Geforce 2 MX
ABIT k7-bord (of zoiets)

een degelijk systeempje

klinkt als trage harddisk, foute drivers en kan idd ook te maken hebben met het feit dat het op dezelfde partitie is geinstalleerd. Vind ik sowieso al knap van je, dat ze allebei nog werken op deze manier.

Probeer eens een een defrag en als dat niet werkt, de nieuwste drivers downloaden voor w2k voor AL je apparatuur.

Mocht het probleem niet opgelost zijn dan, herinstall dan gewoon een keer w2k op een KAAL systeem en kijk hoe het dan draait.

Who needs 98 when there’s 2k ? :slight_smile:

Heb je wel je Via 4-in-1 drivers geinstalleerd?

Originally posted by Massive
klinkt als trage harddisk, foute drivers en kan idd ook te maken hebben met het feit dat het op dezelfde partitie is geinstalleerd. Vind ik sowieso al knap van je, dat ze allebei nog werken op deze manier.

kan heel gemakkelijk hoor, heb ik ooit hier omschreven hoe te werk te gaan… je zit alleen met Program Files te priegelen, maar ook dat kun je aanpassen (via regedit oa)

Heb net die VIA 4-in-1-drivers geïnstalleerd en idd, het is opgelost.

Hartelijk dank

Overigens is het aan te raden om elk OS op een andere partitie te installen. Dit om conflicten te voorkomen.

Is toch nog niet zoals het hoort. Zie ik aan volgende zaken:

• Rippen gebeurt slecht aan 9x (vroeger soms 36x)
  • Schrijven ook aan 9x
  • Het kopiëren tussen 2 HD’s gebeurt dan weer sneller (denk normaal)
  • Tijdens het rippen of schrijven hapert de muis en schokken liedjes die ik afspeel.
  • Ook de installatie van w2k zelf verliep traag vond ik.

Dus vooral wanneer van cd gelezen of ernaar geschreven wordt.

Iemand nog tips?

Bedankt

PS: heb trouwens een clean install van w2k uitgevoerd. Daar kan het al niet aan liggen.

Iemand nog tips?
[/B]

Dan staat je cd speler waarschijnlijk nog in PIO mode in plaats van DMA. Check even de POST/BIOS box (die komt net na de piep zeg maar) of de cd speler daar als (U)DMA in staat. Dan even naar apparaatbeheer in Win2k , properties van controller opvragen (Zal wel controller 2 zijn) en kijken of daar “DMA, If Available” aan staat in plaats van PIO. Staat er PIO dan even veranderen en rebooten.

Idd, eindelijk opgelost. Had al aan DMA gedacht maar vond het niet direct.

Iedereen bedankt!