Vreemde PC problemen

Vandaag heb ik eens wat koeling aan mijn systeem toegevoegd, in de vorm van 2 casefans. Aangezien ik het geheel moest demonteren om te kunnen dremelen, moest ik ook mijn moederbord eruit slopen. Het viel me op dat op mijn moederbord, een MSI KT7 Turbo 133 1.0, bovenop een aantal condensators een troepjes aanwezig was. Ik moest terugdenken aan berichten over MSI borden met lekkende condensators en kreeg het een beetje benauwd… gelukkig had mijn PC redelijk stabiel gelopen, dus dacht ik niet dat dit een probleem zou opleveren…

Nadat ik alles had ingebouwd en gemonteerd had ging ik testdraaien. De PC schakelt zodra er strrom opkomt automatisch in (dat is normaal bij dit MSI bord) en schakelt zich automatisch weer uit. Nadat de PC was uitgeschakeld hoorde ik uit de PSU een sterk sissend geluid komen. Na wat geklooi was het probleem nog niet opgelost, dus heb ik maar eventjes mijn PSU opengedraaid. Verdacht: een heel stuk op de print is zwart van kleur, het lijkt wel of het daarin heeft gefikt.

Toen kwam bij mij dus de vraag op: was dit probleem aan de PSU of aan het bord te wijten? Indien ik de ATX stekker van mijn moederbord aftrek en de groene kabel doorverbindt met een zwarte sprint de PSU aan zoals dat zou moeten. Hij valt dan ook niet meer uit en blijft lekker lopen!

Ik sta dus voor een raadsel:
-een automatisch uitvallend systeem indien het moederbord is aangesloten
-een sissende voeding
-lekkende condensators

Het vreemde is echter dat tot vanmidddag het systeem feilloos heeft gelopen… en tijdens de (de)montage is niets geks gebeurt…

Wie-o-wie heeft er tips voor mij? Ik hoop niet dat er iets kapot is, aangezien mijn financiele situatie momenteel niet zo erg fleurig is…

hmzz ja
die troep op die condensators / diodes / weestandjes whatever heb ik dus ook…en mijn pc doet dus vet k*t en koop die andere stuff uit mijn thread ( upgraden dus :wink: )… maar weet niet wat je er aan kunt doen :\

iig succes ermee

het schijnt dat ze dan geploft zijn/ ge-explodeerd :wink: zwaar klote dus, maar doet ie het nu nog wel of niet?

Ja ik heb nu net een nieuwe voeding (geen el cheapo, maar een TSPtje) erin zitten en het loopt lekker. Systeem is nu van 1400 naar 1600mhz geklokt en is stabiel op een temperatuur van 48 graden (stressed!)…