Vriendelijke oproep!

vbimport

Hierbij wil ik even vriendelijk aan mijn zuiderburen van mij die zich hier vertoefen vragen of (sommige van hen) nie teveel met accent zich willen formuleren!
Ik als nederlander snap er soms bijna geen ruk meer van!! :mad: Na rustig de post gelezen te hebben lukt het meestal wel maar vindt het nie prettig lezen!

Zal op dit moment geen namen noemen omdat ik denk dat de mensen die op deze wijze posten het zelluf wel weten!
En als diegene alleen ons ff willen laten weten dat ze uit België komen, pas dan gewoon ff je signature aan! :wink:

Bij voorbaat dank ik jullie allen hartelijk!
:stuck_out_tongue: Groeten uit Nederland! :stuck_out_tongue:

mij versta je toch nog?

Mattel, gij bent goe te verstaen zenne :smiley:

Eigenlijk is dut ook Dutch general Chat en geen Vlaams :wink:

Ik kan het nog wel volgen hoor, soms is het wel lastig. Ach het is voor jullie eigen bestwil, als jullie een vraag stellen in het Vlaams die slechts leesbaar is voor de Vlaamse bezoekers hier, zal de kans op het krijgen van een antwoord aanzienlijk kleiner zijn…

ps Wookie, je bent wel drastisch bezig geweest op dit forum…echt als een beest gedragen…zoveel replies als je hier achter elkaar gezet hebt :wink:

Ja ik woon jammer genoeg in belgie maar ik ben een nederlandere en een goe !!!

Ach ja.,. ik woon ook vrij dicht bij de Belgische grens en ben heel wat dialecten gewend (grote familie :)) dus ik begrijp het wel… maar kan me voorstellend at het voor sommigen moeilijk is!

Ben het wel een beetje eens met Wookie!! :smiley:
De ene Belg begint zo te praten en meer volgen er…(heb ik ook gemerkt :slight_smile: )

Greetz
Mess

Wa zulle we zegge, het is ne brabants he, da bels… :smiley:

kan de zuiderburen toch goed volgen hoor, maar ben het met wookie eens dat het toch meer vlaams (lees nederlands) mag zijn…

:stuck_out_tongue: Lathieza :stuck_out_tongue:

ik begin toch nie zo te praten

'k beginnen tog ni azo te klappn é :stuck_out_tongue:

Lol DUKE

mae zoe kin ich og durggoa oane probleame huur! :smiley:

Ik erger er me ook al een tijd aan, liep ook al dagen rond of ik hier op het forum moest posten.

Volgens mij leren de Belgen toch ook gewoon Nederlands schrijven op school ?

Als ik in mijn spreektaal ga schrijven dan snapt er de helft ook niks van.

Misschien een appart Vlaams forum oprichten…

Originally posted by Keith
Misschien een appart Vlaams forum oprichten…

Voor die paar posts?
Nee, want dan moeten we ook een Zweeds, Duits, Pools, Zuid-Afrikaans, Russisch etc forum maken…

Sommige dialecten moet je gewoon hardop lezen en dan begrijp je het vaak wel…maar het moet niet te gek worden :wink:

pffffffffffffffffffff

dat word een zware klus :frowning:

hey mannen nie teveel zagu en zeveren wur :frowning:
en oek nie over ons lekker taaltjen wur :slight_smile:
zoals ikk al gezegt had en azo
je leert het wel :slight_smile: :stuck_out_tongue:
en ik praat de lesten tijd toch redelijk abn zenne :slight_smile:
en ik versta de ollanders oek wel minder goed zenne
die hebben oek een eigen taaltje wor ik nie goe aan uitkan :slight_smile: wie wile r eigenlijk als talk werken op cdfreaks ? da zou leuk zijn :slight_smile:
carlo gij goesting ?
vertol den ff dezen tekst wur maat :smiley:
LOL :slight_smile:

neem het ons nie kwalijk :wink:

ok hier gaan we

hey mannen ge moe nie teveul zagen en zeveren
en ook niet over ons taoltje
zoals ik al em gezegd
je leert da wel
en ik proat de lesten tied toch redelijk abn zenne
en ik verstaon de klompendragers oeg wel minder goed zenne
die hemme, oeg een eigen taoltje bo ig nie goe aan oetkan wie wil er eigenlijk as talk werken op cdfreaks ? da zou ig wel goe vinnen
vertol den ff dezen tekst wur maat
LOL

deze tekst naar abn vertalen gaat niet in jouw dialect
en zo
wur
:cool:
maar ik heb em ff omgezet naar os dialect
hier in noord limburg

Wie de schoen past trekke hem aan… :smiley:

of moeten we jullie dat opnieuw aanleren :wink:

mij stoort het persoonlijk niet zo,
het is wel moeilijker lezen, maar is soms
toch wel grappig…
kan me wel voorstellen dat sommige mensen
er problemen mee hebben…

Originally posted by Da_Taxman
ps Wookie, je bent wel drastisch bezig geweest op dit forum…echt als een beest gedragen…zoveel replies als je hier achter elkaar gezet hebt :wink:

Ja, nu weet ik het wel hoor! :wink: Als een beest?! Als een Wookie! :wink:
Het is ook maar een vraagje hoor! Helemaal nie slecht bedoeld hoor!

Ben ik ff op vakantie (In canada ff een potje snowboarden voor 2 weken) Lees ik weer een wat topics. Dan zie je toch weer leuke dingen zoals die van dialecten. Ik werk momenteel in Den Bosch maar als ik daar sommige mensen hoor praten met elkaar die uit het zelfde gebiedje komen dan versta je er gewoon geen donder van. Dat kan wel eens irritant zijn. Maar ja daar doe je weinig aan. Maar schrijven kunnen ze wel in normaal Nederlands. Dus dat zou hier denk ik ook wel kunnen. Je weet er zijn heus wel afkortingen die gebruikt kunnen worden maar niet met

Originally posted by carlo vaesen
ik proat de lesten tied toch redelijk abn zenne

nix persoonlijk bedoeld, het is maar een voorbeeld!!!

dat gaat gewoon niet! Ik moet dan gaan puzzelen en aangezien wij nog geen Cab hebben maak ik de PTT nog steeds rijk met mijn telefoontikkies!!!

Originally posted by Da_Taxman
ps Wookie, je bent wel drastisch bezig geweest op dit forum…echt als een beest gedragen…zoveel replies als je hier achter elkaar gezet hebt

Zie ik hier enige jalozie ontstaan???:wink:

Greetz from Canada. Ik moet weer ff gaan slapen want we gaan morgen weer verder boarden en er staat nog een paar Helidrops op het programma…gnagnagna!!!

Originally posted by King Dingeling
Zie ik hier enige jalozie ontstaan???:wink:

Deze is humor…hier kan ik echt om lachen…
Je hebt geloof ik nog niet alle topics gelezen :smiley: