Vreselijke PI waardes met Taiyo YUden

hallo,

Ik heb net 50 DVD’s gekocht het gaat hier om DVD+R 16X van Plextor met mediacode van Taiyo Yuden.

Mijn brander is een NEC-ND2500A (8 speed) en de laatste firmware is geinstalleerd.

Na het draaien van een testje met nero schrok ik me kapot

Volgens de leverancier was dit de beste mediacode maar ik haal hiermee een score van 0. Terwijl ik met A-Grade 8X (mediacode MCC003) een score van 90 behaalde.

De plextor’s branden gewoon op 8x net zoals mijn vorige A-Grade spindel.

Weet iemand wat hier het probleem is??

m.v.g
JOrdi

Over het algemeen is Plextor media inderdaad het beste van het beste omdat zij altijd Taiyo Yuden media gebruiken. Echter, je gebruikt nu de 16X versies van deze media (T03) welke misschien te nieuw zijn voor je brander waardoor deze ze niet herkent/ondersteunt en de brander een algemene brandstrategie toepast. Het is een gok maar misschien kan een firmware update uitkomst bieden aangezien nieuwe firmwares meestal ook beter/meer media ondersteunen. Laat even weten of het werkt!

Ik zou niet al te blindelings op die scan willen vertrouwen. Je hebt een LiteOn/JLMS DVDROM als scanner gebruikt. Alhoewel deze drives PI/PIF scannen wel ondersteunen, zijn het absoluut niet de beste scanners. Ze staan bekend erom weinig accurate gegevens af te leveren.

Wat ook nog eens is, is dat je media op een te lage snelheid brand. Het komt voor dat wanneer je DVD media op een snelheid brandt lager dan waar ze voor gemaakt zijn, het resultaat ook minder wordt. Normaal moet dat absoluut geen probleem opleveren, maar het kan wel meetbaar zijn.

Is er voor jou wellicht een mogelijkheid deze schijfjes op een wat betrouwbaarder apparaat (LiteOn DVD brander, Benq DVD brander) te testen?

ja ik ga proberen op een betrouwbaardere bron te testen, jullie horen nog van me ;-
).

Btw. ik draai de laatste FirmWare 1.0A voor mijn NEC ND-2500A

Is de FirmWare van Herrie mischien een betere optie?

Hallo,

Net bij iemand anders op zijn brander uitgetest hij krijgt hele andere scores?

HOe kan dat?

Met de mediacode van MCC003 krijg ik wel goeie scores.

De scores die je krijgt zijn van heel wat factoren afhankelijk. Zo gaat iedere lezer (een brander is ook een lezer) anders om met media en is zelfs de firmware verantwoordelijk voor het lezen. Dit soort metingen zijn dus altijd enigzins subjectief.

Wanneer je altijd met hetzelde apparaat met dezelfde instelligen scant, kun je de verkregen resultaten wel als richtlijn gebruiken. Je zult (in jouw geval) nooit accurate gegevens krijgen, maar je krijgt wel een idee over de leesbaarheid van de schijven, de onderlinge verschillen en wat een andere firmware voor je kan betekenen.

Is mijn NEC-ND2500A nou een goede brander voor de Plextor Schijfjes?

Als ik een testje draai op mijn Lite-on Reader krijg ik een score van 0

Maar als ik die zelfde DVD (gebrand met mijn NEC-ND2500A) in een brander van een vriend van mij (Lite-on) test krijg ik een score van 95.

Groetjes

Doorgaans is de 2500a een brander die met de meeste media goed om kan gaan. Aangezien TY schijfjes op zowat alle branders perfect werken en deze brander met allerhande TY schijfjes destijds records neerzette, denk ik dat je niet veel beter kunt gaan.

De scanwaarden die de beide drives leveren zijn natuurlijk niet heilig. De RW is beter te vertrouwen dan de lezer (veel beter zelf), maar er worden geen harde feiten neergezet.

OK, dus een andere brander aanschaffen heeft geen zin?

Of TY DVD-R 8X TYG02 kopne ook niet ?

Bedankt.
JOrdi

Een modernere brander zal wellicht wat betere resultaten geven, maar de jouwe moet eigenlijk nog wel een tijdje mee kunnen.

Wat die media betreft: tis wat je wilt… je kooopt daar natuurlijk wel goede media mee!