[vrouwen] hoe er mee omgaan :)

De topic klinkt een beetje cliché; daar is namelijk geen zinnig antwoord op te geven :wink: Maar het gaat concreet om het volgende:

M’n vriendin is dit jaar aan unief begonnen en zoals ik gehoopt had, is ze wat “opener” geworden en wat minder paranoia t.o.v. vreemden. Ze heeft al een aantal goeie vrienden gemaakt enzo, dus dat lukt allemaal wel; daar had ze namelijk op voorhand schrik voor. Bij die vrienden, is er ook een eerder “teruggetrokken” jongen. En ik voelde zo meteen toen’k hem zag bij haar vrienden, dat ie wat meer interesse had in m’n vriendin. Zij geloofde dat niet (ze heeft onterecht een laag zelfbeeld, waar ik haar met veel moeite wat vanaf help). Maar enkele dagen geleden heeft ie dus inderdaad tegen haar gezegd dat ie op haar verliefd is.
Ik zie jullie denken, maar het gaat er dus niet om dat ik jaloers ben :wink: Ik heb er met haar over gepraat en het is duidelijk dat ie geen “gevaar” betekent en dat ze zich prima voelt bij mij. Maar nu zit ik er dus mee, hoe ga ik er mee om? Officieel weet ik van niks (dat zou die jongen niet apprecïeren). En ik was ook niet van plan er met hem over te beginnen (dan zou ie zich vast bedreigd voelen). Maar met m’n vriendin praat ik er wel over en zij probeert hem erbij te helpen (zeggen dat er nog veel betere meisjes zijn dan haar enzo). Maar volgens mij kan zij hem daarmee niet helpen en is dat nu net niet wat ie wil horen. Ik heb de indruk dat er voor hem niet direct een beter meisje is en elke keer ze hem steunt of met hem over z’n gevoelens praat, dan denk ik dat hij daar nog zekerder van gaat worden. Terwijl zij liever heeft dat ie inziet dat het bij (mooie) vriendschap zal blijven.

enig idee hoe ik er mee kan omgaan?:slight_smile: of wat zij best tegen hem kan zeggen?

Gewoon duidelijk blijven in haar handelen naar hem.
Het is moeilijk wellicht, maar zij moet hem geen aanleiding geven om een ander idee te krijgen (en dat terwijl hij waarschijnlijk overal wel aanleiding in zal zien)

Het is cliche, maar de tijd zal het leren en na verloop van tijd zal hij vast wel een ander tegenkomen die zijn aandacht zal krijgen…

Tja, raad aan van hem de korte pijn te geven. Dat is moeilijk enzo, ik weet het, maar ze moet maar proberen van hem minder te zien. Zo niet wordt het waarschijnlijk allemaal erger voor hem. Valt mee weer op dat ik teveel eergevoel heb, ga nooit achter iemands anders vriendin. :slight_smile:

Naarmate de tijd vordert, zal deze jongen (uitgaande van deze situatie) steeds meer en meer voor jouw vriendin gaan voelen… dat is vrij logisch aangezien hij zich steeds vertrouwder zal gaan voelen bij haar! Op het moment dat het tot hem doordringt dat het niets kan worden met jouw vriendin zal de klap hard zijn: de band was immers zo goed, en nu blijkt…

Het is inderdaad dan het beste dat hij vroeg te weten komt dat zijn wens niet de werkelijkheid zal worden (althans, daar ga ik even vanuit) om zo de klap te beperken EN hem de kans te geven naar een ander meisje te zoeken, wellicht onder begeleiding van je vriendin.

Het is misschien een goed idee dat jouw vriendin hem duidelijk maakt dat het goed is voor een persoon als hij om zich te binden, door hem te vertellen hoe gelukkig ze wel niet is met jou. Dat mes snijdt dan van twee kanten: hij zal zich eerder willen binden aan een ander meisje, en zal inzien dat jouw vriendin de zijne niet zal worden…

Hij probeert haar gewoon, meer en meer, te claimen door een emotionele guilt-trip, daar bij niet rekening houdend dat ze al reeds een serieuze relatie heeft waar ze gelukkig me is. Een keuze afdwingen of paniek zaaien is puur een alleen egoistisch van hem. Je vriendin moet helemaal geen aandacht meer geven aan zo’n self-centered looser. Dat is hij niet waard… Persoonlijk zou ik hem dat zelf even gaan vertellen…. :rolleyes:

He,

Mijn persoonlijke mening is dat ze het meteen moet afkappen op een goeie ( menselijke, zonder zijn gevoelens al teveel te kwetsen etc ) manier!

hoelanger de situatie speelt des te meer zal die jongen zich een ideaal beeld vormen van jouw meisje. Het is belangrijk dat zij haar gevoelens voor jou duidelijk maakt en dat hij niet de illusie blijft houden dat hij de “ware” voor haar is.

Ik ben in dat soort dingen heel duidelijk ( hard ) en laat er geen twijfel over bestaan maarja met vrouwen is dat een ander verhaal…

Veel sterkte met dit moeilijk probleem.

Grtz

Een vriend van me zat paar maanden geleden in zo’n zelfde situatie. Die heeft toen even die jongen gebeld en verteld dat hijzelf toch echt haar vriend is.

Dat er niet gedacht moest worden dat dit gaat veranderen;

Mocht dat die jongen nog niet duidelijk zijn , dan bood hij aan wel even persoonlijk dit te komen vertellen. (Niet dat het zo’n agressief mannetje is of zo , maar het werkte wel , soms moet je hard zijn)

Je moet gewoon zorgen dat er geen enkele twijfel bestaat. Is er ook maar enige twijfel , dan is er ook hoop. En dan kon het nog wel eens heeeeeel lang duren voordat je van zo’n probleem af bent.

Bedankt allemaal!

We hebben er gisteren nog wat over gepraat en we kwamen tot ongeveer dezelfde conclusie; ze gaat meteen afstand scheppen tussen hen (vooral i.v.m. de gevoelskwesties). Ze vindt het wel lastig dat ze niet goed weet hoe ze zich nu moet gedragen (ze zitten in dezelfde reeks en moeten soms ook samenwerken in labo’s). Maar ik heb haar gezegd dat samenwerken in de les niet echt het lastigste is; dan zijn ze allebei bezig en zal m’n vriendin zich niet zo snel minder op haar gemak voelen. 't Zijn vooral de momenten buiten de lessen; die wil ze dan ook zo veel mogelijk beperken. En ze ziet het ook niet meer zitten om voorlopig nog tijd met hem alleen door te brengen. Dat zou hem enkel meer hoop geven.

Straks komt ze terug van de les en dan zie ik wel hoe het gegaan is. Als ze zich nu beter op haar gemak voelt en hij probeert niet op haar in te praten, dan is het voor mij prima. Maar als ze ook maar 1 keer over hem klaagt, dan zit ie met een probleem. Z’n handen zal ie denk ik wel thuishouden (zo’n type is ie gelukkig voor hem niet)

Nou, gelukkig maar, eind goed, al goed.

Nu is het natuurlijk wel zo, dat als jouw vriendin HEEL duidelijk maakt aan die jongen hoe het zit volgens haar, dan zou hij al moeten ophouden. Is dit niet het geval, dan moet je eerst even aan je vriendin vragen wat zij precies gezegd heeft tegen hem, want misschien was het nog niet duidelijk genoeg. Een gozer die zijn zinnen helemaal op een meid heeft gezet die een vriend heeft vind wel wat om zichzelf wijs te maken dat ie een kans maakt. Als het wel duidelijk was wat je vriendin hem gezegd heeft dan moet je misschien eens een huisbezoek afleggen of zo… :cool:

Niet dat ik je wil focken of zo, maar sommige meiden zijn ook zo dat ze de aandacht van een andere jongen dan dr vriend wel leuk vind, en dus misschien heeft ze het met opzet niet al te duidelijk gemaakt omdat ze dan die aandacht van die jongen kwijt is. Veelal betreffen het hier dan meiden die onzeker over zichzelf zijn/low selfesteem hebben en die aandacht ‘nodig’ hebben om zich beter te voelen. Ik zeg dus niet dat dit in jou geval zo is, maar aangezien jou vriendin dus een lage eigenwaarde heeft schrijf je…

• situatie herkent :frowning:

Daar heb je inderdaad een heel goed punt, sentinel. Ik had er ook al wat een gedacht, dat het misschien zou kunnen dat ze het een beetje “aantrekt” om zich wat beter te voelen.

Maar 't bleek toch niet het geval. En de jongen heeft blijkbaar minder goed begrepen dat ze alleen van mij houdt. Gisteren heeft ie haar gevraagd, of ze misschien wat voor een andere vriend voelt. :confused:
En uit haar reactie zie ik wel, dat ze het helemaal niet leuk vindt; ze heeft er duidelijk genoeg van dat ie het niet wil begrijpen. Ze wil er alleen nog het noodzakelijke contact mee (een goeiedag in de les ofzo), maar voor de rest zoveel mogelijk negeren.

M’n vriendin wil eerst zien of dat wat uithaalt en als dat niet het geval is, weet ik wat me te doen staat :wink:

Originally posted by Wannes
weet ik wat me te doen staat :wink:

Opname in het ziekenhuis wegens dichtgeslagen ogen? :bigsmile:

[B]Daar heb je inderdaad een heel goed punt, sentinel. Ik had er ook al wat een gedacht, dat het misschien zou kunnen dat ze het een beetje “aantrekt” om zich wat beter te voelen.

Maar 't bleek toch niet het geval. En de jongen heeft blijkbaar minder goed begrepen dat ze alleen van mij houdt. Gisteren heeft ie haar gevraagd, of ze misschien wat voor een andere vriend voelt. :confused:
En uit haar reactie zie ik wel, dat ze het helemaal niet leuk vindt; ze heeft er duidelijk genoeg van dat ie het niet wil begrijpen. Ze wil er alleen nog het noodzakelijke contact mee (een goeiedag in de les ofzo), maar voor de rest zoveel mogelijk negeren.

M’n vriendin wil eerst zien of dat wat uithaalt en als dat niet het geval is, weet ik wat me te doen staat :wink: [/B]

Ja als ie vraagt aan je girl of ze ‘misschien wat voor een andere vriend voelt’ dan is de boodschap dus niet helemaal overgekomen idd, maar dat op zich neemt dan op zich niet mijn punt weg zeg maar. Het feit dat ze t vervelend (zegt te) vind(en) wijst er dan idd meer op dat ze het echt niet leuk vind.
Ik zet er vanalles tussen haakjes bij zoals je ziet want als je echt paranoia (of zo) bent dan kun je ook daar aan nog gaan twijfelen :stuck_out_tongue:

Maar goed jou girl heeft nu dus ‘last’ van em, dus ik zou em es vriendelijk gaan vertellen dat ie ff rustig moet doen en anders moet je inderdaad met wat ‘doorslaande’ argumenten komen waarom dat hij dan wel niet met rust moet laten :wink:

Succes ermee ! en laat natuurlijk even weten hoe t allemaal verderder gaat en zo :smiley:

Vandaag is de eerste dag van haar “nieuwe aanpak” geweest; ze heeft hem rechtuit gezegd dat ze liever een tijdje afstand van hem wil en alle contact vandaag vermeden.
Hij vond dat geen goed idee want het zou zijn gevoelens kwetsen. (mijns inziens voor hem nog altijd stukken beter dan dat ik hem moet “kwetsen”)
Gelukkig heeft ze doorgezet en is ze bij haar standpunt gebleven. Hij is nu boos 't schijnt, maar m’n vriendin is duidelijk opgelucht dat het “voorbij” is.
Ze vindt het wel lastig dat ze in dezelfde reeks zitten, maar voor labo’s heeft ze al afgesproken met een vriendin en ik merk wel dat ze dat een hele geruststelling vindt.

Nu heeft ze nog het meest schrik dat ie zou gaan “uitbarsten” tegen haar, maar zo dom kan ie niet zijn. En anders eet ie z’n kerstkalkoen met een slangetje. :stuck_out_tongue:

[B]Vandaag is de eerste dag van haar “nieuwe aanpak” geweest; ze heeft hem rechtuit gezegd dat ze liever een tijdje afstand van hem wil en alle contact vandaag vermeden.
Hij vond dat geen goed idee want het zou zijn gevoelens kwetsen. (mijns inziens voor hem nog altijd stukken beter dan dat ik hem moet “kwetsen”)
Gelukkig heeft ze doorgezet en is ze bij haar standpunt gebleven. Hij is nu boos 't schijnt, maar m’n vriendin is duidelijk opgelucht dat het “voorbij” is.
Ze vindt het wel lastig dat ze in dezelfde reeks zitten, maar voor labo’s heeft ze al afgesproken met een vriendin en ik merk wel dat ze dat een hele geruststelling vindt.

Nu heeft ze nog het meest schrik dat ie zou gaan “uitbarsten” tegen haar, maar zo dom kan ie niet zijn. En anders eet ie z’n kerstkalkoen met een slangetje. :stuck_out_tongue: [/B]

Mja moet ze zich idd niet druk over maken. Hij baalt nu omdat zijn ‘illusie’ aan duigen is. Je zult zien dat ie over een paar dagen of zo de ‘zielige’ jongen uit gaat hangen om te proberen weer bij haar in de gunst te komen. Dan moet ze hem ook op afstand houden anders haalt ie daar weer moed uit, en dan gaat ie weer dingen proberen en dan begint t weer opnieuw…

OK opa bemoeit zich der maar ff mee maar dit is een echt stalker antwoord. Let hiermee dus op. Ik ken de knakker niet maar dit zou nog wel eens een staartje kunnen krijgen. Als hij doorgaat maar 1 oplossing mogelijk !