Vrijdag de dertiende

Vandaag is het weer eens vrijdag de dertiende.
Een dag om in je bed te blijven met de dekens tot over je oren opgetrokken of juist een dag waarop je je nergens wat van aan trekt en fluitend onder ladders doorloopt terwijl er een zwarte kat je pad kruist ?
Hoe bijgelovig zijn jullie ?

Mjah, als ik zo eens rondkijk, geloof ik niks meer. Ook geen bijgeloof.

hebben we al eens gehad bijgelovig

Ik doe niet aan bijgeloof , want dat brengt ongeluk

Ik ben benieuwd of de Tempeliers wel wisten wat ze de mensheid aandeden met hun vrijdag de 13e :slight_smile:

god jah, die pol lhad ik nog gestart :slight_smile: was het haast alweer vergeten. tsja, levensbeschouwing heb ik (voldoende) afgesloten, dus mocht ik het ook vergeten :smiley:

anyway, ik heb toch echt pech gehad vandaag.

1. ik wist niet dat het vrijdag de 13e was, dus daar begint je ongeluk al mee.

2. ben gevallen met het schaatsen.
    (niet hard ofzo, of om je zorgen over te maken, maar ik doe maar alsof het heel erg was, zodat het door vrijdag de 13e lijkt te komen… ;))

Originally posted by flits
hebben we al eens gehad bijgelovig

Van voor mijn tijd, sorry :stuck_out_tongue:

Originally posted by Mr. Belvedere
Ik ben benieuwd of de Tempeliers wel wisten wat ze de mensheid aandeden met hun vrijdag de 13e :slight_smile:

He? Hoe zit dat dan?

In 1307, op vrijdag 13 oktober, verovert Filips IV onverwacht het hoofdkwartier van de Tempeliers te Parijs. (Sindsdien geldt vrijdag de 13e als een ongeluksdag.) Filips IV liet alle Tempeliers in Frankrijk arresteren, dit waren er ongeveer 2000.

Meer te vinden op http://62.235.14.14/vanexel/Hfdst-9.html

bv de verbranding van de laatste grootmeester. Die zou vlak voor zn dood de Franse koning vervloekt hebben. Vandaar de benaming “les rois maudits”. En het klopte nog ook want zn zonen zijn allemaal kinderloos gestorven, wat het einde betekende van de Capetingers en het begin van de 100-jarige oorlog. Geschiedenis doen loont toch precies :slight_smile:

Originally posted by dansmug

Geschiedenis doen loont toch precies :slight_smile:

Gabriel Knight III en Broken Sword spelen ook :slight_smile:

In 1307, op vrijdag 13 oktober, verovert Filips IV onverwacht het hoofdkwartier van de Tempeliers te Parijs. (Sindsdien geldt vrijdag de 13e als een ongeluksdag.) Filips IV liet alle Tempeliers in Frankrijk arresteren, dit waren er ongeveer 2000

dan was het dus voor filips IV een geluksdag :wink:

Originally posted by xian
[B]

dan was het dus voor filips IV een geluksdag :wink: [/B]

Niet helemaal , want Flipje Vier heeft nooit de enorme schat van de Tempeliers gevonden.

En dan is er nog het verhaal in Rennes-Les-Chatau.

Originally posted by xian
dan was het dus voor filips IV een geluksdag :wink:

Mja, mocht ie ook wel eens een beetje hebben nadat wij zijn ass kickten in 1302 :cool: