Vreemde muziekfiles?

vbimport

tis het volgende, sinds kort huurt een vriend van mij een computer met het prog. DJ-Matic erop om muziek te laten spelen in zijn café.

iedere maand krijgt hij een cd toegestuurd met de laatste nieuwe muziek erop, die moet hij dan inladen in die computer.

Ik wou natuurlijk zelf die muziek van die cd halen maar de extensie van de liedjes is .EZM

ik kan ze dus niet afspelen.
Weet er soms iemand een manier hoe ik dit kan omzetten naar .mp3 of iets anders??

Ik zou je eeuwig dankbaar zijn

oja, de computer is een gewone P800 celeron met een SB live en een gewone videokaart met enkel W98 en DJ-Matic erop

Ik heb even rondgesnuffeld maar kan er bijna niets over vinden.
In het ergste geval kun je de boel weer opnieuw opnemen via een 2e computer , maar misschien kun je ook instellen dat het geluid niet naar de wavemapper (geluidskaart) moet , maar naar een file. Dat hangt af van het programma , Winamp heeft bijvoorbeeld een diskwriter plugin.

heb dat programma al in actie gezien, als je mp3’s invoert worden ze geconverteerd naar dat formaat en ben je er niks meer mee tenzij je zelf dat programma hebt
tot nu toe nog geen programma gezien die het omgekeerde doet :frowning:

Originally posted by ^scooby2^
heb dat programma al in actie gezien, als je mp3’s invoert worden ze geconverteerd naar dat formaat en ben je er niks meer mee tenzij je zelf dat programma hebt
tot nu toe nog geen programma gezien die het omgekeerde doet :frowning:

ik dacht al dat het zo iets was, het was ook te mooi om waar te zijn.
ik ben op zoek geweest achter het prog., maar ik kan het nergens vinden.

Ik heb het een en ander geprobeerd op die computer maar het is dus niet mogelijk om ook maar iets anders te doen dan muziek af te spelen, ik wil er ook niet te veel mee prutsen aangezien mijn vriend hem huurt.

misschien zal ik een dezer dagen (hoop ik) wel een oplossing vinden.

Alleszins bedankt voor de moeite ^scooby2^ en Mr. Belvedere

Je kan het geluid opnemen met totalrecorder. Dit programma gaat tussen alle software en je geluidskaart inzitten, dus als je iets kan afspelen kun je het ook opnemen.

Na het opnemen heb je de wav’s waar je weer mp3’s van kan maken. Het zal de geluidskwaliteit niet echt ten goede komen maar het werkt wel.

http://www.totalrecorder.com/

Originally posted by Benny X
[B]Je kan het geluid opnemen met totalrecorder. Dit programma gaat tussen alle software en je geluidskaart inzitten, dus als je iets kan afspelen kun je het ook opnemen.

Na het opnemen heb je de wav’s waar je weer mp3’s van kan maken. Het zal de geluidskwaliteit niet echt ten goede komen maar het werkt wel.

http://www.totalrecorder.com/ [/B]

dat is het probleem, zodra je de pc aanlegt start ie dat programma op en begint ie te spelen zoals een stereoketen, hij is zodanig beveiligd dat je er echt niets anders mee kan doen.
En zoals ik al zei wil ik er niet mee foefelen aangezien het een gehuurde pc is.

mijn enige oplossing is iets vinden waarmee ik de muziekfiles kan omzetten die op de maandelijkse toegestuurde cdrom staan.
die hebben dus allemaal de extensie .EZM + 1 file is .dat(daar staan waarsxhijnlijk de titels van de liedjes in)

Op die fiets … :slight_smile:

Weinig keuze’s dus. Van de ezm extensie heb ik ook nog nooit gehoord. Het enigste wat dan overblijft is aan de line-out weer een andere computer inpluggen met de line-in en dan opnemen.
Niet de moeite waard dus …

Als je nog iets vind hoor ik het graag, ben nu wel nieusgierig geworden …

Originally posted by snowie
[B]

dat is het probleem, zodra je de pc aanlegt start ie dat programma op en begint ie te spelen zoals een stereoketen, hij is zodanig beveiligd dat je er echt niets anders mee kan doen.
En zoals ik al zei wil ik er niet mee foefelen aangezien het een gehuurde pc is.

mijn enige oplossing is iets vinden waarmee ik de muziekfiles kan omzetten die op de maandelijkse toegestuurde cdrom staan.
die hebben dus allemaal de extensie .EZM + 1 file is .dat(daar staan waarsxhijnlijk de titels van de liedjes in) [/B]

Haal dat programma dan ergens vandaan , dup die cdroms en converteer het op je eigen systeem.