Vreemd .rar probleem

Sinds een week of 2 heb ik een vreemd probleem met rar bestanden. Ik download er nogal wat :slight_smile: en het vreemde is dat ik echt geen 1 films, iso of wat dan ook meer heb gedownload waar !!GEEN!! CRC error inzat. Ik d8 eerst dat het aan Winrar lag, maar ook als ik de gepakte dingetjes met WinAce of unrar.exe (dos) probeer uit te pakken heb ik er wel altijd wat bijzitten wat corrupt is.
Waar kan dit aan liggen? Het lijkt me sterk dat het aan mijn uitpakprogramma ligt, anders zouden 3 uitpakkkers kapot moeten zijn.
Ook denk ik niet dat het aan mijn connectie ligt aangezien andere gedownloade bestanden (.mp3 .zip etc etc) wel gewoon werken…

Download je ze direct via IE of via een download accellerator ?

Dat kan soms een bitje schelen , hoe vreemd het ook klinkt , en dan klopt de hele crc niet meer…

Rar voor dos was zo veel beter … (zucht) …

Ik down ze altijd met FlashFXP… net zoals andere bestanden…

rar voor dos was idd veel beter, enige reden waarom ik de win versie gebruik is omdat die sneller is…

Er is een proggie (ben de naam effe kwijt) wat je RAR-file voor het downloaden scanned.
Daarna kijkt ie tijdens het downloaden of alles goed overkomt en stuurt zonodig bij.
Hiermee gaat het dus eigenlijk altijd goed. (als de originele RAR-file maar goed is)
Je moet effe zoeken op tucows of zo.
Succes.

Sfv checkers heten die prgs die checken of de gedownloaded rars goed zijn,deze kan je downloaden op bv Hier op iso news.
Ik gebruik Pdsfv om al me gedownloade rars techecken of ze goed zijn.

Thanx heb hem meteen ff naar binnen getrokken…

gebruik altijd gewoon de ‘‘test’’ optie in winrar
dan test ie de hele reeks rar files en als er een corrupt vint krijg je dat te horen

Shadow

het probleem bij die testfunctie in winrar is dat als er 1 file corrupt is, hij die andere files erachter ook als corrupt beschouwd

dus als je 10 files hebt en alleen file 4 is corrupt, dan zal ie zeggen dat file 4 tot en met 10 corrupt zijn